Sobota 24. února 2024
Svátek slaví Matěj, zítra Liliana
Zataženo, déšť 8°C

Kolik kalorií má alkohol: Jedno pivo jako pytlík chipsů, sklenka vína vydá za laskonku

9. února 2023 | 06:00

Věděli jste, že sklenka vína má tolik kalorií jako čtyři sušenky? Nebo že půl litru piva se vyrovná pytlíku chipsů? Pokud se snažíte zhubnout, možná byste měli přehodnotit alkoholové dýchánky s přáteli a lépe zvážit všechny své dietní hříchy. Při hubnutí si nemusíte neustále něco odpírat, ale je dobré si být vědomi počtu kalorií, které přijímáte, abyste případně počítali s následky. 

Gram čistého alkoholu obsahuje až sedm kalorií, což je dvojnásobek ve srovnání s cukrem a bílkovinami. Kalorie v alkoholu jsou však tzv. prázdné, protože nemají pro tělo žádnou výživovou hodnotu. Navíc alkohol většinou neobsahuje žádné vitaminy a minerální látky, které by byly tělu prospěšné. Pití alkoholu navíc snižuje schopnost těla přeměnit tuky ve využitelnou energii.

TIP NA VIDEO: Ženy a alkoholismus. Proč pijí? 

Video se připravuje ...
Ženy a alkoholismus. Proč pijí? • VIDEO: Videohub

Alkohol a hubnutí nejdou dohromady

Nejenže alkohol je sám o sobě plný kalorií, ale – co si budeme povídat – většina z nás si k němu i dopřeje tu oříšky, tu kousek sýra, nebo dokonce mastné chipsy a uzené pochutiny. Kalorie pak okamžitě vylétnou do závratných výšin. Je to tím, že alkohol ovlivňuje hladinu hormonů, které regulují pocit hladu.

Pivo jako balíček chipsů aneb kcal u drinků

Dvojka friska má stejný počet kalorií jako Bebe Brumík a třeba drink Cuba Libre  je jako kobliha s marmeládou. A jak jsou na tom další oblíbené nápoje? Proklikejte se infografikou níže a zjistíte to.

Kolik kalorií mají další alkoholické nápoje? Zjistíte to ve fotogalerii.

Jak si hlídat váhu, i když nejste abstinent?

1. Nic nefunguje lépe než doplnit alkohol čistou vodou. Vedle sklenice vína si tak položte i sklenici čisté vody. Nejenže vám zaplní žaludek, ale zároveň zažene žízeň. Alkohol totiž tělo dehydratuje.

2. Jedna sklenička rychle střídá druhou, a než se nadějete, máte v sobě lahev. Zpomalte! Snažte se si svůj drink vychutnat a nastavit si míru, kterou ten večer nepřekročíte. Alkoholové opojení vám vaši nastavenou hranici velice rychle posune, a tak ji nepřekračujte!

3. Míchané nápoje jsou pro dietu opravdové zlo! Nejenže přijímáte kalorie z alkoholu, ale i ze sladkých džusů a sirupů. Vybírejte si proto light nealkoholické nápoje, abyste množství kalorií zbytečně nenavyšovali. Příkladem může být oblíbený koktejl Cuba Libre, do nějž se přidává coca-cola. 

4. Muži by neměli vypít více než 3–4 jednotky alkoholu, u žen jsou to jen 2–3 jednotky. Toto množství odpovídá zhruba jednomu půllitru piva nebo dvěma deci vína.

5. Nikdy nepijte na lačný žaludek. Vydatně se najezte a nebudete mít pak nutkání uzobávat chipsy, tyčinky a jiné dobroty.

6. Pokud jste na párty nebo posezení s přáteli, pijte vlastním tempem. Ideální je nevypít více než sklenku alkoholu za hodinu.

NÁŠ TIP: Podívejte se také na video o kaloriích v alkoholu.

Autor: Veronika Duží, autorka je výživová poradkyně, inf