Jak konečně zhubnout díky domácímu cvičení? Tohle by vám mohlo pomoci! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Jak konečně zhubnout díky domácímu cvičení? Tohle by vám mohlo pomoci!

  • Cvičení s činkou je efektivnější
    16. března  2018 
     06:00

    Nemusíte nám nic vysvětlovat! Známe všechny důvody, proč se vám nechce do posilovny. Cvičit můžete i v pohodlí domova. Přesto ale investujte do pár základních pomůcek tak, abyste cvičili efektivně, pohodlně a hlavně zdravě a bezpečně. Co si pořídit, aby se vám vaše snaha vyplatila?

  • Podložka

    ...

    Cvičební podložka je jednou z nejdůležitějších cvičebních pomůcek. Nejenže se vám díky ní bude cvičit pohodlněji, ale především umožní zdravý a bezpečný pohyb těla. Správně zvolená podložka ochrání vaši páteř, tlumí dopady, a ulehčí tak kloubům. A také udrží stabilitu v důkladně prováděném cviku.

    Při výběru podložky kontrolujte především její tloušťku. Čím vyšší, tím většinou také měkčí a pohodlnější pro posilování například břišních svalů vleže na zádech. Podložky vysoké nad 1 cm jsou vhodné pro protahování, pilates a pro podobné tréninky s pomalým střídáním postoje. Pro rychlé tréninky jsou potom vhodnější tenčí podložky, protože udržují lepší stabilitu a neklouzají pod nohama. Tenké podložky se také používají při cvičení jógy. Takzvané jógamatky jsou záměrně úzké, aby vás díky větší stabilitě udržely i v nejnáročnějších polohách.

    Tvrdost podložky pak vyhledávejte podle vlastních požadavků. Tlusté, měkké podložky jsou například vhodné, pokud máte problémy s koleny. Tenčí a tvrdší podložky se doporučují pro už zmiňovanou jógu a například kardio cviky.

    Velikost podložky je pak už na vás. Zohledněte při výběru prostor, který doma máte, tak, abyste si mohli podložku příjemně roztáhnout. Pokud si ji budete brát do posilovny nebo s sebou na cesty, zvolte menší, abyste se s ní vešli do tramvaje nebo auta. Také myslete na detaily, jako například na ucha pro snazší přemisťování, a zkontrolujte, jestli se dá snadno vtěsnat do úložných vaků.

    Cvičební podložku můžete najít v ceně od několika stovek až po několik tisíc. Nejvíce se odráží na kvalitě materiálu. Pokud máte problémy s koleny, nebojte se investovat do podložky s paměťovou pěnou a protiskluzovým potahem. Pokud se doma jen po ránu chvilku protáhnete, pak můžete ušetřit a vybrat si podložku, která bude odpovídat jak cenou, tak kvalitou.

    Ke cvičení doma můžete využít třeba i ručník, podívejte se jak:

    720p 480p 360p 240p
    Domácí posilování: Vezměte si ručník a zahrajte si na Sáblíkovou! • VIDEO: 

  • Gymnastický míč

    ...

    Gymnastický míč je ideální pomůckou pro cvičení v pohodlí domova. Nejenže na něm můžete procvičit svaly, o kterých jste možná ani nevěděli, ale můžete ho také použít jako zdravou alternativu místo židle u pracovního stolu, jídelního stolu nebo u televize. A navíc se určitě zalíbí i těm nejmenším členům rodiny. Je totiž vhodný jak pro děti, tak pro těhotné ženy nebo seniory.

    Velké míče mají hned několik výhod. Během cvičení neustále ovlivňují naši motoriku, udržováním stability posilují běžně nepoužívané svaly těla, učí nás sedět rovně a bez našeho vědomí posilují bederní, břišní a stehenní svaly.

    Gymnastických míčů je dlouhá řada. Jiné jsou vhodné pro posilování, rehabilitaci, relaxaci a liší se i podle velikosti a pevnosti. Pokud tedy přemýšlíte nad tím, že si jeden pořídíte domů, poraďte se v obchodě s odborníkem, který vám doporučí míč přesně pro vaše potřeby.

