Maryn zhubla o 50 kilo za 1 rok. A stačilo hlavně vypít spoustu vody! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Maryn zhubla o 50 kilo za 1 rok. A stačilo hlavně vypít spoustu vody!

Pohled na sebe Maryn změnila ve chvíli, kdy její rodina zveřejnila fotografie na Facebooku.
Foto: Instagram.com
29. prosince  2018 
 06:00

Maryn Teed dokázala během pouhého roku proměnit své tělo k nepoznání. Ze sto třiačtyřiceti kilogramů zhubla na pětadevadesát, a to díky jedné fotografii. V červenci 2016 se Maryn zúčastnila rodinné zahradní sešlosti, tehdy ji pochybnosti o jejím vzhledu ještě příliš netrápily. Ale poté, co se druhý den na sociálních sítích objevily její fotografie z předchozího večera, zmocnila se jí doslova panika. 

"Jen jsem brečela a brečela. Byla jsem ze sebe doslova znechucená," vzpomíná na celou situaci Maryn. "Věděla jsem, že hned druhý den se sebou musím začít něco dělat," dodává. První den v srpnu 2016 se tak Maryn rozhodla začít hubnout. 

A jaký byl Marynin první krok? Začala si vybírat mnohem zdravější jídla a zmenšovat porce. S pomocí internetové aplikace, která počítá kalorie i nutriční složení jídla, si zapisovala vše, co ten den snědla. Přednastavený dvoutisícový kalorický příjem postupně snížila na patnáct set a méně. 

"Vyřadila jsem z jídelníčku hlavně těstoviny a potraviny, bez kterých jsem se bez problému obešla, jako např. máslo. Občas jsem vynechala i sýr, když jsem si byla jistá, že ho nebudu postrádat," říká Maryn. Brzy její tělo začalo mít chutě pouze na zdravá jídla a smažené polotovary a sladkosti přestalo vyžadovat.

Zatímco Maryn postupně snižovala svůj kalorický příjem, zaměřila svou pozornost i na pitný režim. Ten je pro správné fungování těla nezbytný. Někdy ale může být pravidelný příjem tekutin mnohem těžší než dodržování správného jídelníčku. Na to však Maryn vyzrála tím, že prostě vypila velké množství vody.

"Když jsem vážila tři sta liber, vypila jsem až 4 litry denně," vysvětluje Maryn a přiznává, že zní tahle výzva možná bláznivě, ale právě díky ní dokázala zhubnout. Denně si přichystala hned několik lahví s vodou, aby tak předešla případné lenosti k tomu, opětovně si plnit jen jednu lahev stále dokola. 

Vedle změn v jídelníčku a pitném režimu se Maryn pustila i do cvičení. Jednadvacetidenní program si odcvičila doma a po dvou měsících oslovila trenéra, který byl majitelem posilovny. "Tehdy jsem si cvičení opravdu zamilovala," tvrdí Maryn, která dnes se svým trenérem cvičí třikrát až čtyřikrát týdně, a do toho ještě několikrát týdně dochází do nedalekého fitcentra. 

"Dokážu cvičit i sama díky tomu, co mě můj trenér naučil. Soustředíme se hlavně na vysokointenzivní kardio tréninky a silové cvičení," vysvětluje Maryn. Žádný její trénink se ale neobejde bez pořádného proteinového koktejlu, který jí nejen chutná, ale také pomáhá v regeneraci svalů. Na cestě domů si také často v autě dává proteinové tyčinky nebo mix oříšků.

Zpětně je pro Maryn největší motivací vzpomínka na to, jak nešťastná před lety byla. K tomu už se nikdy nechce vrátit. Velkou oporou je pro ni také babička, která tvrdí: "Pokud něco děláš, dělej to naplno, nebo to nedělej vůbec."

Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji