Sacharidová dietní revoluce: Dvě kila dolů už za týden! | Pro ženy | Blesk.cz

Sacharidová dietní revoluce: Dvě kila dolů už za týden!

20. února 2012 | 17:50

Proč se omezovat v jídle, když je tu tajemství sacharidové diety? V čem spočívá? Ve vyváženém jídelníčku!

Neváhejte a vsaďte na takovou dietu, při které vás bude hubnutí bavit. Je skvělá pro toho, kdo nedokážete odolat cukrům.

Po nich rády sáhneme, když pociťujeme psychické napětí, trému či strach. Na to pozor!

Ale aby naše tělo dokázalo odolávat stresu, potřebuje dostatek „kvalitního paliva“, ovšem v podobě zdravých cukrů.

Jaké to jsou? Jednoduše řečeno ty, které mají co nejnižší glykemický index, tedy tělu dodávají více energie, která vydrží delší dobu.

Při sacharidové dietě si tedy můžete bez výčitek pochutnávat na zdravých cukrech, a při tom vám hubnutí půjde jako po másle.

Podle odborníků na výživu jsou navíc zdravé sacharidy pro naše tělo velmi potřebné. Pokud je kvůli linii úplně vynecháme, budou nám časem chybět důležité nutriční složky, bez kterých se hubnutí naopak zpomalí, pak se dostaví únava, bolesti hlavy a nedostatek energie.

Sestavte si svůj jídelníček

* Ke snídani si dejte domácí směs vloček a oříšků nebo ovocný salát, který vás výborně nastartuje. Hodí se například i miska ovesné kaše oslazená ovocem.

* Na svačinu si naservírujte kousek tmavého pečiva s plátkem sýra, dietnější varianta je jen ovoce (nejideálnější je banán).

* Oběd vyřešte bílým masem s vhodnou přílohou (celozrnná rýže, vařené brambory) a zeleninou. Vynikající je například pikantní zeleninová směs s fazolemi, celozrnný kuskus se zeleninou a s kuřecím masem.
Dejte si ale jen malou porci!

* Na svačinu je vhodný kousek zeleniny nebo ovoce.

* Večeři si zpestřete rizotem, zapečenými celozrnnými těstovinami, čočkovou polévkou nebo těstovinovým salátem.
Nezapomínejte, že opět jen malou porci!

Výhody zdravých sacharidů:
* Dodávají tělu hodně energie na dlouhou dobu.
* Jsou lehce stravitelné.
* Obsahují velké množství vlákniny.

Důležité!

Základem sacharidové diety je správný výběr potravin. Vyměňte bílou mouku za celozrnnou a bílý cukr za kvalitní sacharidy nebo cukry z čerstvého ovoce. Ty vám dodají stejné množství energie a přitom vás nadlouho ubrání před pocitem vlčího hladu.

Co třeba udělat, aby byla dieta účinnější?

* Vydávejte více energie, než přijímáte.
* Snižte svůj denní příjem potravy asi o 25 procent - jezte poloviční porce.
* Upravte si jídelníček podle našich rad.
* Sportujte alespoň 3x týdně, berte přitom ohled na vaši aktuální kondici. Pro někoho je sportem svižná půlhodinová procházka, pro jiného intenzivní hodina spinningu.
* Jezte pětkrát denně malé porce a vypijte alespoň dva litry vody.

Zakázané potraviny

Bílý cukr – sladkosti, čokoláda, zmrzliny, zákusky, slazené džusy a bublinkové limonády.
Bílá mouka – všechny výrobky z ní!
Bílá rýže, necelozrnné potraviny a necelozrnný kuskus

Povolené potraviny

Celozrnná rýže – skvěle nahradí tu obyčejnou a je mnohem zdravější.
Jáhly – připravte si z nich kaši a oslaďte ji dušeným jablkem.

Vločky – smíchejte je s rozinkami a oříšky, přidejte jogurt nebo mléko a máte skvělou snídani.
Špalda – pár špaldových tyčinek na svačinu? Proč ne. Kupte si i domů špaldovou mouku a upečte si z ní například chléb.
Pohanka – je bezlepková. K snídani si přidejte pohankové vločky do müsli, hodí se do polévek na zahuštění, pohankovou mouku můžete přidat i do pomazánek.
Celozrnný kuskus – je to ideální příloha k masu nebo jako náhrada rýže. Můžete si ho i uvařit jako rizoto se zeleninou.
Brambory – vařené (nejlépe ve slupce) obsahují velmi málo kalorií, dlouho uchovávají v těle vitamin C a rychle vás zasytí.
Celozrnné těstoviny a pečivo – mají
stejné množství kalorií jako necelozrnné, ale svým vysokým obsahem
vlákniny a dalších látek prospívají trávicímu traktu a rychleji na déle zasytí, tedy jich stačí sníst méně.
Fazole – můžete ji vařit, zapékat, nakládat, používat do salátů i jako přílohu. Patří mezi nejzdravější potraviny.
Čočka – obsahuje množství vitamínu B, výborně vás zasytí a odvodní.
Ovoce – za každý čerstvý kousek vám tělo poděkuje!

Autor: lesk.sk, Kbak