    Gymnastický míč není nějak drahá hračka. Pokud si chcete čas od času zaposilovat a občas si pohopsat, vejdete se do pár stovek. Pokud hledáte míč kvůli vážné zdravotní rehabilitaci, pak se vyplatí investovat do kvalitnějšího speciálního míče určeného přesně pro vaše potřeby.

  • Švihadlo

    ...

    Když jste byli děti, určitě jste přes švihadlo skákali od rána do večera, teď vám ta představa asi připadá krapet směšná. Nicméně skákání přes švihadlo je ideální způsob, jak nejen zhubnout, ale také udělat něco pro zdraví.

    Skákáním přes švihadlo posilujete svalovou vytrvalost, zlepšujete koordinaci, hbitost, kondici i kardiovaskulární systém a samozřejmě také spalujete nadbytečné tuky. Švihadlo je tedy levnou, skladnou a jednoduchou pomůckou pro hubnutí, cvičení a posilování. Navíc je vhodné za každého počasí, můžete ho mít s sebou kdykoliv a kdekoliv a nemusíte platit ani za drahé lekce.

    Správný výběr švihadla je ale možná těžší, než se zdá. Vyberte si švihadlo, jehož lanko je vyrobené z textilu. Plastová lanka nejsou tak pružná a rychle se ničí. Najděte také švihadlo s pohodlnou rukojetí, které se vám bude dobře držet, a navíc se vám v jeho stisku nezpotí ruce. Délka švihadla by měla být úměrná vaší výšce. Správnou délku lanka poznáte přibližně tak, že si stoupnete snožmo na prostředek švihadla a vytáhnete jeho rukojeti rovnoměrně k tělu. Rukojeti by měly sahat k vašemu podpaží, ani výš, ani níž.

    Kvalitní švihadlo si můžete pořídit i za necelou stokorunu. Existují dražší švihadla, která například za vás počítají přeskoky. Nic takového ale skutečně nepotřebujete. Není důležité, kolik přeskoků zvládnete za minutu. Podstatné je, že skákáním uděláte něco pro sebe a své zdraví.

  • Odporová guma

    ...

    Posilovací guma je vhodnou cvičební pomůckou opravdu pro každého. Ať už jste začátečník a při protahování si nedosáhnete na špičky nohou nebo jste profesionální sportovec a hledáte způsob, jak svým svalům dopřát větší zátěž. Guma je vhodná také pro rehabilitace a pro cvičení se staršími lidmi.

    Díky gumě můžete důkladně protáhnout tělo před sportovním výkonem nebo jen tak pro radost. Silný odpor gumy vám umožní posilovat svaly s větší zátěží. Navíc vám umožní provádět cviky, které jste dříve například kvůli zkráceným svalům nebo bolesti kloubů nedovedli. Její výhody jsou také v tom, že je velice skladná, lehká, takže ji na rozdíl od činek můžete vzít všude s sebou a má mnoho využití.

    Před tím, než si půjdete jednu vybrat, rozmyslete si, na co ji budete používat. Gumy jsou rozděleny podle síly odporu do několika barevných kategorií. Jejich nevýhodou je, že se ne na všechny cviky dá používat guma se stejným odporem. Pokud potřebujete s výběrem poradit, nebojte se zeptat odborníka. Prodejce vám možná bude chtít prodat rovnou několik různých gum s různou silou odporu. Pokud s gumou teprve začínáte, vyzkoušejte si gumu se středním odporem, než si nakoupíte celou sadu. Ceny těchto gum se pohybují okolo stokoruny a není důvod zbytečně utrácet.

    I gauč může být vhodnou pomůckou pro posilování:

    720p 480p 360p 240p
    Cvičení pro gaučové povaleče: Jak na pohovce posilovat prsní svaly? • VIDEO: 

/
Autor: Rebeka Stoklasová

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji