Jak shodit tuk a ne svaly? Zařaďte do svého jídelníčku tyto potraviny | Jak zhubnout | Blesk.cz

Jak shodit tuk a ne svaly? Zařaďte do svého jídelníčku tyto potraviny

  • 12. května  2019 
     06:00

    Abychom zhubli, nemusíme z našeho jídelníčku vypustit naprosto všechny potraviny ani nemusíme přestat jíst. Naopak – musíme jíst dost na to, abychom tělu dodali palivo v podobě potřebných kalorií a živin. Jíst zdravě je víc než nejíst nezdravé jídlo. Jíst zdravě znamená jíst správné potraviny, které jsou výživné a které podpoří metabolismus, díky čemuž se proces hubnutí zrychlí.

    Některé potraviny jsou při hubnutí lepší než jiné a nemusí být vůbec nízkotučné. Kterých deset potravin byste měli mít doma neustále po ruce, pokud chcete zhubnout? Na tyhle nedejte dopustit!

     

  • Hořčice

    Autor: iStock

     

    Spousta lidí to možná neví, ale hořčice patří ve skutečnosti k těm z nejzdravějších potravin. Hořčice je výsledný produkt úpravy hořčičných semínek a jde o plnohodnotnou potravinu se spoustou pozitiv. Přednost dejte hořčici dijonské, která je nejpálivější. Neobsahuje žádný přidaný cukr a je bohatá na antioxidanty. Navíc pikantní potraviny zrychlují metabolismus už po 30 minutách po konzumaci.

     

  • Vejce

    Autor: iStock.com

     

    Přemýšlíte, co si dát ke snídani? Místo sladkých cereálií si dopřejte raději vejce. Jsou bohatá na antioxidanty, vitamin D a cholin, který podporuje metabolismus. Nejvíce cholinu je právě ve vaječných žloutcích. Vedle toho obsahují vejce hodně bílkovin a podle odborníků snídaně bohatá na proteiny zvyšuje pocit sytosti.

     

  • Avokádo

    Autor: istock.com

     

    Je sice tučné, ale zdravé. V podstatě jde o takovou superpotravinu bohatou na vlákninu a mononenasycené tuky, díky kterým se budete cítit plní. Snížíte tak riziko toho, že vás přepadne brzo mlsná. Studie také zjistila, že lidé, kteří konzumovali avokádo denně po dobu 4 týdnů, snížili svůj břišní tuk o 1,6 procenta. A nejen to – konzumace avokáda zrychluje metabolismus a dodá vám přirozenou energii.

     

  • Syrovátkový protein

    Autor: Shutterstock.com

     

    Syrovátkový protein patří v současnosti k nejběžnějším doplňkům výživy pro sportovce, protože buduje a regeneruje svaly. A to je přesně to, co chcete, když toužíte zhubnout. Protože je známo, že svaly spalují kalorie, čímž se zároveň zrychlí metabolismus. Základní výhodou syrovátkového proteinu je to, že vám dodá potřebné bílkoviny a BCAA aminokyseliny, které jsou klíčem k hubnutí a budování svalů.

     

  • Skořice

    Autor: istock.com

     

    Podle několika studií skořice aktivuje termogenezi (zvyšování produkce tepla, díky tomu se začnou odbourávat tuky) a pomáhá spalovat kalorie. Také snižuje hromadění tuku v oblasti břicha. Navíc skořice dobře chutná a je přirozeně sladká, tudíž jí můžete nahradit třeba cukr v kávě.

     

  • Vlašské ořechy

    Autor: Shutterstock.com

     

    Konzumace vlašských ořechů snižuje celkový pocit hladu a způsobuje, že se cítíte plnější. Důvodem je to, že tento druh ořechů působí tlumivě na oblast v mozku, která je spojená s hladem a touhou po jídle. Navíc vlašské ořechy obsahují omega-3 mastné kyseliny, které podporují spalování tuků.

     

  • Grapefruit

    Autor: istock.com

     

    Pokud se snažíte zbavit se tuku, jezte grapefruity. Výzkumy prokázaly, že lidé, kteří konzumovali grapefruit po dobu 6 týdnů, ztratili břišní tuk až o několik centimetrů. Jiná studie, provedená v Japonsku, navíc zjistila, že už pouhá vůně grapefruitu aktivuje hnědé tukové buňky. To jsou buňky, jejichž funkcí je udržovat tělo v teple. Pomocí hnědého tuku se pálí nezdravý bílý tuk. A navíc budete mít menší chuť k jídlu.

     

  • Hrušky

    Autor: istock.com

     

    Hrušky jsou další ovoce, které je velmi přínosné pro hubnutí. Jsou bohaté na vlákninu, která vám pomůže cítit se na delší dobu plnější. Obsahují taky hodně fruktózy a glukózy, které poskytují přirozenou energii. A na rozdíl od jiných druhů ovoce hrušky zpomalují absorpci sacharidů v krevním oběhu. To znamená, že nedochází k rychlému poklesu hladiny cukru v krvi, a tím tedy k touze opět jíst.

     

  • Bobuloviny

    Autor: istock.com

     

    Bobuloviny obsahují nejen málo kalorií, ale taky hodně vlákniny a spoustu antioxidantů. Jeden šálek borůvek obsahuje více vlákniny než jeden kus banánu. Harvardská studie prokázala, že dospělí, jejichž strava obsahuje hodně flavonoidů (které se nacházejí v jahodách, borůvkách a dalších bobulovinách), mají menší pravděpodobnost, že přiberou.

     

  • Kajenský pepř

    Autor: Shutterstock.com

     

    Kajenský pepř je ideální pomocník při spalování tuků, a to díky kapsaicinu, což je látka, která dělá z chilli papriček skvělé spalovače. Podle výzkumu mírně zrychluje metabolismus, což je přesně to, co potřebujete, když chcete zhubnout. Výzkumy taky naznačují, že lidé, kteří konzumují s každým jídlem kajenský pepř, mají méně chuti k jídlu.

    Pokud vás zajímají zdravá jídla, recepty a vůbec zdravý životní styl, spoustu inspirace najdete ve Velkém dietním manuálu, jehož autorkou je šéfredaktorka časopisu Dieta Petra Lamschová. S touto knihou se naučíte přistupovat ke stravování chytře a správně kombinovat. Skvěle se najíte a výsledkem bude zdravé tělo a optimální váha.

    Knihu si můžete objednat na www.ikiosek.cz.

     

    dieta
    dieta
    Autor: iStock

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji