Čtvrtek 28. leden 2021
Svátek slaví Otýlie, zítra Zdislava
Oblačno, sněžení 1°C

Jídla, která prospívají vašim střevům. Co jíst vedle jogurtů?

26. listopadu 2020 | 06:00

Čím dál tím více se ukazuje, že kořeny zdraví jsou uloženy právě ve střevech. Ta hrají velkou roli nejen při trávení, ale mají vliv i na imunitu nebo duševní zdraví. Důležitá jsou pro střeva probiotika. Proto je potřebné, abyste jich svému tělu dopřáli co nejvíce. V kterých potravinách je najdete?

Kysané zelí

Pokud se řekne superpotravina, představí si každý asi nějakou vzácnou asijskou plodinu. Málokdo by tento pojem spojoval s něčím tak obyčejným, jako je kysané zelí. Ale právě ono je teď světovou potravinou číslo jedna. Nejenže pomáhá s trávením, ale dokáže i aktivovat imunitní systém a působí i proti rakovině. Navíc pomáhá regulovat hladinu krevního cukru a je bohaté na vitaminy. 

Kombucha

Kombucha je lehce perlivý fermentovaný nápoj, který se připravuje z oslazeného černého nebo zeleného čaje. O fermentaci se tu stará symbiotická kolonie bakterií a kvasinek. Také ona obsahuje řadu probiotických bakterií s pozitivními účinky na správný chod střev a také antioxidanty, které brání stárnutí buněk. O kombuše se říká, že pomáhá doplnit energii a hubnout, přesvědčivější studie ale chybí. Každopádně o tom, že některým může srovnat zažívání, není pochyb.

Kimči

Podobně jako kysané zelí je i kimči fermentovaný výrobek ze zelí pekingského, původem je ale z Koreje. K zelí se přidávají i další zelenina a přísady, namátkou třeba mrkev, česnek, chilli papričky, rybí omáčka nebo i mořská řasa. Zkvašený výrobek se pak přidává k dalším jídlům nebo do nich.

Kefír

Ještě více probiotik než jogurt má kefír. V současné době je populární kefír kokosový, který si můžete vyrobit i sami doma. Každopádně pokud se na to necítíte, skvěle poslouží každý "obyčejný" kefír z obchodu.

Další potraviny, které prospívají vašim střevům, najdete na webu Mojezdravi.cz

Autor: Pavla Skurovcová