Chcete hubnout co nejrychleji? Těchto 6 vědecky podložených tipů vám pomůže | Jak zhubnout | Blesk.cz

Chcete hubnout co nejrychleji? Těchto 6 vědecky podložených tipů vám pomůže

  • (istock.com)
    29. února  2020 
     06:00

    Přejete si zhubnout co nejrychleji, ale zároveň toho chcete dosáhnout zdravě a s rozumem? Vedle zdravého jídelníčku a pohybu můžete do svého života začlenit i pár zvyků, díky kterým budou vaše kila opravdu mizet rychlostí blesku. Úspěšnost těchto šesti zdravých zvyků dokonce potvrdily vědecké studie! Odhalte ty nejúčinnější z nich.

    Zjistěte, kam si sednout v restauraci nebo kavárně, proč jíst jako Španělé nebo jak rychle jíst. Právě tyhle dietní zvyky potřebujete znát!

  • Pijte 30 minut před jídlem

    Pokud se rozhodnete přistupovat k hydrataci svého těla vědecky, podle nedávných výzkumů se doporučuje mužům vypít dvanáct až třináct sklenic denně a ženy by jich měly vypít minimálně devět. Tento zdravý zvyk vás udrží hydratovanými po celý den a zbaví vás toxinů, které jsou našimi nepřáteli, a to nejen při hubnutí.

    Snažte se vypít sklenici vody vždy půl hodiny před jídlem. Jeden provedený výzkum ukázal, že tato úprava v pitném režimu zvětší úbytek hmotnosti o čtyřiačtyřicet procent, jelikož voda pomůže zaplnit žaludek.

  • Zařaďte do jídelníčku avokádo

    Černé fazole, růžičková kapusta, brokolice, jablko, mrkev nebo avokádo obsahují významnou složku, která se nazývá rozpustná vláknina. Ta hraje roli v samotném hubnutí a zároveň má pozitivní vliv na celkové zdraví. Snižuje totiž riziko vzniku cukrovky a srdečních chorob. Avokádo je navíc i zdrojem omega-3 mastných kyselin, které ve velké míře přispívají k redukci tuku.

    Studie dokázaly, že při zvýšení příjmu vlákniny o deset gramů došlo v těle ke snížení tuku o téměř čtyři procenta. Denní doporučený příjem by se měl pohybovat okolo pětadvaceti až osmatřiceti gramů vlákniny denně.

  • Sedněte si v kavárně k lákadlům zády

    Napadlo by vás někdy vybírat místo k sezení v restauraci strategicky vůči své dietě? Přitom právě tento jednoduchý trik může být pro vaše hubnutí průlomovým. Ne každý má totiž pevnou vůli na to, aby hodinu zíral na výlohu s neodolatelnými sladkými dortíky. Posaďte se proto vždy k těmto lákadlům zády!

  • Vyhledávejte sluneční paprsky

    Nejednou bylo dokázáno, že sluneční svit má pozitivní vliv na hubnutí. Důvodem je vitamin D! Čtyřletá studie ukázala, že u téměř pěti tisíc žen došlo při zvýšení hladiny tohoto vitaminu ke snížení hmotnosti.

    Pokud se nechystáte v nejbližší době do míst, kde o sluneční paprsky není nouze, zařazujte vitamin D alespoň ve formě doplňku stravy. S příchodem jara však sluníčko co nejvíce vyhledávejte a v obědové pauze se alespoň na deset minut projděte na čerstvém vzduchu. 

  • Jezte ve stylu tapas

    Stává se vám, že máte po jídle pokaždé chuť na dezert? Možná vaše hlavní jídlo postrádá pestrou škálu chutí. Abyste unikli zbytečnému přejídání, je lepší si oběd či večeři poskládat z více porcí různých jídel. Inspirovat se můžete ve španělské kuchyni, kde jsou tyto chuťovky nazývány tapas. Nezapomeňte však použít při servírování malý talíř, aby se skromná dietní večeře nezměnila v kaloricky bohatý raut.

  • Odkládejte mezi sousty příbor

    Tělu nějakou dobu trvá, než se dostaví pocit plnosti. Běžně k tomu dochází až po dvaceti minutách. Nabízí se tak otázka, jak se naučit jíst pomaleji. I tady máme pro vás malý trik: Zkuste mezi jednotlivými sousty co nejčastěji příbor odložit. Pomůže vám to prodloužit dobu konzumace jídla a zároveň to může zabránit dalšímu přídavku či dezertu.

/
Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji