Karel Frýd z BigBrothera: V téhle době cvičte denně, děláte to kvůli sobě! | Pro ženy | Blesk.cz

Karel Frýd z BigBrothera: V téhle době cvičte denně, děláte to kvůli sobě!

1. dubna 2020 | 06:00

Karla Frýda (35) si pamatujete asi jako Plyšáka z BigBrothera, ale on se od té doby vypracoval ve velmi úspěšného trenéra. Pokud se doma nudíte a cítíte, jak přibíráte, Karel pro Blesk pro ženy připravil desetidenní výzvu, kterou můžete najít na našem Instagramu. Je to deset videí s cvičením, které je zaměřeno především na ženské partie. Vedle toho jsme ho trochu vyzpovídaly, abychom věděly, jaké jídlo omezit, abychom nebyly zbytečně naštvané z kil navíc, až karanténa skončí.

Právě prožíváme docela náročné období, ale vy jste se rozhodl pomoct po svém, a to výzvou ke cvičení doma! Jak moc je to podle vás důležité?

Přesně jak říkáte, prožíváme těžší období a nikdo z nás se na to nepřipravoval, prostě to přišlo a musíme se s tím vypořádat. Udivuje mě, že hodně lidí stále nechápe všechna opatření a myslí si, že jsou snad na dovolené. Když budeme všechno dodržovat, zvítězíme. Jsem profesionální trenér, vím, že pohyb je hodně důležitý jak pro psychiku, tak pro tělo samotné. Ono být zavřený doma v karanténě, to na vás za chvilku začne všechno padat, a může to být ještě horší. Proto jsem zaútočil na lidi právě pohybem.

Když ženy zůstanou doma a bez pohybu, jak rychle hrozí, že přiberou?

Podle mého názoru – když žena zůstane doma, začne vyvářet samé dobroty, aspoň na základě mé zkušenosti, samozřejmě. Proto je dobré ji od plotny odehnat, aby se začala hýbat, a s ní klidně celá rodina. Nedá se říct, za jak dlouho žena přibere. Každé tělo je individuální, ale každý týden bez pohybu je znát!

Jak často je potřeba cvičit, abychom se jako ženy udržely v běžné kondici?

V téhle době denně. Přijdete na jiné myšlenky a hlavně – děláte to kvůli sobě. Nastavte si každodenní plán a makejte.

Jak často musíme cvičit, abychom zhubly?

Pohybem čtyřikrát v týdnu nic nezkazíte, naopak. Různé intenzity cviků, neopakovat je stále dokola. Dát si cíl třeba to, že za čtrnáct dní uberu na centimetrech v pase. Kila moc nerozhodují, to ženy stresuje, ale ubrat v pase, na to slyší.

Když se setkáte s úplným lenochem, dá se vždy najít nějaká motivace k tomu, začít cvičit?

Když ke mně přijde jako k osobnímu trenérovi, jak vy říkáte, lenoch, je to pro něj strašná výhra, protože on se rozhodl pro pohyb. Je odhodlaný se sebou něco dělat, a to je ta zapálená sirka. Je jen na trenérovi, jak bude postupovat a jaká zvolí cvičení. Klienta to musí hlavně bavit, trenér mu musí dodat chuť chodit na tréninky a potom i začít makat o něco víc. První výsledek je jako vyhrát olympiádu.

Je třeba přistupovat k ženám při tréninku jinak než k mužům?

Samozřejmě. Je důležité i to, v jakou hodinu žena přijde cvičit, jakou práci dělá, jestli má periodu atd. Vedl jsem dva roky ženský reprezentační tým pozemního hokeje, vím, o čem mluvím. Hlavně vám žena musí věřit ve všem, co jí vysvětlujete, a následně bude cvičit tak, jak jí říkáte. Musím být trochu psycholog.

Jak by měl vypadat jídelníček, pokud nemáme opravdu žádný pohyb a nechce se nám cvičit?

Omezil bych pečivo. Důležitá je pestrost stravy. Nepřejídat se, ale zároveň mít pravidelný příjem. Důležitý je i pitný režim, dva až dva a půl litru by měl člověk denně vypít. Dbal bych i na doplňky stravy, jako jsou omega-3, vitamin C, ale třeba i ječmen a chlorella, ty moc doporučuji!

Myslíte si, že pro muže je hezká postava ženy důležitá?

Každý chlap reaguje na ženy jinak. Každý preferuje něco jiného. Žena se musí cítit dobře, pak chlapi koukají sami, ať je jakákoli.

Jak často cvičíte – a musíte se někdy nutit?

Nutit ani tak ne. Ale když vím, že mám třeba ten den náročnější trénink, zopakuju si, proč to dělám, a motivace přijde sama. Chci hlavně reprezentovat svou práci a jako osobní a kondiční trenér je myslím povinnost vypadat dobře. Samozřejmě to není pravidlo, ale lidé si vybírají jak podle referencí, tak myslím i podle vzhledu.

Čemu vy sám nedokážete odolat v jídle, co je váš největší hřích?

Já miluji maso, maso na všechny způsoby, takže kde je maso, to je můj hřích. Knedlíky plněné masem? Kde je mají, hned tam jedu!

Trénujete doma společně s přítelkyní?

Našemu malému je devět měsíců, je to čilý kluk. U nás je to klasická kovářova kobyla. Ona ví, jak cvičit, když radím, tak jen zlehka, ale pohybu máme za ten den docela hodně.

Čím vám vaše přítelkyně nejvíce imponuje?

Tím, jak je precizní a důsledná. Jak se stará o našeho syna! Vidět ji a pozorovat ve všem, co dělá. Miluji na ní úsměv, vlastně úplně všechno! Tímhle jí chci strašně moc poděkovat. Vybral jsem si opravdu dobře. Vlastně všem ženám, které mají za sebou porod, musím říct, že jsou strašně statečné.

Jak moc váš život změnil fakt, že jste táta? Překvapilo vás na sobě samém něco?

Já myslím, že ani moc ne. Vstáváme s Kubou spolu, když jdu do práce, on mě nabíjí energií. Snažím se pomáhat doma, jak to jenom jde, ale stejně je prostě máma mámou, a tak to bude vždycky. Užívám si každý den s nimi.