11 signálů, které vám tělo posílá, aby vám řeklo, že jste ve velkém stresu

  • 17. února 2019 | 06:00

    Lidské tělo je neuvěřitelně složitý stroj, který reaguje nejen na vnější změny, ale i na ty vnitřní. Mnozí lékaři už dnes zcela otevřeně přiznávají, že duše a tělo jsou spojené nádoby, které prostě nelze oddělit. A psycholožka Susan Babelová, která se specializuje na deprese, přináší velmi zajímavou teorii o našich tělesných signálech. Které tělesné signály nás varují, že jsme až moc vystresovaní a měli bychom to změnit?

    Psycholožka Susan Babelová, která se specializuje na deprese, přináší velmi zajímavou teorii o našich tělesných signálech. Které tělesné signály nás varují, že jsme až moc vystresovaní a měli bychom to změnit?

  • Hlava

    Autor: iStock

    Bolí vás často hlava? Podle psycholožky Babelové bývají bolesti hlavy známkou velkého stresu. K bolestem pak dochází proto, že se bojíme selhání a neustále spěcháme, abychom všechno stihli a zvládli. Co doporučuje? Dopřejte si každý den aspoň chvíli jen pro sebe. Uvolněte se a odpočívejte. Nedávejte si to za vinu, že odpočíváte. Vaše produktivita se zvýší, jakmile strávíte nějakou dobu v klidu. A bolest hlavy odezní.

  • Krk

    Autor: iStock

    Bolest v krku podle psycholožky signalizuje nesnášenlivost vůči ostatním lidem a nespokojenost s vlastní nedokonalostí. Můžete tomu věřit, nebo ne, ale podle odbornice nás krk bolí tehdy, když nedokážeme odpustit někomu cizímu nebo sami sobě. Změňte svůj postoj vůči lidem i sobě samým, přestaňte mít přísná očekávání a naučte se odpouštět. Je taky důležité myslet víc na to, co máte rádi.

  • Ramena

    Autor: iStock

    Bolest v ramenou je způsobená emocionální zátěží a stálým tlakem. Možná je na vás skutečně vyvíjen velký tlak, možná jen neumíte udělat důležité rozhodnutí a zbavit se té zátěže. Snažte se být v kontaktu s blízkými lidmi, buďte upřímní a klidně s nimi mluvte i o problémech – když na to nebudete sami, lépe to zvládnete. A možná najdete docela jednoduché řešení svých problémů.

  • Záda

    Autor: iStock

    Bolí vás často záda v horní části? Pak zřejmě nemáte dostatečnou emoční podporu od blízkého okolí. Můžete se také cítit podvědomě nemilovaní a nechtění. Začněte více komunikovat s různými lidmi, nezaměřujte se jen na sebe, buďte otevření a přátelští. Seznamujte se s novými lidmi a nezadržujte v sobě pocity náklonnosti. Bolí vás záda spíše dole? Příčinou mohou být finanční starosti. Myslete na to, že za peníze si štěstí nekoupíte. Jak říká psycholožka Babelová, i když to zní jako klišé, je to pravda. Netrapte se tedy, pokud peníze nemáte, nejlepší věci v životě jsou stejně zadarmo. Dělejte to, co máte rádi, to vám přinese nejen radost, ale ve finále i zisk.

  • Lokty

    Autor: iStock

    Bolest loktů signalizuje nedostatek flexibilit a neochotu kompromisů. Pravděpodobně odoláte některým důležitým změnám, ke kterým může dojít ve vašem životě, nebo se podvědomě bojíte něčeho nového. Susan Babelová se domnívá, že někdy si můžeme myslet, že život je až moc tvrdý a nekompromisní. Možná, že věci jen komplikovaně vypadají, takže buďte flexibilní a nebojujte s tím, co nemůžete ovlivnit!

  • Ruce

    Autor: iStock

    Bolest rukou znamená, že potřebujete opravdového přítele a to, že je potřeba, abyste se obklopovali jen dobrými lidmi. Snažte se pustit ze svého života ty, kteří tam nepatří, a najít si nové blízké lidi. Choďte s kolegy na oběd, běžte na nějaký koncert nebo sportovní akci. Snažte se být součástí davu. Neváhejte mluvit s novými lidmi, protože nikdy nevíte, kde najdete dobrého přítele.

  • Kyčle

    Autor: iStock

    Lidé, kteří jsou zvyklí na to, že věci mají v životě svůj řád, můžou často trpět bolestmi kyčlí. Strach ze změn, rozhodování a neochota přinést něco nového do života jsou podle Babelové častou příčinou bolestí kyčlí. Nechte život plynout a uvědomte si, že život není neměnný. Proto je zajímavý. Přemýšlejte o všech změnách života a možných dobrodružstvích. Neodkládejte důležitá rozhodnutí!

  • Kolena

    Autor: iStock

    Vaše velké ego je pravděpodobně příčinou bolestí kolen. Kolena nás začnou bolet, když až příliš přemýšlíme o sobě a o druhé se nezajímáme. A také tehdy, když jsme si naprosto jistí, že svět se točí kolem nás. Podívejte se kolem sebe, nejste jediná osoba ve vesmíru, buďte pozitivní a pozorní vůči druhým. Naslouchejte, pomáhejte.

  • Lýtka

    Autor: iStock

    Bolesti lýtek jsou signálem emočního napětí. Důslednost, neustálé starosti o vztah, sžíravá žárlivost – to jsou příčiny bolestí lýtek. Je důležité, abyste se naučili důvěřovat své druhé polovičce, relaxujte a nesnažte se o neustálou kontrolu svého partnera.

  • Kotníky

    kotník
    kotník
    Autor: iStock

    Bolí vás často kotníky? Podle psycholožky Babelové to může znamenat, že na sebe zapomínáte a potřebujete víc radosti v životě. Možná hodně pracujete nebo vaše potřeby neberou druzí vážně. Nebo zapomínáte na své sny. Je čas začít se hýčkat. Kupte si něco hezkého, dobře spěte a jezte. Zapomeňte na svou práci na chvíli a přemýšlejte o snech.

  • Chodidla

    Autor: iStock

    Bolest chodidel může signalizovat apatii. Nechuť jít dál dopředu. Podle Susan Babelové to může být strach ze života. Když si podvědomě myslíte, že se všechno stejně pokazí a selže, vaše chodidla vám to dají vědět. Naučte se věnovat pozornost malým radostem života, dívejte se, jak je svět krásný – i lidi v něm. Najděte si nový koníček nebo si pořiďte zvíře. Zapomeňte na špatné vzpomínky a usmívejte se. Milujte se a odpusťte si.

     

  • Chcete žít zdravě? Naplánujte si to!

    Náš tip: Pokud chcete být zdraví a myslíte to se změnou životního stylu vážně, doporučujeme vám nový zápisník Můj (re)start, který vám to výrazně usnadní. Je nedatovaný, takže se zapisováním můžete začít kdykoli. Zaznamenáte si do něj nejen jídelníček, ale také cvičení a své motivace a cíle. S tím vám pomůže výživový poradce Petr Havlíček svými tipy, ale také dietními recepty. Zápisník právě nyní v síti knihkupectví a ve vybraných trafikách za 249 Kč.


Autor: aši
Diskuse ke článku
.