Jak se zbavit tuku na břiše: Stačí změnit maličkosti! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Dejte sbohem tuku kolem pasu: Co zabírá a co vůbec?

19. prosince  2017 
 06:00

Tuk v oblasti břicha je největším nepřítelem lidí, kteří mají nějaká kila navíc, ale často trápí i ty štíhlé. Čím je navíc člověk starší, tím větší je námaha se nepříjemné pneumatiky zbavit. Co s tím a jak si s tukem kolem pasu poradit? Máme řešení!

 

Proč vlastně řešit tuk kolem břicha? Nejde jen o vzhled, tuk kolem pasu a mezi vnitřními orgány – což spolu často souvisí – je nejrizikovější, pokud jde o nemoci srdce a cév či cukrovku. Často přitom zabere, když začneme měnit maličkosti.

Které to jsou?

Vynechejte sladké limonády s bublinkami

Začneme třeba s tím, že si odpustíme tu a tam sladkou limonádu, a to i variantu s umělým sladidlem. Studie zveřejněná v časopise Diabetes Pro ukázala, že lidé, kteří denně vypijí více než dvě sklenky takového nápoje, mají v pase více než ti, kdo tak nečiní. Umělé sladidlo paradoxně zvyšuje chuť na sladké. Raději sáhněte po zeleném čaji. Když si ho dáte ráno, prospějete svému pasu, což třeba například káva nedokáže, a nadbytek kávy dokonce působí přesně opačně. Zelený čaj obsahuje katechiny, které pomáhají spalovat tuky. 

Vsaďte na tři jídla denně

Odborníci na dietu už roky doporučují, abyste jedli velká jídla a mezi nimi svačiny, tedy pět až šest porcí denně. Teď otáčejí a doporučují zůstat jen u tří porcí, protože jak ukazuje například studie, kterou přinesl časopis Hepatology, malé svačinky přispívají ke zvýšenému ukládání tuku v břiše. Zdá se také, že lidé dopřávající si dopolední svačiny toho pak během dne snědí více než ti, kteří si dají svačinu jen odpoledne. 

Jezte ořechy

Nemá smysl se vyhýbat všem tukům, některé přímo potřebujete. A to i kvůli tomu, abyste se zbavili nevhodných tukových zásob. Zatímco tabu by měly být nasycené tuky, potřebujete tuky nenasycené. Studie, která vyšla v časopise Diabetes, tvrdí, že vhodné tuky aktivují geny, které snižují ukládání tuků a zlepšují metabolismus inzulinu. Skvělé jsou například obyčejné vlašské ořechy, stačí jich hrstku přidat do ranních vloček...

Se cvičením to nepřehánějte

Cvičte, choďte ven, hýbejte se. Ale nemá smysl pokoušet se o trénink v příliš vysokém nasazení, po kterém se sotva hnete. Vysoká intenzita intervalového tréninku (HIIT) nemá na vaše břicho zrovna velký efekt. Časopis Journal of Obesity popisuje případy, kdy lidé cvičící právě takto dokonce tuk v této oblasti přibrali. Lepší je běžné aerobní cvičení jako chůze nebo cyklistika. 

Dejte zelenou celozrnným výrobkům

Lidé se bojí sacharidů jako druhu, ale ne všechny jsou takovou hrozbou. Protože celozrnné výrobky bychom vynechávat neměli, potřebujeme je. Studie Tufts University zjistila, že sledovaní jedinci, kteří jedli tři nebo více porcí celozrnných výrobků denně (oves, quinoa, hnědá rýže, pšenice), měli o deset procent méně břišního tuku než lidé, kteří jedli stejné množství kalorií z rafinovaných sacharidů (bílý chléb, rýže, těstoviny). 

Kokosový, nebo řepkový?

Přemýšlejte nejen o tom, kolik tuků používáte, ale také o tom, jaké mají složení. Zahraniční weby často doporučují kokosový olej coby zdravější variantu živočišných tuků, ale úplně stejnou službu udělá olej řepkový, který má lepší složení než třeba olivový. 

Dobrá zpráva pro milovníky čokolády

Čokoláda může prospět. Tohle zní jako sen každého čokoholika. Ukazuje se totiž, že malé množství hořké čokolády není žádným hříchem, protože může přímo přispět ke snížení celkového množství tělesného tuku a zmenšit objem pasu. Výzkumníci říkají, že to má co do činění s flavonoidy – zdravými sloučeninami, které mají antioxidační a protizánětlivé vlastnosti.

Nejlepší cviky na ploché břicho najdete v našem videu:

720p 480p 360p 360p 240p
Nejlepší cviky na ploché břicho • VIDEO: 

Autor: wall

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji