Do plavek za dva měsíce. 10 tipů, které fungují! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Do plavek za dva měsíce. 10 tipů, které fungují!

  • Chcete mít v létě ploché břicho a o pár kilo méně? Nejvyšší čas začít! Šanci ještě rozhodně máte.
    17. dubna  2015 
     06:00

    Do léta zbývají dva měsíce a vy máte pocit, že už nestihnete zhubnout? Nebojte se, ještě máte šanci shodit šest až deset kilo, a získat tak skvělou postavu do plavek. Ale budete muset zabrat. Nestačí, že budete počítat denní energetický příjem – musíte začít jíst a pít úplně jinak. Z džusů přejděte na zeleninové šťávy, místo uzenin jezte libové rybí maso a nezapomeňte se denně hýbat. Dobrá zpráva? Jednou týdně si klidně dejte něco nezdravého, tahle dieta to snese.

  • Tří jídla denně stačí! Kromě nich jen zeleninu

    Abyste získali skvělou postavu do plavek, nemusíte držet krutou hladovku ani se hodiny mučit s činkami. Jde to daleko mírnější cestou, jak dokazuje kniha Tělo do plavek, kterou sestavila Tara Kraft, šéfka webu Shape.com – ten se celý věnuje hubnutí, ostatně jeho název se dá přeložit jako Postava. Co doporučuje? Mimo jiné to, abyste jedli jen třikrát denně, a nikoli šestkrát, jak doporučuje mnoho odborníků. Těžko říci, co je lepší, každému může nakonec sedět něco jiného, ale vysvětlení autorky dietního plánu má logiku: podle ní se stává, že lidé, kteří jedí šestkrát denně, jedí příliš velké porce, zvláště v poledne a večer, a tak nehubnou. Aby jejich váha klesala, musela by mít porce nejvýše 1000 kilojoulů. Pokud vám tři jídla denně nestačí, naučte se k svačinám jíst jen zeleninu nebo si sestavte jídelníček tak, aby všechna jídla obsahovala velký podíl zeleniny. 

  • Porce velká maximálně jako sevřená pěst

    Špenátové palačinky si zamilujete.

    Naučte se odhadovat velikost porcí. Nemusíte nic vážit, ale vštěpujte si pravidlo, že všechny – s výjimkou ovoce a zeleniny – suroviny na vašem talíři by měly mít maximálně takový objem jako vaše sevřená pěst. Týká se to bílkovin i sacharidů. Aby vám jídlo chutnalo, používejte koření a čerstvé bylinky. 

  • Zapomeňte na džusy i ledový čaj

    Něco budete muset přece jen úplně vynechat. Týká se to například sladkých nápojů, které obsahují překvapivě mnoho energie, o kterou rozhodně nestojíte. Týká se to nejen takových nápojů, jako jsou sladké limonády s bublinkami, ale také slazených minerálek, ledových čajů či džusů. Posledně jmenovaný nápoj je sice zdravý, ale v energetické vydatnosti si s limonádami vůbec nezadá. 

  • Vsaďte na tekutiny aneb co takhle polévku místo klasického oběda?

    Při hubnutí je důležitý dostatek tekutin, ale nejde jen o to, kolik vypijete vody nebo neslazeného čaje. Skvělé jsou i zeleninové šťávy, které obsahují minimum kalorií, a přitom díky vláknině zasytí. Ukazuje se rovněž, že tekutá jídla, tedy typicky polévka, můžou rovněž zasytit lépe než klasický oběd sestávající z masa a přílohy. Polévky, včetně zeleninových krémů (bez mouky a smetany, samozřejmě), jsou tak skvělou variantou večeře v momentě, kdy už vám zeleninové saláty polezou krkem a budete mít chuť na něco teplého. Důležité je, abyste si nekupovali polotovary, připravujte si i tekutá jídla čerstvá. 

  • Pozvěte na pomoc potravinové doplňky

    Možná jste zastáncem názoru, že člověk by měl všechny potřebné živiny, včetně minerálů, vitaminů a stopových prvků, přijímat ze stravy. Pokud však zároveň usilujete o hubnutí, možná byste měli tento názor alespoň na čas přehodnotit. Podle autorky hubnoucího plánu, jehož cílem je skvělá postava do plavek, je důležitý zejména dostatečný příjem hořčíku a vitaminu D. Hořčík mimo jiné napomáhá klidnému spánku a regulaci hladiny cukru v krvi, denně byste ho měli přijmout něco málo přes 300 miligramů. Je například v banánech, listové zelenině nebo ořeších, ale nemusí to stačit. Vitamin D si tělo umí vytvořit samo, pokud jste denně 15 minut na slunci, zdrojem jsou i ryby a mléčné výrobky. 

  • Chcete pevné svaly? Jezte bílkoviny!

    Kdo hubne do plavek, pravděpodobně mu nejde jen o snížení váhy, ale také o pevnější postavu. Tomu lze napomoci správnou skladbou jídelníčku – mělo by v něm být dost zdravých bílkovin. Vsaďte zejména na libové maso, například krůtí, nebo ryby, perfektní jsou také vejce. Ta se hodí i k snídani, ale musíte si je umět správně připravit. 

     

  • Nebojte se ovoce, zeleninu však jezte častěji

    Každý, kdo se kdy zajímal o hubnutí, nejspíše narazil na varování, že ovoce obsahuje mnoho cukru, a proto se k hubnutí hodí mnohem méně než zelenina. Tahle dieta ho ale zase tolik nedémonizuje, protože ovoce je sice sladké, ale také plné vitaminů, stopových prvků a antioxidantů, navíc cukr z ovoce umí tělo vcelku účinně spálit. Navíc se jím skvěle dají zahnat chutě na sladký dezert. 

    Nicméně jinak jezte více zeleniny než ovoce, protože ta je tou skutečně účinnou cestou k hubnutí. 

  • Pečivo? Ano, celozrnné!

    Celozrnné pečivo

    Zapamatujte si jednou provždy! Sacharidy nepatří na index, ale na talíř. Řeč je samozřejmě o těch vhodných, nikoli o jednoduchých cukrech, které skutečně jdou především na tloušťku, zvláště v kombinaci s tučným jídlem. Jinými slovy – housku z bílé mouky namazanou silnou vrstvou másla raději ne, podobně jako třeba smetanovou zmrzlinu. Ale tmavé pečivo s čerstvým tvarohem? Rozhodně ano!

    Netýká se to jen pečiva, ale i různých zdravých obilovin, které rozhodně patří i do dietního jídelníčku, na rozdíl třeba od rozvařených těstovin. 

  • Jednou týdně s klidem hřešte!

    Slova jako "nikdy" jsou zkázou každé diety. Nejsme dokonalí, a proto je těžké žít s větami jako "Už nikdy nebudu jíst klobásy" nebo "Vždycky si vyberu jen zdravé a dietní jídlo". Proto si nic takového neslibujte ani vy. A rovnou si místo toho slibte, že si vždycky jednou týdně dopřejete něco, co sice není dietní, ale vám to prostě chutná. Ať už jde o hamburger nebo tu skvělou čokoládovou zmrzlinu. Je lepší, když hřích zařadíte do první poloviny dne. 

  • Prostě se hýbejte víc než dřív

    Nový dietní jídelníček bude patrně ve vašem životě znamenat dost velkou změnu, a tak není žádoucí ani nutné, abyste kromě toho tři hodiny denně cvičili. Spíše to berte tak, že byste se měli hýbat víc než dosud, což – popravdě řečeno – pro většinu lidí se sedavým zaměstnáním není zase tak těžké. Ráno si zacvičte, choďte více pěšky, občas vytáhněte kolo, jděte si zaplavat a o víkendu si dopřejte pořádnou túru. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji