11 způsobů, jak při hubnutí udržet motivaci: Nedívejte se na fotky modelek! A co dál? | Jak zhubnout | Blesk.cz

11 způsobů, jak při hubnutí udržet motivaci: Nedívejte se na fotky modelek! A co dál?

  • (Shutterstock)
    20. února  2017 
     06:00

    Jestli jste někdy zkusila zhubnout, pak víte moc dobře, že někdy přijde okamžik, kdy je velmi těžké udržet motivaci a neobjednat si třeba pizzu nebo se nenadlábnout maminčiným skvělým koláčem. Existují ale způsoby, jak vydržet a pokračovat ve své snaze o hezčí tělo. Jaké?

  • Nebuďte tak urputná

    ...

    Klíčem k tomu, aby vám nezmizela motivace, je harmonie. Netlačte na pilu, i autu stačí v nádrži jen tolik pohonných hmot, aby "nechcípl motor". Základní dovedností je navždy změnit své stravovací návyky, nikoli to, abyste byli dokonalí a bezchybní. Neztrácejte čas tím, že si budete klást příliš vysoké nároky, i motivace má přirozený rytmus, jak říká Joshua Klapow, klinický psycholog na univerzitě v Alabamě. Neberte pokles motivace jako signál toho, že jste selhali. Jakmile zjistíte, že slábne vaše motivace, dejte si na jeden až tři dny pauzu od svého cvičebního nebo dietního plánu a pak zase pokračujte.

  • Odpovězte si na pár otázek

    ...

    Potřebujete okamžitou dávku inspirace? Tento rychlý tip je osvědčený a můžete ho aplikovat nejen na dietu, ale i na hubnoucí chování. Odpovědi na otázky, které si položíte, pomáhají zvyšovat motivaci tím, že vám připomenou, proč jste do toho vůbec šli. Můžete si položit například tyto otázky: Když dnes skončím s dietou, jak budu vypadat za půl roku? Když přestanu se zdravými návyky, jak se budu za půl roku cítit? Když přestanu s dietou, jak na tom budu se zdravím? Když přestanu držet dietu, jak to ovlivní mou rodinu a přátele?

    Co by měly jíst ženy po třicítce, aby zhubly nebo nepřibraly • VIDEO: Vím, co jím

  • Ukliďte si ve skříni

    ...

    Pokud si chcete udržet motivaci, doporučujeme "debordelizaci" skříně. Konečně to udělejte, teď hned, nečekejte na dobu za měsíc, za půl roku, za rok. Vyhoďte věci, které nenosíte, které jsou vám malé, velké, vyhoďte prostě všechno, co vás svazuje s minulostí.

  • Nekoukejte se na fotky modelek

    ...

    Připnout si fotku nějaké modelky nebo nádherné herečky na ledničku se může zdát jako dobrý způsob, jak zůstat motivovaná, ovšem podle nové studie, kterou prováděli výzkumníci v Nizozemí, je spíše pravděpodobné, že motivaci ztratíte. Vědci rozdělili ženy do dvou skupin, první dostala hubnoucí deník s fotografiemi ultraštíhlých modelek na obálce, druhá skupina dostala časopis s neutrálním obrázkem na titulu. Zatímco „neutrální“ skupina zhubla, skupina s fotkami modelek přibrala na váze. Vědci říkají, že fotky modelek odrazují a vytvářejí nereálnou představu o sobě samých. Když budete zírat na jejich fotky, můžete získat pocit, že nikdy nebudete schopná vypadat jako ony, takže se raději přestanete snažit.

  • Zaměřte se na pocity

    ...

    Dost často jsme frustrovaní, když se zaměříme na konkrétní číslo na váze nebo na cestu, kterou musíme ujít, abychom dosáhli svého cíle. To je nejrychlejší způsob, jak přijít o motivaci. Simo Rego, ředitel Montefiore Medical Center v New Yorku, říká, že je lepší soustředit se na svou náladu, pocity, jaké jste měli, když jste jedli zdravé jídlo, nebo na to, jak jste se cítili po cvičení. Když pak shodíte nějaké to kilo, spolu se vzpomínkou na hezké pocity při cvičení vám to pomůže zvýšit motivaci.

