Chcete zhubnout? Jezte před spaním tvaroh! Studie dokazují, že zrychluje metabolismus

  • 1. prosince  2018 
     06:00

    Po třicítce se zvláště u žen zpomaluje metabolismus, díky kterému spalujeme efektivně tuky. Existují desítky nejrůznějších rad a tipů, jak spalování zrychlit. Někdo doporučuje vypít po ránu vodu s citronem, jiný konzumaci pálivých potravin. Nedávná studie ovšem zjistila, že nejpřirozenější způsob, jak zrychlit metabolismus, je konzumace tvarohu před spaním. Proč?

    Bez bílkovin nefunguje žádná dieta. Bílkoviny vytvářejí svaly, a čím více svalové hmoty máte, tím více kalorií spálíte. Bílkoviny navíc sytí a zvyšují termogenezi (kalorie se ztrácejí ve formě tepla odcházejícího přes pokožku). A ještě něco: bílkoviny produkují hormony štěstí, stimulují imunitu a podporují regeneraci.

     

  • Tvaroh – ideální mléčný výrobek

    Autor: iStock

     

    Tvaroh je jedinečný mléčný výrobek, protože obsahuje málo sacharidů, a je naopak bohatý na bílkoviny. Obsahuje také zdravé tuky, ale není jich v něm zase tolik, abychom se báli, že přibereme. Podle nejnovější studie, kterou zveřejnil časopis Nutrition, je konzumace tvarohu před spaním nejlepší dietní trik, který můžeme využít, pokud chceme zhubnout!

     

  • Reguluje chuť k jídlu

    Autor: Shutterstock.com

     

    Pokud jste až dosud v noci trpěli hladem a měli touhu vyluxovat ledničku, dopřejte si před spaním jednu vaničku tvarohu. Tvaroh obsahuje bílkovinu zvanou kasein, tu tráví tělo pomaleji než jiné druhy bílkovin. Podle odborníků je kasein populární proteinový doplněk, protože ho pomaleji strávíme. A díky tomu budeme delší dobu sytí. Tvaroh tedy udrží naše chutě na uzdě a ráno se v pohodě můžeme pořádně nasnídat.

  • Zrychluje metabolismus

    Autor: iStock.com

     

    Odborníci zapojili do výzkumu ženy, z nichž jedna skupina konzumovala 30 až 60 minut před spaním tvaroh. Druhá skupina užívala placebo. Po probuzení bylo množství spálené energie u žen, které jedly tvaroh, podobné, jako kdyby konzumovaly kaseinové proteiny v prášku či nápojích. Výzkumníci došli k závěru, že konzumace 30 gramů bílkovin asi 30 minut před spaním má pozitivní vliv na růst svalů a metabolismus.

     

  • Vyšší ztráta tuku a zvýšení svalové hmoty

    Autor: iStock

     

    Je známo, že potraviny s vysokým obsahem bílkovin mají příznivé účinky ohledně ztráty tuku, a tedy i hmotnosti. Ovšem vědci zjistili, že nejefektivnější je právě tvaroh. Studie publikovaná v časopise The Journal of Nutrition zjistila, že zvýšená spotřeba tvarohu u žen souvisí s vyšší ztrátou tuku. Vedle toho tvaroh poskytuje tělu důležité aminokyseliny, které se využívají k tvorbě svalové hmoty. Navíc má tvaroh hodně vápníku, a zvýšený příjem tohoto minerálu podporuje správnou hladinu testosteronu, jenž napomáhá tvorbě svaloviny.

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji