7 způsobů, jak snížíte krevní tlak za 10 minut! Bez léků a přírodní cestou | Pro ženy | Blesk.cz

7 způsobů, jak snížíte krevní tlak za 10 minut! Bez léků a přírodní cestou

  • 17. března 2019 | 06:00

    Míváte časté bolesti hlavy, jste unavení, máte nepravidelný srdeční tep a cítíte tlak na hrudi? Pravděpodobně trpíte hypertenzí, neboli vysokým krevním tlakem. A možná o tom ani nevíte. Hypertenze má spoustu příčin, vedle obezity, nedostatku spánku a hormonálních změn také stres. Existuje několik jednoduchých a přírodních technik, které vám pomůžou tlak snížit nebo ho udržet pod kontrolou bez jakýchkoli léků!

    Vysoký krevní tlak je takový tichý zabiják, velmi často o něm ani nevíte. Pokud míváte ale výše uvedené symptomy, je možné, že vás trápí a je na čase s tím něco dělat. Ještě než začnete užívat léky, můžete vyzkoušet následující přírodní způsoby.

  • Masáž uší a krku

    Autor: iStock

    Existují body na hlavě a na krku, které když stisknete, pomůžou snížit krevní tlak během několika minut. Jeden bod leží pod kořenem ucha za ušním lalůčkem a druhý leží v jamce pod klíční kostí. Zkuste si nakreslit imaginární přímku směrem dolů od ušního lalůčku ke středu klíční kosti. Nejprve prsty tuto linii jemně masírujte nahoru a dolů. Opakujte 10krát na obou stranách krku. Nejde o klasickou akupresuru, ale o jemnou aktivaci bodů. Potom místo v okolí druhého bodu masírujte asi jednu minutu na každé straně proti směru hodinových ručiček, ale mnohem silněji. Nikdy ovšem ne tak silně, abyste cítili bolest.

  • Zkuste akupresuru

    Autor: iStock

    Jeden z nejúčinnějších akupresurních bodů pro léčbu vysokého krevního tlaku je bod GB 20, neboli Wind Pool. Jde vlastně o soubor bodů, které se nacházejí přímo na zátylku v zadní části hlavy, těsně pod lebkou v malých prohlubních na obou stranách. Masáž provádějte oběma rukama s použitím obou palců shora i zespoda. Můžete však masírovat i pomocí ukazováčku a prsteníčku. Vyvíjejte pouze mírný tlak. Za 2 minuty byste se už měli cítit lépe. Tahle metoda funguje i v případě nízkého tlaku, takže slouží k optimalizaci tlaku.

  • Dýchejte jen levou nosní dírkou

    Autor: iStock

    Hluboké břišní dýchání levou nosní dírkou pomůže udržet krevní tlak pod kontrolou. Je to díky tomu, že se uvolní krevní cévy a dojde ke snížení stresových hormonů. Jak na to? Pohodlně se posaďte na zem nebo na židli s rovnými zády. Levou ruku si položte na břicho, zavřete pravou nosní dírku pravým palcem a zhluboka se nadechněte levou nosní dírkou. Několik vteřin vydržte a pak vydechněte. Pomalu dýchejte pouze levou nosní dírkou asi 3 až 5 minut.

  • Zkuste bzučet jako včela

    Autor: iStock

    Ne, neděláme si legraci. Včelí bzučení či bzučivé dýchání (bhramari pranayama) je styl dýchání, který vám okamžitě zklidní mysl, zbaví vás bolesti hlavy, migrén a také hypertenze. Jak na to? Posaďte se na podlahu s překříženýma nohama. Vaše ramena musí být uvolněná. Zacpěte uši palci a ukazováčky umístěte na čelo nad obočí. Prsteníčky a prostředníčky mějte na očích. Pomalu začněte vydechovat zavřenými ústy a při výdechu vydávejte bzučivé zvuky, podobné zvukům včely. Zároveň tlačte na chrupavku ucha. Měli byste cítit vibrace. Cvičení opakujte 7- až 10krát.

  • Poslechněte si klasickou hudbu

    Autor: iStock

    Máte po ruce sluchátka a počítač? Nebo CD přehrávač? Pusťte si nějakou klasickou hudbu. Je prokázáno, že poslech uklidňující hudby, zejména klasické, keltské nebo indické, může pomoci snížit váš krevní tlak. Zvláště když k tomu přidáte dechová cvičení nebo meditaci. Je to podle odborníků kvůli tomu, že tento druh hudby působí na snížení stresového hormonu kortizolu.

  • Vypijte sklenici vody

    Autor: iStock

    Obyčejná voda je skutečně zázračná. V některých případech je vysoký krevní tlak způsoben dehydratací. Pokud jste málo zavodnění, objem krve ve vašem těle se snižuje, a naopak se zvyšuje vaše periferní rezistence a krevní tlak stoupá. Pokud se chcete vyhnout tomuto stavu, tak pokaždé když začnete cítit příznaky hypertenze, vypijte sklenici nebo dvě obyčejné vody. To vám pomůže obnovit adekvátní objem krve v těle a dojde ke snížení tlaku.

  • Zaujměte polohu mrtvoly

    Autor: iStock

    Šávasana je jednou z nejoblíbenějších jógových pozic. Při této pozici totiž ležíte na zemi jako mrtvola a dochází k celkové relaxaci. Ideálně je vhodné praktikovat ji před spaním, ale skvěle pomáhá i při zvýšeném krevním tlaku nebo tehdy, když se cítíte psychicky unavení. Tato pozice vám pomůže snížit tepovou frekvenci, a výrazně se vám tak sníží krevní tlak. Lehněte si na zem na záda, zavřete oči a pokuste se uvolnit každý sval v těle. Paže mějte od těla tak, aby dlaně směřovaly nahoru. Tělem nehýbejte, protože i drobné pohyby můžou rušit mysl.

     

Autor: aši
Diskuse ke článku
.