6 triků, jak snížit krevní tlak. Přirozeně a bez léků! | Pro ženy | Blesk.cz

6 triků, jak snížit krevní tlak. Přirozeně a bez léků!

16. srpna 2012 | 16:23

Přezdívá se mu tichý vrah. Oprávněně. Statistiky jsou neúprosné! Hypertenze neboli vysoký tlak má na svědomí více než čtvrtinu úmrtí lidí starších čtyřiceti let.
Přitom stačí pár změn v životním stylu.

Nebolí, nemá žádné viditelné příznaky. Pokud však není léčen, je příčinou vzniku kardiovaskulárních (srdečně-cévních) onemocnění. Může zvýšit riziko srdečního infarktu, mozkové příhody, selhání ledvin, způsobit ztrátu zraku.

Vysoký tlak se zkrátka rozhodně nevyplatí podceňovat. Naštěstí existují způsoby, jak ho snížit přirozenou cestou.

1. Procházejte se!

Zařaďte do svého každodenního režimu svižnou procházku. Pohyb pomáhá tělu využívat kyslík efektivněji. Půlhodinová procházka je podle vědců canterburské Christ Church University nejúčinnější činností, která pomáhá snižovat vysoký krevní tlak.

Naučte se dýchat do bříška. Břišní dýchání umožňuje transportovat kyslík do dolních částí plic.

2. Klidně dýchejte

Pomalé dýchání a meditace snižují produkci stresových hormonů, které mají vliv na vylučování reninu, hormonu produkovaného ledvinami, který zvyšuje krevní tlak. Vyzkoušejte jednoduchou relaxační techniku. Stačí 5 minut ráno a večer. Zhluboka se nadechněte až do břicha. Vydechněte a uvolněte všechno vaše napětí.

3. Doplňte draslík

Zvyšte množství draslíku ve stravě. Ten působí přímo na cévy a roztahuje je. Konzumace na draslík bohatého ovoce a zeleniny je proto důležitou součástí jídelníčku ke snížení krevního tlaku. K potravinám s vysokým obsahem draslíku patří rajčata, brambory, banány, fazole, hrášek, ananasový meloun, medový melounu, švestky a rozinky.

4. Omezte solení

V jídelníčku omezte množství soli (neměli byste přijmout více než 1 500 miligramů denně). Ta se bohužel vyskytuje ve většině polotovarů a průmyslově zpracovaných potravin. Pokud je to tedy jen trochu možné, vyhněte se jim. Dejte přednost domácí stravě. Místo soli k dochucení použijte bylinky, houby nebo směsi koření bez přidané soli.

5. Dopřejte si s tmavou čokoládou

Pochoutka s obsahem kakaa vyšším než 70 % díky vysokému obsahu flavonoidů snižuje krevní tlak. 100 g tabulka jich obsahuje na 500 miligramů. Musíme ale dodat, že tabulka čokolády denně je poměrně vysoké kalorické zatížení.

6. Obejměte kočku

Začněte se zabývat myšlenkou, že si pořídíte nějakého domácího mazlíčka nebo budete alespoň trávit více času se zvířaty. Ta totiž mají přirozené uklidňující schopnosti. Studie jasně prokázaly, že lidem, kteří tráví čas s domácími zvířaty, se sníží krevní tlak.