Jak zhubnout stehna: Přestaňte jezdit výtahem a snídejte!

  • 18. srpna  2021 
     06:00

    Ženám s postavou ve tvaru hrušky se nejvíce usazuje tuk v oblasti boků, hýždí a stehen. Krátké šortky a sukně tak pro některé ani přes tropické teploty nepřipadají v úvahu. Chcete se ale konečně cítit komfortně? Možností je několik a my vám nabízíme základní fígle, jak se zbavit tukových zásob právě v dolní části těla. A to nadobro! Dodržujte tyto zásady a můžete se těšit na výstavní nohy, které už nebudete chtít schovávat!

    Zapomeňte na zázračné cviky, které slibují úbytek tuku právě na stehnech. Potřebujete redukovat tuk komplexně!

  • Zapojte kardio

    Autor: Shutterstock

    Je nám líto, ale bez kardia to nepůjde. Spalování kalorií je klíčem ke snížení tělesného tuku a kardio je tou nejlepší volbou. Když se mu budete věnovat alespoň 2x až 3x týdně po dobu 40 minut, můžete si být jisti, že výsledky brzy uvidíte. Je jen na vás, jestli si vyberete běh, plavání, jízdu na bruslích nebo na kole. Všechno se počítá! „Zejména běh je ale pro zeštíhlení nohou ideální volbou. Dělá tzv. štíhlé a dlouhé svaly, a zároveň je běh jedna z nejúčinnějších kardiovaskulárních aktivit. Stejně tak účinná je i svižná chůze," doporučuje fitness trenérka a výživová koučka Veronika Duží.

    Cvičte s námi v karanténě: Cviky na každý den - HIIT workout • VIDEO: BPŽ_Kristýna Juřicová

  • Nebojte se kopců

    Autor: istock.com

    Uznáváme, takový pořádný výšlap není žádná sranda. Ale ten pocit, když nějaký pořádný kopec vyjdete, je k nezaplacení. Navíc vám za to poděkují i vaše nohy. Pokud nejste zrovna milovníkem přírody, postačí, když si ve fitku na páse zvýšíte sklon nebo místo výtahu použijete schody. Kromě zpevnění nohou posílíte i svaly hýžďové. A kdo by nechtěl jako bonus krásný kulatý zadeček?

  • Nezapomínejte jíst

    Autor: istock.com

    Pohybem můžete spálit poměrně dost kalorií, ale pokud se nebudete správně stravovat, výsledky neuvidíte. Proto jezte kvalitně, pravidelně, a hlavně nevynechávejte snídani! Ta vám dodá palivo na celý den.

    „Během spánku naše tělo regeneruje a nedopřáváme mu žádné živiny. Když se ráno pořádně nasnídáte, energie vám vydrží až do oběda. Nebudete se cítit unavení a vaše psychická i fyzická kondice poroste," tvrdí výživová koučka Veronika Duží. A jaká je ideální četnost jídel? Vyberte si, co vám více vyhovuje. Můžete se najíst třikrát až čtyřikrát denně nebo zvolit menší pore po dvou až třech hodinách. Sami uvidíte, co to s vaším tělem udělá.

    Margit Slimáková: Naše těla jsou dokonalá, neřezejme do nich • VIDEO: Videohub

  • Svačiny nevynechávejte

    Autor: Shutterstock.com

    Svačiny vynechává spoustu lidí a výsledkem je, že konzumují neúměrné porce na oběd a večeři. Tělo je vyhladovělé si o energii dříve či později řekne. Pokud chcete zhubnout, musíte tělu dopřávat dostatek energie a kvalitní potraviny.

    Ke svačině si vybírejte zejména výrobky s vysokým obsahem bílkovin a vlákniny. Ideální kombinací je tak mléčný výrobek s kvalitním müsli nebo ovocem. Abyste zabránili případnému přejídání, dopřejte si během dne minimálně jednu až dvě plnohodnotné svačiny nebo klidně tři menší v podobě kousku ovoce a zeleniny nebo hrsti oříšků. Zaměřte se však na to, abyste během dne přijali dostatek všech tří hlavních živin - sacharidů, bílkovin i tuků.

  • Jídlo si zapisujte

    Autor: Shutterstock.com

    Ačkoliv to může být občas zdlouhavé, zapisujte si všechno, co přes den sníte. Jedině tak si ověříte svůj denní příjem kalorií, který by měl být v prvé řadě dostatečný. V dietě totiž spoustu žen hladoví, a proto nezvládnou jídelníček držet déle než týden. Studie navíc prokázaly, že lidé, kteří si zapisovali jídlo, zhubli dvakrát více než lidé, kteří si ho zapisovali pouze jeden nebo dva dny. Rozhodně to stojí za zkoušku! Alespoň na týden až dva než si svůj dietní režim osvojíte.

    Cvičte s námi v karanténě: Cviky na každý den - extra rychlý workout • VIDEO: BPŽ_Kristýna Juřicová

  • Pitný režim

    Autor: Shutterstock.com

    Opakování je matka moudrosti, a tak je třeba opět a znovu připomenout, že ravidelný pitný režim je pro naše tělo nesmírně důležitý! Dehydratace způsobuje zadržování vody, což může vést k příbytku váhy až o čtyři kilogramy. Pokud navíc trpíte na otoky v oblasti nohou, akorát byste na svou problematickou partii upozornila. Proto denně vypijte alespoň sedm nebo osm sklenic čisté vody. Vyhýbejte se limonádám, které obsahují velké množství cukru, a omezte konzumaci alkoholu. Ten je ne jen kalorický, ale také vede k zavodňování organismu.

  • Odpočívejte

    Autor: Shutterstock.com

    Pokud se snažíte zbavit pár kilogramů na stehnech, nezapomeňte také dostatečně odpočívat. Nedostatek spánku způsobuje produkci stresových hormonů, které negativně ovlivňují náš zažívací systém. Proto žádné výmluvy a dopřejte si chvilku odpočinku a relaxace. „Skvělým relaxem může být i sauna, kde vypotíte z těla toxiny a přebytečnou vodu, a domů budete odcházet s pocitem, že jste o pět kilo lehčí. Nehledě na odpočinek, který si jistě po náročném dni zasloužíte," říká na závěr Veronika Duží.



/
Autor: red

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji