Jaké je ideální cvičení na podzim, při kterém zhubnete? | Jak zhubnout | Blesk.cz

Jaké je ideální cvičení na podzim, při kterém zhubnete?

  • 21. října  2019 
     06:00

    Každá sezona má své kouzlo. Zatímco letní počasí nabízí spoustu venkovních aktivit, podzim je jak dělaný pro tzv. indoor sporty. Užívat si ale nadále můžete i běhání nebo jogging, který podpoří spalování tuků. Pro cíl zhubnout byste měli vybírat právě cvičení, při kterém budete redukovat podkožní tuk. Jaké aktivity stojí rozhodně za vyzkoušení?

    Do Vánoc zbývá necelých deset týdnů, během kterých můžete zhubnout až o deset kilogramů. Spalujte o sto šest! Víme, jak na to.

  • Začněte cvičit třikrát týdně

    Autor: iStock.com

    Abyste dosáhli vytoužených výsledků, je nezbytné zaměřit svou pozornost na pravidelnost, a to jak ve stravování, tak i ve cvičení. V případě, že svůj týden zpestříte o jednu až dvě sportovní aktivity, nemůžete očekávat příliš velké změny. Začněte proto cvičit třikrát týdně a postupně počet tréninků navyšujte.

    Aby vás cvičení brzy neomrzelo, vyberte si různorodé aktivity a ty střídejte. Pokud v týdnu půjdete na jógu, funkční trénink a závěr týdne věnujete plavání, bude vás cvičení mnohem více bavit, než když si půjdete třikrát týdně zaběhat. Avšak vyberte si aktivity, které vás budou bavit a které nebudou jen nástrojem ke štíhlé postavě. 

  • 30 minut kruhového tréninku

    Autor: istock.com

    V případě, že jste v létě příliš nesportovali a bojíte se, abyste nepřepálili začátek, začněte krátkými tréninky. I za pouhých třicet minut můžete spálit až tři sta kalorií a procvičit si svaly po celém těle. Dokonce nebudete potřebovat ani žádné cvičební pomůcky!

    Sestavte si doma kruhový trénink ze cviků s vlastní váhou. Základ tvoří čtyři kola o čtyřech cvicích. Ty zopakujte ve třech sériích. Odpočinek si dopřejte v podobě půl minuty po každé sérii. Trénink je  intenzivní, ale zato velice účinný.

    V kruhovém tréninku kombinujte cviky na nohy, střed těla, paže, ale i břicho. Minimálně jeden ze cviků by měl být tzv. kardio, abyste si zvýšili tepovou frekvenci. Příkladem mohou být dřepy, výpady nebo nejrůznější poskoky.

  • Hot jóga pro zmrzlíky

    Autor: istock.com

    V sychravém počasí je lákavější zachumlat se do peřin než jít cvičit. Pokud si ale vyberete aktivitu, která se odehrává v teplém prostředí, pak může být myšlenka na cvičení i lákavá. Příkladem je hot jóga, která se cvičí při teplotě 42 °C. 

    Díky teplu svaly příjemně prohřejete, zlepšíte jejich flexibilitu a zároveň z těla vyplavíte nahromaděné toxiny. Tímto způsobem taky můžete zabránit tomu, že tělo bude hromadit nadbytečnou vodu. To se pozitivně promítne na vaší váze. Nemyslete si však, že jóga není náročná! Buďte připraveni na dynamické protahování, při kterém budete jednoznačně hubnout. 

  • Plavání vás po ránu nabudí

    Autor: iStock.com

    Prokládali jste v létě opalování pár tempy v bazénu? Plavání patří mezi účinné sporty ke spalování tuků a zároveň u něj posílíte celé tělo. Teplota vnitřního bazénu bývá osvěžující, věřte, že není lepší start dne! 

    Plavání vás doslova probudí, protáhne vám každý sval a hodí se i pro ty, kteří trpí bolestí kloubů. Pokud ale přece jen toužíte po zahřátí, kombinujte bazén se saunou nebo vířivkou, které jsou součástí většiny wellness center. 

  • Zaskákejte si na trampolínkách

    Autor: istock.com

    Trampolínky nejsou jen pro děti. Za poslední roky se staly ve světě fitness hotovým hitem a zhubla díky nim spousta lidí. Zábavné cvičení je založeno na poskocích na speciální trampolíně s madlem v doprovodu taneční hudby. Intenzitu cvičení a danou choreografii má na starost instruktor, který vás rozhodně nebude šetřit.

    Jelikož se jedná o aerobní cvičení, budete u něj efektivně spalovat. Zároveň ale posílíte fyzickou zdatnost a odpočinete si od práce a stresu. Aplikujte tak cvičení i jako aktivní relax a užívejte si vyplavených endorfinů, které vám rozhodně zlepší náladu.

  • Vyměňte posilování za moderní tanec

    Autor: istock.com

    Nikdy vás cvičení nebavilo, ale chcete zformovat svou postavu? Vydejte se cestou tance! Hit-dance propojuje taneční kroky s prvky aerobiku a lehkého posilování. Páteční večer tak nemusíte strávit v baru s následkem kocoviny, ale můžete taneční parket vyměnit za skupinovou taneční lekci. 

    Prvky moderního tance a baletu pro změnu slibuje cvičení zvané PortDeBras, jehož zakladatelkou je Julia Papi. Během hodiny se protáhnete a zároveň si zaposilujete s vlastní váhou. To vše v podobě ladných pohybů do rytmu smyslné hudby.

/
Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji