Tyhle potraviny s vlákninou jezte každý den. Zhubnete a nebudete mít zácpu

  • 9. února  2019 
     06:00

    Vláknina je pro naše tělo důležitá, protože zasytí, pomáhá při hubnutí a taky prospívá našemu zažívání. Pokud jí máte ve stravě málo, můžete mít potíže nejen se zácpou, ale taky s tím, že se vám nebude dařit hubnout. Které potraviny jsou bohaté na vlákninu a měli byste je zařadit do jídelníčku každý den?

     

    Bez dostatečného množství vlákniny vaše tělo nebude dobře fungovat. Denní příjem by měl činit kolem 30 gramů, ale v České republice je to průměrně o polovinu méně! Proč je tak důležitá? Protože zasytí, snižuje glykemický index, snižuje hladinu cholesterolu a pomáhá udržet stálou hladinu krevního cukru. Kde jí najdete nejvíc?

     

  • Avokádo

    Autor: iStock.com

     

    Je o něm známo, že obsahuje především spousty zdravých tuků, ale možná nevíte, že obsahuje taky hodně vlákniny. Jeden kus avokáda (zhruba 136 gramů) má 9,2 gramu vlákniny.

     

  • Hrušky

    Autor: istock.com

     

    Není nic jednoduššího než sáhnout po hrušce, která je bohatá na antioxidanty a taky vlákninu. Sto gramů hrušky obsahuje 4 gramy vlákniny. Pro lepší účinky a taky zasycení přidejte k hrušce nějaké zdroje bílkovin, třeba jogurt.

  • Bulgur a čočka

    Autor: Shutterstock.com

     

    Tyhle dvě luštěniny vám skutečně prospějí! Obsahují zdravé sacharidy, bílkoviny a taky hodně vlákniny! Ideální kombinace. Sto gramů hnědé čočky obsahuje 10,6 gramu vlákniny, sto gramů bulguru dokonce 18,3 gramu vlákniny!

     

  • Kešu, mandle a pistácie

    Autor: Shutterstock.com

     

    Ořechy jsou zdravé i při dietě, samozřejmě že jich nesmíte sníst spousty, ale jinak jsou báječnou zásobárnou vlákniny! Pistácie obsahují minimum tuků, ale mají na sto gramů 10 gramů vlákniny. Mandle a kešu obsahují ještě víc – 12 gramů vlákniny!

  • Maliny a ostružiny

    Autor: iStock

     

    Vedle spousty vitaminů najdete ve sto gramech ostružin 5,3 gramu vlákniny, a ve sto gramech malin dokonce 6,4 gramu vlákniny! Mají taky hodně antioxidantů, které pomáhají v boji s různými nemocemi.

     

  • Cizrna (hummus)

    Autor: istock.com

     

    V arabské kuchyni je cizrna doslova nepostradatelná. A pochoutka vyrobená z cizrny – hummus – je klasika, které nikdo neodolá. Cizrna navíc patří mezi nejhodnotnější luštěniny. Takže byste ji měli rychle zařadit do jídelníčku. Sto gramů cizrny obsahuje 17,4 gramu vlákniny!

  • Švestky

    Autor: Shutterstock.com

     

    Zvláště pak sušené vám pomůžou nejen s bojem proti zácpě, ale taky při hubnutí. Mají sice méně vlákniny než jiné potraviny (na 100 gramů 3 gramy), ale zase mají málo kalorií, takže po nich nepřiberete.

     

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji