Chcete hubnout půstem? Povede se vám to, pokud budete vědět tohle! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Chcete hubnout půstem? Povede se vám to, pokud budete vědět tohle!

  • Půst? Dodržujte hlavně pravidla!
    21. února  2017 
     06:00

    Půsty a hladovění vám mohou zvýšit zdraví i vitalitu. A jaro je pro ně ideální. Chce to ale vědět, jak i proč a co vlastně máte dělat. A co naopak v žádném případě nedělat. 

  • Udělejte si na něj čas

    Nesnažte se hltat, jezte pomalu v klidu.
    „Půst je potřeba si skutečně dobře naplánovat, pokud ho zkoušíte poprvé, byť například jednodenní, doporučuji pečlivě zvolit spíše volný den než vytížený pracovní den plný stresu a emocionálního vypětí,“ radí výživová poradkyně Věra Burešová. A také se na něj psychicky připravte. Ano, nebudete jíst to, co ráda, ale těšte se, že vám bude líp. Jenom tak má půst smysl.

  • Zkuste ho, jen když jste zdravá

    Nemáte náhodou příušnice?
    Jelikož zvažujete detox laickým způsobem, nedoporučují odborníci pouštět se do něj, pokud užíváte léky či máte jiné zdravotní potíže. Zde je nezbytná konzultace s ošetřujícím lékařem. „Komplikace mohou být jak zákonité – právě z neodborně vedeného půstu – tak i náhodné, tedy dané individuálními odchylkami a možnými skrytými kontraindikacemi,“ říká specialista na výživu a zvláště půsty a detoxikaci Jakub Přibyl.

  • Nečekejte pět kilo dole!

    Chcete zhubnout rychleji? Zvyšte příjem tekutin! • VIDEO: Igor Hellebrandt

    To, že nebudete den dva jíst a poté málo, vám pochopitelně sníží hmotnost. „Ale bude se jednat převážně o vodu, takže tu v dostatečném množství doplňujte. Když omezíte sacharidy, které na sebe vodu vážou, úbytek na váze je znát. Ale co přijde potom, až si zase rýži nebo brambory dáte, vám asi dojde. To, že si půst dopřejete, tělu pomůže. Nebude se totiž zabývat neustálým trávením potravy a bude mít čas opravovat a regenerovat to, co mu jde jinak hůře právě z důvodu zmiňovaného zaneprázdnění. Vyzbrojte se vitaminy, minerály a stopovými prvky, o které ve stravě přijdete. Budete se cítit čistější a třeba i za tento pocit to stojí,“ radí osobní trenér Radek Pajič.

  • Začněte zvolna

    ...
    Pro první zkušenost je dobré zvolit jednodenní půst a opakovat ho podle potřeby (může to být jednou týdně, měsíčně…). Ať víte, jak vaše tělo na něj reaguje, zda vám je to příjemné či jak se po něm cítíte. Teprve poté můžete postupně zařazovat půsty vícedenní. Třídenní půst může regenerovat celý imunitní systém, dokonce i u starších lidí.

  • Nesrovnávejte se

    ...
    Stejně jako diety fungují na každého jinak, tak i při půstu jsou reakce těla každého z nás různé. „To, jak bude organismus reagovat na půst, záleží také na úrovni stresu a psychickém rozpoložení. Vliv mají také aktuální výživový profil postícího se (kdy jste naposledy jedli a co), rozdíly v somatotypech i metabolismu. Jinak bude reagovat například organismus vrcholového silového atleta, jehož svaly mají obrovský klidový výdej energie, a jinak tělo asketické modelky zvyklé přežívat dlouhé dny jen na kávě a cigaretách,“ říká Jakub Přibyl.

  • Podpořte své snažení

    Užijte si v klidu saunu!
    Pokud chcete skutečné účinky, využijte také jednoduché doprovodné podpůrné techniky během půstu: jde třeba o dechová cvičení, procházky na čerstvém vzduchu, masáže, sauny, speciálně upravený pitný režim atd. „Správně vedený půst nevyvolává žádné patologické změny organismu. Nehrozí tedy poškození zdraví, ale za určitých okolností ho lze jedině doporučit jako velmi efektivní techniku podpory samoléčebných a ozdravných procesů vašeho těla,“ říká Jakub Přibyl.

  • Vydržte ještě další dny

    ...
    „Je velmi vhodné, abyste po skončení nezačala úplně normálně jíst, ale abyste začala postupně vynechávat z jídelníčku škodliviny, fast food a extrémně smažené či kořeněné věci. Také není dobré velké množství cukru. Naopak je nutné hodně pít, a to nejlépe vodu… Lidé obecně zapomněli, že cítit se prázdněji a někdy na chvíli pociťovat mírný hlad je zdravé. Staré dobré heslo: jez dopolosyta a pij (alkohol) dopolopita, dožiješ dlouhá léta... Je to naprostá pravda. A my se tomu bláhově smějeme,“ uzavírá Madlen Mikulandová specializující se na dietu zvanou metabolic balance.

    Trápí vás tuky na břiše a chcete zhubnout s trvalým efektem? Přečtěte si naše rady pro pevné a ploché břicho.

     

/
Autor: bla

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji