9 výtečných snídaní, které se hodí do dietního jídelníčku | Jak zhubnout | Blesk.cz

9 výtečných snídaní, které se hodí do dietního jídelníčku

  • Zdravá a dietní snídaně neznamená, že musíte být jen o ovesných vločkách a ovoci. Máme pro vás spoustu tipů!
    1. července  2015 
     06:00

    Výživoví poradci říkají, že kdo nesnídá, ten ať si k nim ani nechodí pro rady. Výmluvy, že to po ránu nestíháme, jsou podle nich nesmyslné a máme si přivstat. Kvalitní a zdravá snídaně nás nastartuje, navíc nebudeme podléhat lákání nezdravých svačin a obědů. Tady jsou naše tipy, jak se po ránu skvěle najíst, a přitom nepřešvihnout doporučený denní energetický příjem. 

  • Špenát s vaječnými bílky

    Špenát s vaječným bílkem.
    Skvělý ranní start si zajistíte rychlou dobrotou: mrazený listový špenát dejte na pár minut do mikrovlnky a přidejte k němu i vaječný bílek. Po ohřátí naložte do misky, zalijte trochou balsamica a přidejte lžičku nastrouhaného tvrdého sýra.
  • Knäckebrot s tvarohovou pomazánkou

    Ideální snídaní je knäckebrot s tvarohovou pomazánkou.
    Tři polévkové lžíce polotučného tvarohu zamíchejte s hrstí pažitky, lžící kysaného mléka, přidejte špetku mořské soli a směs natřete na plátek knäckebrotu. Snídani pak doplňte dvěma švestkami.
  • Bílý jogurt se skořicí

    Bílý jogurt se skořicí.
    Bílý jogurt nebo sýr cottage vylepšete nakrájeným sezonním ovocem podle chuti a zasypte skořicí. Můžete si připravit i slanou verzi: do jogurtu nastrouhejte kousek salátové okurky, můžete přidat i půlku rajčete, špetku provensálského koření, trošku přisolte a dejte si k tomu půlku plátku tmavého chleba.
  • Ovesné vločky s ovocem

    Ovesné vločky
    Neslazené ovesné vločky namočte na chvíli do sójového nápoje (nepřesně se mu říká sójové mléko) a do směsi potom přidejte sezonní ovoce podle chuti. Když máte chuť spíš na slanou variantu vloček, uvařte si ovesnou kaši, do té nastrouhejte eidam nebo goudu a přidejte nadrobno pokrájené rajče.
  • Celozrnné pečivo s avokádem

    Celozrnný toast s avokádem
    Na chleba si natřete oloupanou půlku avokáda a posypte drcenými lněnými semínky. Když máte velký hlad, můžete si lahůdku vylepšit i plátkem krůtí šunky nebo půlkou vejce vařeného natvrdo.
  • Restované tofu se zeleninou

    Grilované tofu se zeleninou
    Neuzené tofu nakrájejte na kousky a společně s rajčetem (také pokrájeným) orestujte na pánvi s trochou olivového oleje. Přidat můžete i jinou zeleninu, kterou máte rádi. Přisolte mořskou solí, dochuťte čerstvými oblíbenými bylinkami a můžete pokapat i troškou šťávy z citronu. Skvělé i bez chleba.
  • Celozrnný toust s ricottou

    Celozrnné pečivo s ricottou a jahodami.
    Celozrnný toust opečte v toustovači, potřete sýrem ricotta a ozdobte plátky jahod nebo meruněk (či jiného ovoce). Výborné harmonie chutí docílíte i tím, že nakonec toust ještě posypete trochou sezamových semínek.
  • Sardinky s tmavým chlebem a rukolou

    Sardinky na tmavém chlebu.
    Dvě polévkové lžíce sardinek si natřete na plátek tmavého chleba a posypte rukolou nebo polníčkem. Výborné je to i s pažitkou nebo s cibulkou s natí. Nevýhoda: po této snídani je třeba si velmi důkladně umýt zuby a doporučujeme i žvýkačku.
  • Žervé se semínky a zeleninou

    Žervé se zeleninou a semínky.
    Sýr žervé smíchejte v menší misce s různými semínky (slunečnicovými, sezamovými, lněnými, chia, dýňovými – ke škodě nejsou ani sušené plody goji) a přidejte nadrobno pokrájenou zeleninu. Když máte velký hlad, vylepšete si jídlo plátkem knäckebrotu.

/
Autor: sia

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji