Jídla, která můžete jíst večer. Zaženou hlad a nepřiberete!

Foto: iStock
22. ledna  2018 
 06:00

Znáte to, je devět hodin večer, večeře je už dávno za vámi a váš žaludek se začíná hlásit o slovo. Jíst večer se ale nemá. A kdo to říká? Už dávno neplatí, že po páté hodině odpoledne se nic nesmí jíst. Některé potraviny vám naopak pomůžou zahnat hlad, lépe usnout, a ani po nich nepřibrat. Jen si musíte pohlídat množství kalorií – večer by jich nemělo být víc než dvě stě. Které potraviny si můžete tedy dopřát?

Vlašské ořechy

Obsahují látku tryptofan, což je aminokyselina nezbytná pro vznik serotoninu a melatoninu, dvou hormonů dobré nálady. Melatonin vám navíc pomůže snadno usnout. Stačí jedna hrst a přestane vám kručet v břiše.

Kokosový ořech

Zdravé tuky v malé lžičce kokosového másla nebo kokosového oleje pomohou zlikvidovat vaše noční chutě, aniž by vám zvedly hladinu cukru v krvi. Díky tomu se v noci nebudete budit a nebudete podnikat noční nájezdy na ledničku.

Zázvorový čaj

Zázvor je skvělý pomocník při trávení, známý pro přirozené uvolnění žaludku a zklidnění nevolnosti. Nejlepší způsob, jak si zázvor vychutnat před ulehnutím, je nastrouhat si kořen zázvoru do čaje.

Krůtí maso

Samozřejmě, že nemáme na mysli, abyste snědli celou krůtu. Ovšem několik plátků sušené krůty vám pomůže, abyste se cítili plnější a odcházeli do postele bez vlčího hladu. Krůtí maso obsahuje totiž také tryptofan.

Banány

Večer a ovoce? A dokonce banány? Proč ne, pokud vás honí mlsná. Obsahují draslík a také hořčík a tyhle dva minerály napomáhají tělu, aby relaxovalo a snáze pak usnulo. Stačí půlka před spaním nebo si z něj udělejte smoothie.

Avokádo

Avokádo poskytuje několik látek, které podporují spánek – tryptofan a hořčík, ovšem taky velký zdroj zdravých tuků. A nepotřebujete ho sníst moc, stačí půlka avokáda posypaného dýňovými semínky a okamžitě vás přejde hlad.

Dýňová semínka

I ta obsahují tryptofan. Stačí malá hrstka semínek a hned se vám vytvoří více serotoninu, který se pak přemění na melatonin, hormon spánku.

Špenát

Špenát před spaním? Je nabitý přírodními látkami, hlavně draslíkem a hořčíkem, takže několik opečených špenátových listů skvěle zafunguje na vlčí hlad.

Kyselé okurky

Probiotika v přírodně fermentovaných okurkách pomohou zvýšit úroveň dobrých střevních bakterií, čímž se zlepší trávení. A navíc jich stačí opravdu málo, abyste zahnali chutě.

Jogurt

Jogurt, stejně jako ostatní mléčné výrobky, je dalším zdrojem tryptofanu. Stačí malý kelímek, do něhož nasypete hrstku bobulí a vlašských ořechů, a máte po starostech.

Celozrnné krekry

Možná vám moc nejedou, ale věřte, že ve skutečnosti jsou skvělým zdrojem hořčíku a vitaminu B6. Jen se ujistěte, že ty, které chcete konzumovat, jsou vyrobeny ze 100 % celých zrn.

Mléko

Možná si vzpomínáte, že vám kdysi dávno dávala babička před spaním teplé mléko s medem? Ano, mléko obsahuje také tryptofan, po němž se lépe usíná.

Brokolice

Je to další potravina nabitá tryptofanem, tudíž se po ní lépe usíná. Stačí opravdu malá porce, která zažene hlad. Pozor, obsahuje hodně vlákniny, kterou mohou někteří lidé večer hůře trávit.

Mastná ryba

Ryby, jako jsou losos nebo tuňák, poskytují nejen vysoké dávky tryptofanu, ale taky vitaminu B6, který pomáhá tělu vyrábět serotonin. Můžete zakomponovat lososa a brokolici do vašeho jídelníčku a dopřát si ho několikrát týdně k večeři.

Olivy

Máte pocit, že to s kručením v břiše do postele nevydržíte? Uklidněte svoje břicho pěti olivami, které obsahují zdravé mono-nenasycené tuky. Díky nim se budete cítit plní a rychleji pak usnete.

Kiwi

Je to možná překvapující, ale vědecké důkazy svědčí o tom, že konzumace kiwi před spaním může zlepšit kvalitu spánku. Navíc po něm fakt nepřiberete. Sníte-li dva kusy kiwi před spaním minimálně čtyři týdny, délka spánku se prodlouží až o 13 procent!

Hořká čokoláda

Nebojte se jí a klidně si ji dopřejte i dvě hodiny před spaním. Ta hořká je bohatá na hořčík. Nezapomeňte si ale pohlídat velikost porce, stačí jedna kostička, maximálně dvě.

Kapusta

Stejně jako špenát a jiné zelené listy i kapusta má vysoký obsah hořčíku a draslíku, což jsou silní pomocníci v boji s nespavostí. Stačí lehký a malý salát s kapustou posypanou chilli jako pozdní večerní občerstvení a zbavíte se hladu.

Hummus

Hummus je hvězda nočního občerstvení nejen pro vegetariány. Proč tomu tak je? Cizrna, z níž se hummus vyrábí, je plná bílkovin, vitaminu B6 a tryptofanu, tudíž po ní nebudete mít hlad.

Quinoa

Quinoa je komplexní zdroj sacharidů, který obsahuje i bílkoviny a hořčík, takže pomůže tělu, aby se uvolnilo a zapomnělo na vlčí hlad. Zkuste ji zakomponovat jako přílohu k večeři nebo si dopřejte několik lžic před spaním.

Kterých deset potravin vám pomůže zhubnout? Podívejte se na VIDEO:

360p 240p
Deset superpotravin, které vám pomohou při hubnutí • VIDEO: 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji