Do léta o 12 kilo méně! Držte se těchto 12 rad a stihnete to

  • ...
    8. dubna  2017 
     06:00

    Zní to jako pohádka, ale je to možné. Existuje několik skutečně užitečných fíglů, které vám pomůžou shodit víc než jedno kilo do sukně. Nevěříte? Zkuste to a uvidíte sama, jak půjdou kilogramy rychle dolů.

  • 1. Nepijte alkohol

    Chutná vám víno nebo pivo po nějakém vydatném cyklovýletě? Tak na to zapomeňte, jedna z nejchytřejších a nejrychlejších cest ke snížení hmotnosti je vypustit z jídelníčku alkohol nebo snížit jeho příjem na minimum. Alkohol je chemicky podobný cukru, takže když ho konzumujete, dojde k podobné inzulinové rezistenci, která může podporovat přibývání na váze. Prvních šest týdnů tedy nepijte nic, co obsahuje alkohol. Berte to jako „alkoholové prázdniny“. A pokud už fakt nemůžete odolat, dejte si jen vinný střik.

  • 2. Vybírejte si opatrně zdroje sacharidů

    Hnědá rýže je zdravější než bílá.

    Vysoce rafinované sacharidy, zejména ty bílé zpracované, které jsou základem mnoha jídel rychlého občerstvení, podporují slinivku, aby produkovala více inzulinu, což usnadňuje hromadění tuku. Zapomeňte tedy na fast foody, hotová zpracovaná jídla a dejte přednost nerafinovaným cukrům. Zdroji jsou hnědá rýže, celozrnné pečivo a podobně. Malá změna – velký efekt.

     

    Jak mít krásné paže do léta? Cvičte podle našeho videa!

    720p 480p 360p 240p
    Série cviků na krásné paže do léta

     

     

  • 3. Inspirujte se Středomořím

    Obyvatelé Středomoří mají jednu super skvělou věc – vědí, jak by měla vypadat zdravá výživa. Do léta se tedy inspirujte jejich jídelníčkem a obohaťte ten svůj o zeleninu, celozrnné pečivo, ořechy, ovoce, olivový olej, bílkoviny v libovém mase a nízkotučné mléčné výrobky. Nádhera!

     

  • 4. Jezte polévky

    Bujóny usnadnily práci mnoha hospodyňkám.

    Podle průzkumu, který provedli odborníci na Penn State University, je polévka velký tlumič chuti k jídlu, protože se skládá z tekutin a pevných látek. Můžete ji konzumovat před jídlem, díky čemuž snížíte celkový příjem kalorií až o 20 % ve srovnání s jídlem bez polévky. Případně vyměňte svůj odpolední sendvič ke svačině za polévku, snížíte tak příjem sacharidů a kalorií a zároveň zvýšíte podíl zeleniny.

     

  • 5. Zaveďte pravidlo ¾

    Jídlo skládejte ze tří částí.

    Je to jednoduchý a téměř banální nápad, jak myslet selským rozumem. Stačí, když vyplníte talíř zeleninou na úkor masa a zdrojů sacharidů v poměru 75:25. Hlavní myšlenkou je snížit příjem zdrojů sacharidů i masa a hlavní roli dát právě zelenině. Receptů je spousta, záleží na vás, co otestujete.

     

  • 6. Hlídejte si porce

    Ošalte svůj zrak malým talířem. Bude to vypadat, že na něm máte dost jídla.

    Je snadné si myslet, že to, co máme na talíři, musíme nutně sníst nebo že to všechno opravdu potřebujeme. Velikost porcí například v restauracích prudce vzrůstá, a my tak máme tendenci všechno sníst. Hlídejte si tedy porce, věnujte pozornost tomu, jak je velký talíř, na kterém je jídlo, a pokud je to nutné, zmenšete talíř a uvidíte, že toho méně sníte.

  • 7. Hydratujte

    Filtrovat, nebo nefiltrovat vodu?

    Chcete zhubnout? Tak pijte, ale pozor na to, co pijete. Například ovocné šťávy a nejrůznější fresh nápoje jsou plné cukru a mají i méně nutričních látek. Pokud už pijete jablečný džus, pak snězte nejprve jablko a pak pijte šťávu, abyste získala i potřebnou vlákninu, která se nachází hlavně ve slupce.

     

  • 8. Změňte kávové rituály

    Pozor na to, jakou kávu si dáváte. Může totiž mít stejnou energetickou hodnotu, jako svačina.

    Káva sama o sobě není špatná, ovšem to mléko a cukr, které si do ní dáváte… To už je poměrně velká kalorická past. Takže chcete-li do léta shodit, vyměňte své oblíbené latté za černou kávu, zelený čaj či bylinné čaje. Vypusťte klasický bílý cukr a plnotučné mléko, nahraďte je stévií (přírodní cukr) a nízkotučným mlékem. Však si zvyknete.

  • 9. Jezte často a méně

    ...

    Ačkoli to může znít naprosto nepravděpodobně, zvýšením frekvence jídla a snížením dávek zhubnete mnohem rychleji. A myslete i na kvalitu, nejen na frekvenci. Kvalita je klíčem, takže mějte vždy na talíři komplexní sacharidy, zdravé tuky a proteiny. Dáte tak svému metabolismu impulz, který podpoří spalování tuků.

     

  • 10. Více spěte

    ...

    Jestli vám bude váš partner tvrdit, že válením se v peřinách nezhubnete, nemá pravdu. Dostatek spánku v noci je rozhodující pro optimální spalování tuků. Lidé, kteří spí v noci málo nebo špatně, mají pomalejší metabolismus, nižší uvolňování testosteronu (který pomáhá při spalování tuků, a to jak pro muže, tak pro ženy) a zvyšenou chuť k jídlu po celý den.

  • 11. Pijte zelený čaj

    Zelený čaj je skvělý antioxidant.

     

    Jakmile si začnete vybírat nějaký vhodný nápoj, tak je na čase vyzkoušet zelený čaj. Je ideální při spalování tuků, protože zvyšuje rychlost metabolických procesů v těle, a poskytne vám navíc antioxidační podporu pro zotavení po intenzivním cvičení.

  • 12. Detoxikujte se nebo držte půst

    ...

    Máte-li dost síly a vůle, můžete jednou za týden držet jeden den půst. Pokud nemáte tolik vůle, můžete držet eliminační dietu, tedy nepít kávu, alkohol, nejíst pečivo, a odlehčit tak svému trávicímu systému. Pokud chcete detoxikovat čerstvými šťávami, pak zvolte zeleninové, ovocnými moc neshodíte.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji