Do Vánoc zbývají pouze dva týdny! 5 způsobů, jak ještě zhubnout až o čtyři kila! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Do Vánoc zbývají pouze dva týdny! 5 způsobů, jak ještě zhubnout až o čtyři kila!

  • 10. prosince  2018 
     06:00

    Vánoce už klepou na dveře, a vy ještě stále bojujete s posledními kily? Drastické diety nejsou pro vaše tělo zdravé. Ovšem dvoutýdenním detoxem nebo přísnějším stravovacím režimem zvládnete na poslední chvíli zhubnout tři až čtyři kila. Nedržte je však déle než do večera před Štědrým dnem. Mohlo by se vám to vymstít v podobě jojo efektu.

    Zdravý úbytek tukové hmoty by neměl přesáhnout jeden kilogram týdně. U většího úbytku hraje roli odvodnění a vyprázdnění střev, proto počítejte s tím, že po štědrovečerní večeři se vám váha může o něco navýšit. 

  • Nízkosacharidová dieta

    Jakmile v jídelníčku zredukujete, nebo dokonce z něj zcela vyřadíte zdroje sacharidů, dojde k odvodnění organismu a zároveň začnete velice rychle hubnout. Nízkosacharidová dieta funguje tak, že tělo nedostává energii z cukrů, a tak sahá do tukových zásob.

    Je však nezbytné konzumovat dostatek bílkovin a tuků, které vás zasytí. Pozitivem této diety tedy je, že nemusíte počítat žádné kalorie a hlídat si porce. Jednoduše jíte, dokud nezaženete hlad. 

    Spousta odborníků se však shodla na tom, že nízkosacharidová dieta není při dlouhodobém dodržování zdravá. Velké množství tuků negativně ovlivňuje funkci vnitřních orgánů a nadbytek bílkovin zatěžuje ledviny. Nízkosacharidová dieta se ani v krátkodobém horizontu nedoporučuje těhotným a kojícím ženám, osobám trpícím dnou nebo onemocněním žaludku či ledvin.

  • Polévková dieta

    Tekutá strava je jedním z účinných řešení, jak rychle shodit nadbytečná kila. V tomto případě se ale musíte připravit na hlad, jelikož zeleninové polévky neobsahují příliš kalorií.

    Nebojte se do polévek zakomponovat i luštěniny, které jsou bohaté na vlákninu, a tak vás zasytí na delší dobu. Konzumujte polévku pětkrát denně, tzn. místo snídaně, svačin, oběda a večeře. Střídejte také druhy polévek, abyste se jich brzy nepřejedli.

    Nevýhodou této diety také je, že vyžaduje delší přípravu jídla. Osoby, které mají roztažený žaludek, ji navíc budou snášet mnohem hůř. Přece jen se jedná o velkou restrikci kalorií. I z toho důvodu nedodržujte polévkovou dietu déle než dva týdny. Nejlépe ji ukončete dva až tři dny před Vánoci, abyste stihli postupně zařadit pevnou stravu a nečekal vás jojo efekt.

  • Detox na ovocných a zeleninových šťávách

    Tekutou stravu můžete zařadit také ve formě ovocných a zeleninových šťáv. Ačkoli se ovocné detoxy doporučují spíše na jaře, můžete je zařadit i nyní těsně před Vánoci, a to ideálně po dobu jednoho týdne. Ulehčíte tak svému trávení a pocítíte příval energie.

    Stejně jako u polévkové diety vás ale může, minimálně zpočátku, trápit hlad. Pijte proto dostatek čisté vody, která vám žaludek zaplní, a tak ho trochu ošálí. Druhy ovoce vybírejte i podle jejich účinků.

    Kombinujte např. řepu, jablko, ale i celer, který podporuje imunitu a je skvělý při zánětech močových cest. Velice chutná a zdravá je také mrkvová šťáva s pomerančem a zázvorem. 

  • Rýžová dieta podle Dary Rolins

    Dara Rolins je známá pro svou úchvatnou postavu s pekáčem buchet na břiše. Netají se tím, že pravidelně cvičí a zdravě jí. Jednou za čas si ale naordinuje i rýžovou dietu, kterou si oblíbila i spousta zahraničních celebrit, jakou je např. Gwyneth Paltrow. 

    Rýže patří mezi zdravé potraviny, které by ve vašem jídelníčku neměly chybět. Je plná vitaminů, minerálů, je snadno stravitelná a má čisticí schopnosti. Dokáže tak zklidnit podrážděný žaludek i střeva.

    Vybírejte nejlépe celozrnnou rýži a uvařte ji ve vodě bez soli, abyste se zbytečně nezavodnili, a efekt na váze tak nebyl spíše opačný. Množství rýže není nijak omezené, ale ideálně by nemělo přesáhnout pět set gramů na den. 

  • Dvoutýdenní obilná dieta

    Obilná dieta je účinná nejen pro hubnutí, ale i čištění střev. Mimo jiné také zlepšuje stav pokožky, je levná a nebudete mít při ní hlad. Obiloviny jsou však zdrojem převážně sacharidů, a tak vaše tělo bude postrádat tuky a bílkoviny. Nedržte se proto této diety déle než dva týdny!

    Základem této diety "na kaších" jsou ovesné vločky a pohanka. Pro lepší trávení obiloviny namáčejte přes noc. Dietu doplňujte o zelené a bylinkové čaje. Ty však mají odvodňovací schopnost, proto je nezařazujte ve větším počtu, než jsou čtyři šálky denně, a doplňujte je dostatkem čisté neperlivé vody.

/
Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji