Toužíte po plochém břichu? Naučte se těchto pár snadných triků!

  • 18. července  2018 
     06:00

    Před dovolenou jste tvrdě dřeli a vaše postava je konečně ve formě. Už se nemůžete dočkat, až si zapózujete na pláži a výsledek zdokumentujete. Zároveň se ale těšíte na odpočinek od diet a cvičení. Jak si udržet ploché bříško po celou dobu dovolené, a to i bez dřiny a striktního omezování? Následujte naše tipy!

  • Vyhýbejte se bílé mouce!

    Nafouklé bříško je častým problémem, který vám dokáže dovolenou pěkně znepříjemnit. Jednou z příčin je nadbytek lepku v jídelníčku.

    Kousek kvalitního pečiva nikomu neublíží, ale snažte se hotelové snídaně nestavět na croissantech a bílých rohlících. Preferujte ovoce a k němu snídejte nejlépe vejce na jakýkoli způsob.

    Jako hlavní jídla mohou být velkým lákadlem těstoviny, a to zejména v Itálii. Nemusíte se jim nutně vyhýbat, ale udržujte malé porce a před každým jídlem si jako předkrm naservírujte čerstvou nebo grilovanou zeleninu. Zaplníte tak žaludek a nesníte velkou porci hlavního chodu.

  • Stop bublinkám

    Pitný režim je základ, a tak zejména v létě dbejte na dostatečný příjem tekutin. Odplavíte tím nahromaděné toxiny a zabráníte zavodňování organismu.

    Vyhýbejte se ale perlivé vodě nebo jiným perlivým nápojům. Polykáte tak navíc i vzduch, který se hromadí ve střevech, a to se projevuje právě nafouklým bříškem.

    Detoxikaci organismu můžete podpořit přidáním citronu do vody nebo zeleným čajem.

  • Užívejte probiotika

    Pokud víte, že se zažíváním bojujete poměrně často, pak jsou jasnou volbou probiotika. Ta obnovují mikroflóru ve střevech, a zabraňují tak nadýmání.

    "Probiotika doporučuji zařadit v podobě doplňku stravy. Bohaté na živé kultury jsou i zakysané mléčné výrobky. Na dovolené je ale lepší spoléhat přece jen na tabletky," radí výživová poradkyně Veronika Duží.

  • Pročistěte střeva vlákninou

    Dalším doplňkem stravy, který byste si měli s sebou na dovolenou zabalit, je rozpustná vláknina. Tu ale začněte užívat nejlépe měsíc před dovolenou, jelikož chvíli trvá, než si tělo zvykne. Zpočátku vás může naopak trápit nadýmání a plynatost. Pokud si ale pohlídáte dostatečný pitný režim, střeva se začnou čistit a ploché bříško bude zaručeno!

  • Vybírejte lehká jídla na oběd

    K dovolené volnější režim v jídle patří, ale myslete na to, že jedině lehká jídla vám zaručí ploché bříško ráno i večer. Udržujte proto ve svém režimu rovnováhu.

    Zatímco běžně platí, že lehčí jídlo byste měli směřovat do večerních hodin, na dovolené můžete toto pravidlo porušit. Na oběd si dejte maso nebo rybu se zeleninou, popř. salát, abyste si udrželi přes den hezké bříško, a večer si můžete o něco více dopřát. Snažte se ale vyhýbat se smaženým vysokokalorickým pokrmům.

    "Italové běžně hodují až ve večerních hodinách. Až slunce zajde za obzor, pak má teprve člověk chuť na teplé jídlo. Jelikož na hubnutí má vliv především celkový denní příjem, tak se nemusíte bát, že byste jednou porcí těstovin ztloustli," tvrdí výživová poradkyně Veronika Duží.

  • Kardio vás udrží ve formě

    Odpočiňte si od náročných tréninků a vyměňte je za pohyb, který není náročný, ale zato vás udrží ve formě.

    Na dovolené postačí lehká kardio aktivita. Nejlepší volbou je ideálně pětačtyřicet minut svižné chůze nebo jízdy na kole. Pro zdatnější je vhodný běh. Nakonec si dejte jeden cvik na bříško, abyste aktivovali břišní svaly, a měli se tak na pláži čím chlubit.

/
Autor: vr

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji