Lehké letní a dietní večeře, které potěší i vaši návštěvu | Jak zhubnout | Blesk.cz

Lehké letní a dietní večeře, které potěší i vaši návštěvu

  • 6. července  2019 
     06:00

    I za pár minut můžete vytvořit chutný originální pokrm, kterým se zavděčíte všem. Vybírejte čerstvé osvěžující suroviny a přidejte do jídel trochu exotiky, která navodí tu pravou atmosféru léta.

    Jedno z nejočekávanějších ročních období je tady! V letních měsících můžete trávit dlouhé večery venku a spojit setkání s přáteli i s dobrým jídlem. I když ve městě najdete spoustu restaurací s venkovním posezením, nic se nevyrovná uvolněné atmosféře doma na zahradě či terase. Připravte svým hostům rychlé zdravé jídlo a ušetřete si kalorie na pár skleniček dobrého vína.

  • Pikantní teplý salát s cizrnou

    Běžným studeným salátem nikoho příliš nepřekvapíte. Zato kombinace grilované zeleniny a křupavé cizrny s pikantním nádechem je chutná příloha k masu i skvělé samostatné vegetariánské jídlo.

    Nakrájejte cuketu, lilek a červenou papriku na malé kousky. Cizrnu můžete použít uvařenou nebo sterilovanou. V obou případech ji však řádně osušte. Do rozpáleného olivového oleje s příchutí chilli přidejte lžičku kari a nechte rozvonět. Poté přidejte cizrnu i zeleninu a na vysokém stupni opékejte. Jakmile začne zelenina zlátnout, přidejte směs koření na grilovanou zeleninu. Salát před podáváním posypte nasekanou petrželkou.

  • Cuketové nudle po italsku

    Hledáte inspiraci na lehký předkrm? Vyzkoušejte cuketové nudle! Ty snadno vyrobíte pomocí úzké škrabky nebo spiralizéru. Zeleninové nudle můžete připravit i z mrkve, která neobsahuje tolik vody. A tak budou nudle o něco křupavější.  

    Nudle krátce opečte na rozpáleném oleji. Měly by si zachovat křehkost a objem. Do tzv. zoodles přimíchejte bazalkové pesto a kousky nakrájených sušených rajčat. Nudle servírujte s nastrouhaným parmazánem a čerstvou bazalkou. 

  • Špízy s kuřecím masem a ananasem

    Léto je obdobím grilování. A pokud nevlastníte ani kontaktní gril, můžete si připravit grilované pochoutky i v troubě. Špízy jsou jednoduché na přípravu a vypadají skvěle! Propojte sladkou chuť s kořeněným masem a chilli!

    Kuřecí maso nakrájejte na kostky a namarinujte ho v olivovém oleji a sójové omáčce se lžičkou sušeného chilli, v limetkové šťávě a směsi čerstvých bylinek, jako jsou tymián, rozmarýn či oregano.

    Na špejle střídavě napichujte maso a ananas. Špízy pečte při 200 stupních Celsia přibližně patnáct minut a servírujte je s jogurtovým dipem a celozrnným pečivem.

  • Tacos s batáty a granátovým jablkem

    Chcete do přípravy jídla své hosty zapojit? Vsaďte na tacos! Vyskládejte na stůl teplé tortilly a přidejte poněkud nezvyklou, ale zato velice chutnou kombinaci těchto surovin!

    • čerstvý salát, nejlépe polníček
    • čerstvá červená cibule
    • granátové jablko
    • piniové oříšky
    • limeta
    • pečené batáty (batáty nakrájejte na malé kostičky, pokapejte je olivovým olejem, přidejte červenou papriku a rozmarýn a pečte v troubě dozlatova)

    Tortillu potřete česnekovým dipem (zakysaná smetana, sůl, pepř, česnek a nasekaná petrželka), přidejte všechny suroviny a zakápněte limetou.

  • Quinoa-cuketové placičky

    Jelikož grilované maso nemusí jíst každý, měli byste mít v záloze i nějaký vegetariánský, ale zato vydatný pokrm. Karbanátky z quinoy dokonce můžete nahradit i maso pro přípravu burgerů.

    Uvařte si půl šálku quinoy a nechte vychladnout. Poté do ní přimíchejte nahrubo nastrouhanou střední cuketu, jedno vejce a hrst dýňových semínek, která budou uvnitř hezky křupat. Směs pořádně osolte a opepřete. Nakonec aby těsto drželo pohromadě, přisypte trochu ovesné nebo celozrnné mouky. 

    Ze vzniklého těsta tvarujte menší placičky a ty opečte na pánvi s trochou olivového oleje. Pokud zvolíte pečení v troubě, nezapomeňte je lehce potřít olejem.

/
Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji