Dieta začíná od hlavy: 10 myšlenek, po kterých zhubnete | Jak zhubnout | Blesk.cz

Dieta začíná od hlavy: 10 myšlenek, po kterých zhubnete

  • 29. října  2019 
     06:00

    To, jak přemýšlíte, může hodně ovlivnit vaši snahu o hubnutí či udržení váhy. Poradíme vám, které myšlenky boji s nadbytečnými kilogramy brání, a které jsou naopak ty správné a povedou vás ke štíhlosti. Nebudeme vám ale lhát. Za měsíc sice ještě nebudete mít postavu snů, ale může to být skvělý začátek, jak opravdu zhubnout. Při shazování kil platí dvě jednoduchá pravidla. Abyste byla štíhlejší, musíte se hlavně hýbat, čímž začnete pálit kalorie, a také je potřeba změnit jídelníček. 

    Vybírejte si potraviny s nižší energií. Přesné množství kalorií a seznam sportovních aktivit najdete například na Kaloricke-tabulky.cz. Pusťte se do toho!

  • „Zasloužím si dobré jídlo.“

    Autor: istock.com

    A to proto, že jsem dnes cvičila (jsem smutná, tvrdě jsem pracovala). Používat jídlo k tomu, abyste se rozveselila či odměnila, znamená jistou cestu k přibírání na váze. Najděte si jiné způsoby, jak o sebe pečovat – třeba si dejte voňavou koupel nebo si kupte rtěnku.

    Nová myšlenka:

    Zasloužím si mít štíhlé a zdravé tělo, na které mohu být pyšná.

  • „Tohle má málo tuku či kalorií, takže si toho dám víc.“

    Autor: istock.com

    Nezapomínejte na zlaté pravidlo: Pokud sníte víc kalorií, než kolik spálíte, budete přibírat. Vůbec nezáleží na tom, jak moc light se potravina tváří, větší porci si nedávejte.

    Nová myšlenka:

    Nízkokalorické či nízkotučné potraviny nefungují, pokud je použiji jako záminku, abych se mohla přejídat.

  • „Když si jídlo zakážu, budu mít tělo snů.“

    Autor: istock.com

    Omyl! Naše myšlenky fungují tak, že jakmile si něco zakážeme, v momentě po tom začneme ještě víc toužit.


    Nová myšlenka:

    Žádné jídlo není zakázané, ale musím ho jíst s mírou.

  • „Nikdy nemohu být štíhlá, protože ráda jím.“

    Autor: istock.com

    Nedělejte si z jídla nepřítele. Odmítněte pouze přejídání. Lásku k jídlu využijte k tomu, abyste vyzkoušela nové recepty a potraviny a objevila zdravější způsoby vaření.


    Nová myšlenka:

    Jídlo nemusí být zalité smetanou, olejem, máslem či majonézou, aby skvěle chutnalo.

  • "V mé rodině mají všichni nadváhu, tak proč se snažit hubnout?“

    Autor: istock.com

    Geny hrají důležitou roli a částečně předurčují, jakou budete mít postavu. To ale neznamená, že nad sebou zlomíte hůl. Jezte zdravá jídla, malé porce a víc se hýbejte, tím tloušťce předejdete.


    Nová myšlenka:

    Nemohu změnit své geny, ale mohu žít tak, aby nadváha nedostala šanci.

  • "Jsem tak unavená, že si musím dát sušenku.“

    Autor: istock.com

    Sladká svačinka opravdu zvýší hladinu cukru v krvi a „nakopne“ vás. Ale rychlý příliv cukru je následován jeho ještě rychlejším poklesem, takže se brzy budete cítit mnohem unavenější. Raději jezte pravidelně malé porce zdravého jídla.


    Nová myšlenka:

    Když se cítím unavená, potřebuji sníst zdravé jídlo, které mě nadlouho zasytí.

  • "Vyhazovat zbytky jídla je plýtvání, raději všechno sním.“

    Autor: istock.com

    Samozřejmě není dobré vyhazovat jídlo. Ale raději ho dejte do kompostu. Když ho sníte, naskládá se v podobě tukových zásob kolem boků, stehen a na břiše.


    Nová myšlenka:

    Když nemám hlad, tak prostě nic dalšího nejím.

  • "Vynechání snídaně nevadí.“

    Autor: istock.com

    Většina studií ukazuje, že lidé, kteří vynechávají snídani, nakonec snědí za den víc kalorií než ti snídající. Bez snídaně často během dopoledne pocítíte tak velký nedostatek energie, že vás to donutí sníst něco hodně sladkého a tučného.


    Nová myšlenka:

    Když si dám snídani, třeba jen nízkokalorické smoothie, nějaké ovoce nebo celozrnný toast, pomůže mi to předejít touhám po kalorických svačinkách během dne.

  • „Už jsem to stejně přehnala, tak si klidně dám i pořádný dezert.“

    Autor: istock.com

    Naopak! Využívejte pravidlo 80 : 20. Pokud si v 80 procentech času dáváte pozor, abyste jedla dietně, zbylých 20 procent času už to tolik nepokazí. Takže si z jedné chyby nedělejte těžkou hlavu a pokračujte ve zdravém stravování.

    Nová myšlenka:

    Teď jsem to opravdu přehnala, takže jako dezert si dám něco nízkokalorického, třeba kousek ovoce.

  • „Na potravině je napsáno ‚s menším obsahem tuku‘, takže musí být dietní.“

    Autor: istock.com

    Tyto informace vůbec nemusí znamenat, že je potravina nízkokalorická. Když obsahují smažené lupínky místo 62 jen 50 % tuku, je v nich množství tuku sice sníženo, ale určitě nejsou nízkotučné. Stejně tak je časté, že výrobci snížený obsah tuku (tuk ale jinak potravině dává chuť), nahrazují zvýšeným obsahem cukru.

    Nová myšlenka:

    Navzdory výrazným reklamním heslům na obalech potravin si vždy důkladně přečtu jejich výživové hodnoty. Ty jsou pro mě nejdůležitější informací.

    Zajímají vás další tipy na hubnutí, třeba to, jaké diety držely ženy v minulosti? Dočtete se o tom v novém čísle magazínu Blesk pro ženy, které najdete ode dneška na novinových stáncích. Nebo si ho můžete koupit v našem iKiosku ZDE.

/
Autor: red

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji