Září je druhý nejlepší měsíc na hubnutí. Jak do konce roku shodit 10 kilo?

  • 5. září  2017 
     06:00

    Přestože jsme ze škol už dávno pryč, září pro nás stále zůstává něčím jako začátek nového roku. Posilovny i tělocvičny jsou skoro nejvytíženější z celého roku  děti jdou do školy, matky po prázdninách restartují snahu o hubnutí. Když na to půjdou správně, mohou do konce roku bezpečně shodit 10 až 12 kilo. 

  • Nový režim

    ...
     

    Děti se zase vrátily do škol a i v práci už pomalu všem končí dovolené. Vše se vrací do starých známých kolejí a naše tělo si opět zvyká na pravidelný režim. S pravidelným režimem přichází i pravidelné a zdravé stravování, zvýší se aktivita našeho metabolismu a ustálí se chutě na hříšné mlsání. S pravidelným denním režimem automaticky přichází i zdraví rytmus těla. Je ten správný čas přihlásit se na nějaké sportovní vyžití, vrhnout se do plavání, posilování, pravidelného běhání nebo jen každodenního rychlého protažení před snídaní.

  • Nová předsevzetí

    ...
     

    Člověk od pradávna potřebuje jakýsi magický moment, kdy se rozhodne něco změnit a na řadu přichází nová předsevzetí. Nový rok je vždycky velmi účinný, ale stejně tak i začátek září. Pokud si i vy dáváte hubnoucí předsevzetí, snažte se být realističtí, aby váš cíl byl splnitelný. Dávejte si cíle, které jsou hmatatelné. Například cíl „zhubnu pět kilo“ je těžko dosažitelný, soustřeďte se spíše na „každé ráno budu 15 minut cvičit“.

    Důležitá je také vaše motivace. Odborníci rozlišují vnější a vnitřní motivaci. Vnější motivace je například „musím zhubnout, protože má kamarádka teď shodila 5 kilo“. Když vaše motivace stojí na druhých, vaše vůle nejspíš dostane na frak. Pokud se zaměříte na vlastní, vnitřní motivaci „těším se ze zdravého pohybu, a proto začnu běhat“, máte mnohem větší šanci uspět.

  • Konec kalorických večírků

    ...

    S deštivým počasím končí i letní grilovačky a mejdany protažené až do ranních hodin. Kromě grilovacích klobásek, mastného jídla, rozpečených sýrů a bagetek se tak vyhneme i popíjení velice kalorického alkoholu. Přes léto zdárně doplňujeme kalorie i u švédských stolů na dovolené, dopřáváme si dezerty v podobě ledových káv se šlehačkou a nevyhneme se ani pokušení osvěžujících zmrzlin. To vše se může zdát jako odepírání si potěšení, ale nebojte se, s podzimem přichází nové radovánky. Konečně si zase zachumlaní v posteli otevřete oblíbenou knihu, nalijete si sklenku červeného a užijete si dlouhé procházky v provoněném podzimním větru.

  • Čas ovoce a zeleniny

    ...

    S podzimem přicházejí i sezónní zelenina a ovoce. Můžete se těšit na lokální jablka a hrušky, vaší kuchyní opět zavoní dýně a s přáteli můžete konečně vyrazit na houby. Podzim je také výborný čas polévek, z nichž jsou v redukčním režimu nejvýživnější zeleninové a masové vývary a velice zdravé a syté zeleninové krémy. Raději než v restauraci si je ale připravte v teplém koutě domova, abyste měla jistotu, že nejsou přehnaně zahuštěné ani přesolené.

    Jak na výbornou dýňovou polévku pro opravdu mlsné jazýčky?

    Dokonalá dýňová polévka podle šéfkuchaře Radka Davida • VIDEO: 

  • Všechno nové začíná s podzimním úklidem

    ...

    Člověk si jen s těží během horkých dnů udělá čas na pořádný úklid. V září je ale ideální čas pro to vyprášit z koutů bytu staré pavučiny a provětrat vzduch. Asi byste se divila, kolik kalorií se dá při takovém úklidu spálit. Jen při vysávání máte dole až 100 kalorií, utřete prach, pověste prádlo, povlečte postel a zbavila jste se dalších 600 kalorií. A to jste se ještě ani nepustila do hrabání listí na zahrádce nebo přesazení kytek na balkónku. 

/
Autor: Rebeka Stoklasová

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji