Jak se zbavit závislosti na cukru? Vyzkoušejte tahle jídla! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Jak se zbavit závislosti na cukru? Vyzkoušejte tahle jídla!

  • (iStock)
    2. října  2019 
     06:00

    Pokud patříte mezi milovníky sladkého, pak vám může závislost na cukru bránit v cestě za vaší vysněnou postavou. Co kdybyste se ale sladkostí nikdy nemuseli vzdát? Poskládejte si svůj jídelníček tak, abyste tělu dodali potřebné živiny a zároveň si na jídlech pochutnali. Stačí rafinovaný cukr, který vás mimo jiné ohrožuje na zdraví, vyměnit za alternativy, které si stejně tak zamilujete.

    Buďte připraveni na to, že vás začne při dietě honit mlsná, a vyzkoušejte místo kalorických dezertů tohle!

  • Zmrzlina nebo nanuk po celý rok

    Přestože už venku panuje podzim, zmrzlina či nanuk neurazí ani v chladnějším počasí. Připravte si hned několik variant nanuků, ty stačí vytáhnout z mrazáku a můžete mlsat bez výčitek. 

    1. Ovocná dřeň. Rozmixujte oblíbené ovoce s trochou vody a naplňte formičky na nanuky. Výborně poslouží i plnítko na led, do kterého stačí zapíchnout dřívka. Pokud chcete ušeřit co nejvíce kalorií, sáhněte po lesních plodech.
    2. Jogurtový základ. V případě, že chcete nanuk zařadit jako lehkou svačinku plnou bílkovin, použijte do základu jogurt, a to nejlépe řecký odtučněný. Ten pak opět stačí smíchat např. s borůvkami nebo malinami.
    3. Nana cream. Nejste-li fanouškem nanuků, ale zato zmrzlinou nepohrdnete, rozmixujte mražený banán s lžící mléka a lžičkou arašídového másla. Výsledkem budete ohromeni!

  • Pečené jablečné chipsy

    Zahánět chuť na sladké můžete ovocem, které je přirozeně sladké a obsahuje i spoustu vitaminů, minerálů a vlákniny. Jelikož ale čerstvé plody vás mohou časem omrzet a sušené ovoce obsahuje velké množství cukru, je třeba hledat další vhodné varianty. Tím pravým může být ovoce pečené!

    Tip: Nakrájejte jablko na tenké plátky, posypte skořicí a pečte v troubě při 100 °C přibližně dvě hodiny. Jakmile budou jablka křupavá, máte hotovo!

  • Sladké kuličky bez pečení

    Nejčastěji chutě na sladké přichází odpoledne, kdy byste rádi zakousli něco sladkého ke kávě. Připravte si proto raw kuličky, které mají dlouhou dobu trvanlivosti, a můžete si je dát i kdykoli v práci.

    Způsobů, jak si je připravit, existuje nespočet. Základ však vždy tvoří datlová pasta (popř. předem namočené sušené datle) nebo jiné sušené ovoce (např. meruňky), mleté ořechy a dále můžete přidat jemné ovesné vločky, kokos nebo kakao. Pak už jen stačí vše zpracovat ve výkonném mixéru a tvořit kuličky.

  • Pražené ořechy a semínka v medu

     

    Ořechy jsou plné zdravých tuků, a tak by ve vašem jídelníčku rozhodně neměly chybět. Buďte však s jejich konzumací opatrní, jelikož obsahují nemálo kalorií. A tak by se vám mohlo příliš časté mlsání vymstít. 

    Ačkoli mají ořechy nasládlou chuť, většinou jsou podávány v kombinaci se solí. I proto byste je možná očekávali spíše mezi tipy na slané mlsání. Ořechy však můžete smíchat i s trochou medu a následně je upéct v troubě. Cukr při vysoké teplotě zkaramelizuje a vytvoří na ořeších křupavou vrstvu. 

  • Kokosové chipsy s čokoládou

    Mezi další zdravé zdroje tuku patří kokos. Vyzkoušejte proto kokosové chipsy, ale ne jen tak ledajaké!

    Vyskládejte lupínky na pečicí papír a pečte při 180 °C přibližně deset minut. Zatímco bude kokos chladnout, roztopte v horké lázni vysokoprocentní hořkou čokoládu. Následně pomocí lžičky tvořte na povrchu kokosových chipsů tzv. cákance a pak už jen trpělivě čekejte, dokud neztuhnou.

  • Jahody v hořké čokoládě

    ...

    Ani při dietě se nemusíte bát čokolády, ale pohlídejte si to správné množství. Taková jedna tabulka čokolády kaloricky vydá za celý oběd. Pokud ji ale použijete k přípravě některého z receptů, můžete z ní vytvořit mlsání na celý týden.

    Jedním z takových receptů jsou i jahody namáčené v čokoládě. Zatímco čokoládu můžete naředit trochou mléka, a zvětšíte tak její objem za cenu mála kalorií, jahody jsou nízkokalorické samy o sobě. Tento tip poslouží i pro ty, kteří se chystají své blízké obdarovat bonboniérou, ale zároveň jim nechtějí zadělat na kila navíc. 

  • Pražená cizrna na sladko

    Cizrna patří mezi luštěniny, které jsou bohatým zdrojem bílkovin. Její konzumace je tak pro tělo velice přínosná. Pokud o ní neslyšíte poprvé, možná víte, že je skvělou náhradou za brambůrky. Stačí ji smíchat s kořením, trochou oleje a upéct v troubě do křupava.

    Jelikož má cizrna neutrální chuť, můžete si ji připravit i na sladko! Stačí místo olivového oleje použít kokosový a z výběru koření sáhnout po skořici a muškátovém oříšku. Přidat můžete i trochu třtinového cukru. Cizrna na sladko je výbornou alternativou za sladký popcorn!

/
Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji