V padesáti vypadá líp než kdy dřív! Nikdy není pozdě začít, její příběh vás přesvědčí | Jak zhubnout | Blesk.cz

V padesáti vypadá líp než kdy dřív! Nikdy není pozdě začít, její příběh vás přesvědčí

Charlene Bazarian zhubla o 40 kilogramů a dokázala to navzdory věku, porodům i okolí, které ji odrazovalo od její cesty!
Foto: profimedia.cz
23. května  2020 
 06:00

Jednapadesátiletá Charlene Bazarian z amerického státu Massachusetts se po letech přibírání rozhodla pro razantní změnu. První impulz k hubnutí přišel v lázních, protože se tam nevešla do běžného županu. Charlene se vzdala cukru, začala cvičit doma a časem se stala posilovna jejím druhým domovem. Podařilo se jí zhubnout o čtyřicet kilogramů a posilování dnes vděčí za to, že její tělo vypadá lépe než před dvaceti lety. 

S váhou začala Charlene bojovat už na střední škole. Kvůli studiu práv, které vyžadovalo učení se po nocích, nadále nabývala na váze. Po ukončení školy se dnes již trojnásobná matka vdala a pár měsíců nato poprvé otěhotněla. S poporodními kily už se ale její váha blížila ke sto kilogramům. S cílem zbavit se nadváhy se ale dočista zamilovala do fitness, a nakonec tak změnila celý svůj dosavadní život.

Její přírůstek na váze byl podle jejích slov stejně jako u mnoha žen pozvolný. Několik kilo nabrala na vysoké škole a potom při těhotenství. První "aha moment" přišel, když se po narození prvního syna vydala do lázní: "Potupně jsem se musela recepční zeptat, jestli nemají větší župan. Tehdy jsem byla donucena čelit kruté realitě, že jsem se svými pětadevadesáti kilogramy obézní," vzpomíná Charlene a přibližuje svůj tehdejší životní styl: "Nazvala bych se divákem. Ráda jsem sledovala televizi, chodívala na sportovní zápasy a divadelní představení nebo si četla knihu. Ven jsem chodila nejčastěji za účelem se najíst. Jako mladá jsem s přáteli jezdila na kole, hrála raketbal a chodila na lekce tance. S přibývajícím věkem jsem se ale všeho vzdala a jen pozorovala, jak mi život utíká mezi prsty."

Cvičit začala doma podle videí, např. podle světoznámé Jillian Michaels. Až potom si našla osobní trenérku, kterou se stala bývalá závodnice bikini fitness a výherkyně velké ceny Olympia. Charlene se díky ní našla v silovém tréninku stejně, jako se někteří lidé najdou třeba v nějakém náboženství. Úplně jí to změnilo život.

Jelikož se časem její trenérka odstěhovala na Floridu, teď trénuje s Gregem Randem, profesionálem IFBB (The International Federation of Bodybuilding and Fitness), který přestože je slepý, je úžasný závodník, trenér a je pro Charlene neustálým zdrojem inspirace.

"Pokud se snažíte přejít na zdravější stravovací návyky a zajet si nějakou fitness rutinu, možná vás překvapí, jak ti, kteří jsou vám nejbližší, zareagují. Sabotéři jsou všude se svými  lákavými frázemi: Začni až zítra. Dej si výjimečně. Neodpírej si... atd. Když se mi podařilo zhubnout, překvapilo mě, kolik přátel mi řeklo, že už se mnou není taková zábava, protože jsem chtěla drink vyměnit za procházku nebo společnou manikúru," popisuje Charlene. "Stálo mě to pár ostřejších konverzací, ale všem jsem vyjasnila, že se nejedná o žádný krátkodobý výstřelek, ale celoživotní změnu."

Které tři věci Charlene ve cvičení hodně pomohly a ráda by je předala druhým? Podle jejích slov jsou to tyto:

  1. Nelpět na kardiu a nebát se činek, protože právě těžké váhy změní vaše proporce těla.
  2. Znát správnou formu a techniku cviku je nezbytné. Pomáhá to mimo jiné předejít dysbalancím a zraněním. Pozor také na přetrénování.
  3. Celý proces nejde nijak urychlit. Všechno chce čas. Buďte proto trpěliví.

Charlene k tomu říká: "Největší změnu, kterou jsem udělala, bylo vyloučit ze stravy rafinovaný cukr. Přidala jsem místo toho do jídelníčku více vajec, libového masa, ovesné vločky a spoustu listové zelené zeleniny. Vyměnila jsem běžné brambory za batáty a bílou rýži za celozrnnou nebo nastrouhaný květák (jako nízkosacharidovou variantu). Vzdala jsem se také dnů o pizze a piňacoládách."

A která pravidla jsou pro ni důležitá ve stravování?

  1. Jíst čistě, zdravě a vyváženě neznamená, že si něco odpírám.
  2. Nestačí si o něčem jen myslet, že je to zdravé. Vyhledávejte si informace!
  3. Kousnutí, líznutí, usrknutí, ochutnání – to vše se počítá do kalorického příjmu.

"Můj život už není jako dřív. Dělám téměř všechno jinak, a to od nakupování potravin přes vaření, trávení volného času, čtení jiných knih a časopisů až po maličkosti, jako je např. to, že už nejezdím výtahem," upřesňuje Charlene. "Tréninky mi dodávají sílu a soustředění, abych zvládla celý zbytek svého života. Můj úspěch navíc vedl k tomu, že jsem pomocí sociálních sítí inspirovala spoustu ostatních lidí. A to mě hřeje u srdce."

Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji