Víme, jak se za 5 minut zbavit bolesti hlavy! Zkuste tyhle metody

  • 3. února 2019 | 06:00

    Téměř polovina dospělé populace trpí bolestmi hlavy aspoň jednou za rok. Existuje spousta typů bolesti, jako jsou migréna, bolest vznikající v důsledku napětí nebo problémů s očima. Ty, které jsou způsobeny napětím, jsou nejčastější a postihují podle odborníků přes jednu miliardu lidí na světě! Jak se rychle a efektivně zbavit bolesti hlavy? Zkuste tyhle triky!

    Na bolest hlavy můžete spolknout samozřejmě i léky Paralen, Ibalgin, Voltaren nebo Nurofen. Obvykle ale nezaberou tak rychle, jak byste chtěli. A navíc je to chemie. Zkuste to bez ní a vyzkoušejte následující rychlé metody. Zaberou za pět minut a spolehlivě!

     

     

     

  • Teplotní terapie

    Autor: iStock

     

    Možná tomu nebudete věřit, ale na bolest hlavy zabere střídání teplé a studené sprchy, což uvolní napjaté svaly a zmírní bolest hlavy. Nemáte možnost stoupnout si pod sprchu? Použijte horký obklad. Na někoho ovšem zabírají naopak studené obklady – ve chvíli, kdy vás přepadne bolest, můžete si na zátylek přiložit třeba pytlík se zmraženou zeleninou. Chlad otupí bolest a uleví se vám.

  • Aromaterapie

    Autor: iStock

     

    Mezi doporučené esenciální oleje patří vavřín, který má mírně zahřívací a analgetické účinky, majoránka (obsahuje složky proti bolesti a únavě svalů, je známá schopností uvolňovat kapiláry, čímž usnadňuje krevní oběh), z níž se vyrábí oleje proti bolesti hlavy a migréně, a také máta, jež má chladivé a zklidňující látky. Zkuste si namíchat tuhle směs: 2 kapky vavřínu, 2 kapky majoránky, 2 kapky máty. Tyto éterické oleje přidejte do základního oleje (třeba slunečnicového) a pak masírujte směsí oblast zátylku směrem k vlasové linii. Provádějte ráno a večer a vaše obtíže ustoupí.

     

  • Napijte se!

    Autor: iStock

     

    Častou příčinou bolesti hlavy je dehydratace. Chcete-li se bolesti hlavy zbavit nebo jí předejít, pravidelně a dostatečně pijte obyčejnou vodu. Pro efekt do ní můžete kápnout citron. Mějte ale na paměti, že nadměrná hydratace zase může vést k hyponatrémii, což je stav, kdy se snižuje hladina sodíku v těle, a to je nebezpečné. Tento stav může paradoxně vést také k bolestem hlavy, nevolnostem a nadýmání, což jsou symptomy, které se můžou zaměnit právě s dehydratací.

  • Bylinné kúry

    Autor: iStock

     

    Zázvor se po staletí užívá k léčbě bolestí hlavy včetně migrény. Výsledky experimentu, který prováděli íránští vědci a během něhož dobrovolníci s častými bolestmi hlavy konzumovali zázvor, prokázaly, že k úlevě došlo v 90 procentech během dvou hodin po požití. Ještě lepší výsledky pak byly dosaženy kombinací zázvorového extraktu s kopretinou řimbabou.

     

  • Masáže

    Autor: iStock

     

    Na bolest hlavy také rychle zabírá masáž, která se provádí jemnými krouživými pohyby prsty proti sobě. Nemusíte při ní použít žádný olej ani emulzi. Jak doporučují fyzioterapeuti z Fyziokliniky v Praze, tato masáž uvolní napětí v oblasti šíje a hlavy a odbourá spouštěče bolestí hlavy. Jak na to? Provádějte drobné krouživé pohyby bříšky prstů v oblasti čela a spánků, v oblasti obočí, kořene nosu a pod očima. Pak můžete stejným způsobem masírovat vlasovou část hlavy. Masáž lze provádět celými dlaněmi nebo jen prsty, a to denně po dobu několika minut.

     

  • Akupresura

    Autor: iStock

     

    Existuje několik akupresurních bodů, které když budete stlačovat, zbaví vás bolesti hlavy. Zkuste tyhle tři akupresurní body, které fungují skutečně stoprocentně!

    Thian Zhu: Tyhle body najdete v zadní části hlavy mezi uchem a začátkem páteře. Když je budete stlačovat a masírovat, zbavíte se nejen bolesti hlavy, ale taky bolesti uší a očí, a dokonce i ucpaného nosu!

    Bod Yintang: Tento bod se někdy nazývá bodem třetího oka, protože je umístěn mezi obočím, kde se spojuje nos s čelem. I tento bod můžete tisknout a zbavíte se bolesti hlavy.

    He Gu: Tento bod je umístěn na vnější straně ruky mezi palcem a ukazováčkem. Tiskněte bod pevně a nepřetržitě asi deset sekund. Pak uvolněte a znova masírujte pomocí palce druhé ruky krouživým pohybem. Pohybujte prsty ve směru hodinových ručiček po dobu 10 sekund a pak proti směru hodinových ručiček po dobu dalších 10 sekund. Opakujte na druhé ruce.

  • Chcete být zdravá? Plánujte!

    Náš tip:  Pokud to se změnou zdravotního stylu myslíte opravdu vážně, doporučujeme vám nový zápisník Můj (re)start, který vám to výrazně usnadní. Je nedatovaný, takže se zapisováním můžete  začít kdykoli. Zaznamenáte si do něj nejen jídelníček, ale také cvičení a své motivace a cíle. S tím vám pomůže výživový poradce Petr Havlíček, svými tipy, ale také dietními recepty. Zápisník právě teď v síti  knihkupectví a ve vybraných trafikách za 249 Kč.

    Můj restart
    Můj restart
    Autor: red

     

Autor: aši
Diskuse ke článku
.
1080p 720p 360p