  • Sestavte si svůj „podnikatelský plán“

    ...

    Každý úspěšný podnik vyžaduje plán, který bude obsahovat jeho poslání a specifika toho, jak dosáhnout úspěchu. Bez něj nebudete vědět, kam jdete nebo jak se tam dostanete. Dopřejte si tedy luxus a vytvořte si obchodní cíl. Zkuste si to představit – když byste chtěli získat klienta, taky byste nemohli začít bez strategie. Až budete vědět, čeho chcete dosáhnout a taky v jakém časovém horizontu, vytvořte si měsíční akční plán s reálnými a specifickými cíli pro snížení hmotnosti.

  • Odměňujte se hned, nečekejte na zítra

    ...

    Nečekejte, až dojedete do cílové rovinky, odměňujte se hned, jakmile dosáhnete i dílčích úspěchů. Když budete čekat až na konec, můžete ztratit motivaci, kterou budete jen znova hledat. Nemusí to být samozřejmě výlet na Bahamy, ale klidně sobota ve wellness nebo příjemná masáž.

  • Zákon „až, kdyby“

    ...

    Nečekejte, až zhubnete o pět kilo, abyste si dopřála vysněnou dovolenou nebo vysněné šaty, navštívila kamarádku nebo se přihlásila do lekcí rumby pro dospělé. Žijte a plňte si své sny nyní a vychutnávejte si je během té hubnoucí cesty. Stephanie Merchant, certifikovaná koučka životního stylu a trenérka, říká: „Představte si, že už jste své vysněné váhy dosáhli. Jak se cítíte? Co jíte? Co pijete? Jak vypadá váš den? Proč byste to měli odkládat až do doby, kdy toho cíle opravdu dosáhnete? Naplánujte si vše a myšlenky přesuňte z režimu trest do režimu odměna tady a teď. Díky tomu neztratíte motivaci."

  • Pověste svou „motivaci“ před zrcadlo

    ...

    Ať už jsou to vaše oblíbené džíny nebo bikiny, prostě cokoli si budete chtít obléknout, pověste to vedle zrcadla jako každodenní motivátor. Vyberte si něco, co vás bude bavit nosit, a dívejte se na to každý den. „Představujte si, jak to máte na sobě, jak lehce vplujete do těch nohavic, a přemýšlejte o tom, jak skvěle v tom budete vypadat,“ radí Marie-Pier Ouellet z Montrealu. Vzhledem k tomu, že jde o věc, kterou už vlastníte, je méně pravděpodobné, že cíle nedosáhnete.

  • Zeptejte se, proč cvičíte – ale opravdu

    ...

    Pokud chcete zůstat skutečně motivovaní k hubnutí, první věc, kterou musíte udělat, je zjistit, CO vás vlastně motivuje. Inspiruje vás rodina a to, že vám běhání nebo cvičení pomůže, abyste měli dobrou fyzičku a stačili svým dětem až do stáří? Nebo chcete vypadat hezky, abyste se pořád líbila svému muži? „Aby bylo možné změnit své vzorce chování, musíte nejprve ty vzorce poznat a zjistit, proč existují. Teprve pak je můžete přesměrovat a mít zdravou motivaci do nových akcí,“ říká Anne Dranitsaris, autorka knihy Who Are You?.

  • Umlčte svého vnitřního kritika

    ...

    Máte špatný zvyk neustále se kritizovat, respektive používat sebekritiku jako motivační nástroj? Špatně. Při hubnutí právě sebekritika není nejvhodnějším motivačním nástrojem, naopak by to mohlo sabotovat vaše úsilí. „Když jsme nastaveni do režimu sebekritiky, zapojujeme vlastně ty části mozku, které jsou spojené s naším reflexem pro přežití, což zvyšuje sekreci kortizolu, stresového hormonu, který vyvolává chutě na sladké a tučné potraviny,“ říká Vanessa Scotta, trenérka specializující se na změny chování. Až se příště budete chtít zase kritizovat, položte si ruku na srdce, zhluboka se nadechněte a držte ji tam co nejdéle. Tím umlčíte svou negativitu.

     

     

     

     

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji