Za týden o kilo lehčí: Zelený čaj dokáže zázraky | Pro ženy | Blesk.cz

Za týden o kilo lehčí: Zelený čaj dokáže zázraky

9. dubna 2010 | 14:14

Vsaďte na dietu se zeleným čajem. Jeho síla nespočívá jen v uhašení žízně, ale především v jeho účincích. Ty jsou skutečně zázračné. Povzbudí celý organismus a nastartuje metabolismus.

Zelený čaj obsahuje vysoké množství antioxidantů a působí preventivně proti rakovině. Jeho složení pomáhá také snižovat hladinu cholesterolu v krvi, má pozitivní účinky při revmatismu, srdečně-cévních chorobách a podporuje imunitu. V kombinaci s lehkými jídly se jeho účinek násobí.

Tajemství zeleného čaje

Původ: Tak jako černý čaj, i tento vzniká z čajovníku čínského – Camellia sinensis. Není však fermentovaný, ale pouze napařovaný a sušený. Hlavní oblasti pěstování jsou Čína a Japonsko.

Účinky: Protože se zpracovává šetrně, uchovají se v něm vitaminy a minerály. Povzbuzující látky se z něj uvolňují postupně, a proto nejsou pro organismus tak agresivní.

Příprava: Není třeba dělat silný odvar, na zalití nepoužívejte vroucí vodu, ale vodu s teplotou okolo 80 °C. Čaj louhujte asi pět minut.

Jak na to?

- Dietu se zeleným čajem držte jeden týden.

- Vždy půl hodiny před každým jídlem vypijte jeden větší šálek (asi 250 ml) zeleného čaje. Jeho účinek je zřejmý: zasytí vás a povzbudí látkovou přeměnu. Polyfenoly obsažené v čaji podporují produkci noradrenalinu a rychlejší spalování tuků, spálíte tedy víc, i když právě nesportujete.

- Vybírejte si zdravá a lehká jídla, inspirujte se našimi následujícími recepty. Jezte pětkrát denně.

- Abyste zhubli, musíte se držet základního pravidla: váš energetický výdej musí být vyšší než příjem. Ráno před snídaní si jděte zaběhat, aktivní buďte i večer. Cvičte, sportujte, procházejte se!

Lehké dietní recepty

Cuketová polévka s rybou (2 porce)

Očistěte 600 g malých pevných cuket a nastrouhejte je nahrubo. Nakrájejte na kousky 400 g umytých rybích filet a spolu s cuketou je dejte do hrnce. Přilijte 500 ml zeleninového vývaru, 250 ml suchého bílého vína, přidejte prolisovaný stroužek česneku a zakryté zvolna vařte asi 15 minut. Potom do polévky zamíchejte 6 lžic nízkotučného bílého jogurtu, posypejte 3 lžícemi nasekaného kopru a podávejte.

Energetická hodnota jedné porce: 1500 kJ

Krůtí ragú s brokolicí (2 porce)

Omyjte 300 g brokolice, odřežte růžičky a dejte je stranou. Stonky rozkrájejte a vařte v 350 ml zeleninového vývaru asi 15 minut. Na pásky nakrájejte 300 g krůtích plátků, očistěte a pokrájejte na plátky 300 g žampionů. Na lžičce oleje opečte maso a houby, pak je na středním ohni upečte dozlatova. Ochuťte lžičkou citronové šťávy, špetkou soli a dejte stranou. Brokolicové stonky ve vývaru rozmixujte a vmíchejte 2 lžíce nízkotučného jogurtu. Vložte růžičky brokolice a vařte asi 5 minut. Do omáčky přidejte krůtí maso, žampiony a krátce přihřejte.

Energetická hodnota jedné porce: 1000 kJ

Bílková omeleta s chřestem (1 porce)

Sceďte 100 g nakládaného chřestu. Ušlehejte dotuha 4 bílky. Na pánvi rozehřejte půl lžičky oleje, nalijte na pánev směs z bílků a smažte 2 až 3 minuty. Omeletu vyklopte na talíř. Na pánev dejte chřest, dochuťte kořením a položte na ni omeletu neopečenou stranou. Smažte ji s chřestem 2 až 3 minuty, dokud omeleta neztuhne.

Energetická hodnota jedné porce: 500 kJ

Autor: mm, oli