Jste bez energie? Tohle je 8 největších příčin, které vás vysávají

  • 1. října 2017 | 06:00

    Přestože vědecké teorie se tímto problémem příliš nezabývají, každý z nás na vlastní kůži zažil tak hmatatelné vyčerpání psychického rázu, že žádné studie, které by je potvrzovaly, ani nepotřebujeme. Těchto osm věcí patří mezi největší příčiny!

  • Neumíte říct „Ne“

    ...

    Nemusí to být nutně vaše chyba. Existují lidé, které prostě nelze odmítnout! Ať už se jim cítíte zavázaní nebo ne, říct takovým lidem „Ne“ může být skutečně těžké. Určitě je dobře znáte! Všude jich je plno! Vyžadují neustále vaši pozornost, pomoc nebo radu. Jsou tak energičtí, až vás z nich bolí hlava, nebo naopak jen kňourají o svých životních nesnázích. Ať děláte, co děláte, nikdy nejsou spokojení a vy se nakonec cítíte jako vyždímaný kus hadru. Je na čase naučit se říkat „Ne“! Není ve vaší moci zachránit celý svět, a pokud vás jeden člověk tak moc vyčerpává, je lepší soustředit se na pomoc někomu jinému.

  • Jste příliš svědomití

    ...

    Člověk může v dobrém úmyslu škodit i sám sobě. Pokud jste příliš svědomití, vždy děláte práci navíc, zůstáváte déle v zaměstnání a vše musí být prostě perfektní, nikdy nebudete se svou prací spokojeni! Naučte se odpočívat. Nechte ty méně důležité věci na zítra nebo je prostě nechte udělat někým jiným, i když to nebude podle vašich představ. Vždyť co nejhoršího se může stát?

  • Pracujete v kanceláři

    ...

    Společné kanceláře pro několik desítek lidí dokáží někdy skutečně vysát energii. Neustálý hluk, štěbetání a drby. Jeden chce okno otevřít, druhý zase zavřít a do toho neustále drnčící telefony. To vše celý den vnímáte, vstřebáváte a jeden se nesmí divit, že se pak cítíte unavení. Zaručený lék? Ordinujte si pravidelné procházky, vždy máte pět minut čas jít se projít na čerstvý vzduch. Nebo si pusťte do sluchátek uklidňující hudbu a připravte si šálek bylinného čaje. Je to skoro jako meditace uprostřed pracovního dne.

    Cviky do kanceláře pro rozproudění energie:

    Čtyři cviky do kanceláře, které nám podle terapeutky protáhnou záda. • VIDEO: 

  • Máte málo železa

    ...

    Cítíte se oslabení, nesoustředění, líní a podráždění? To vše by mohlo ukazovat na nedostatek železa. Pokud vám tento prvek chybí, krev má problém dostatečně okysličovat tělo. Na železo bohaté potraviny, jako je například červené maso, fazole, tofu, vejce nebo listová zelenina, vám zaručeně pomohou.

  • Pijete málo

    ...

    Ne nadarmo se říká, že bychom měli vypít asi dva litry vody denně. I lehká dehydratace totiž dokáže způsobit únavu nebo bolest hlavy. Kvůli nedostatku vody houstne krev, kterou pak srdce méně efektivně pumpuje do zbytku těla. Tím se tělo nedostatečně zásobuje potřebnými látkami.

  • Pijete moc … alkoholu

    ...

    V pátek večer se utrhnete ze řetězu, celý víkend prolenošíte s kocovinou v posteli a v pondělí jdete ztrhaní do práce. Přemíra alkoholu způsobuje deprese a nepravidelný spánkový rytmus zvyšuje únavu. Raději vstávejte i o volných dnech stejně jako během týdne a později si klidně dopřejte dvacet minut pořádného šlofíka.

  • Málo se hýbete

    ...

    Zní vám to sice nelogicky, ale pokud vynecháváte zdravý pohyb, budete se cítit víc unaveni než po pravidelném cvičení. Cvičení skutečně povzbuzuje jak fyzickou, tak psychickou sílu, vytrvalost a funkci kardiovaskulárního systému. Navíc už během cvičení se do těla vyplavují endorfiny, hormony štěstí, které dokáží i vytvořit zdravou závislost na sportovním vyžití.

  • Nezdravě jíte

    ...

    Vynecháváte snídaně, nesvačíte a jíte narychlo, co zrovna v nejbližším obchodě popadnete. Nezdravé, tučné, přesolené jídlo vyvolává pocit únavy. Zdravé, lehké a vyvážené jídlo nás má naopak nabít energií. Věnujte proto ráno extra čtvrt hodinku zdravé snídani a do práce si raději už večer připravte krabičku se zdravou svačinkou.

Autor: Rebeka Stoklasová
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile