Noční svačinky? Ale jistě! Tohle si můžete dát i o půlnoci a nepřiberete | Jak zhubnout | Blesk.cz

Noční svačinky? Ale jistě! Tohle si můžete dát i o půlnoci a nepřiberete

  • (Shutterstock.com)
    4. února  2017 
     06:00

    Že máte večer jíst nejméně z celého dne, víte už dávno. Ale co když vás v noci probudí hlad a vy máte chuť něco malého zobnout? Nechcete si ale zase zkazit postavu. Po čem sáhnout?

     

  • Někdy prostě musíte

    Potraviny z lednice nemusí být vždy tak čerstvé, jak vypadají.

    Komu se to nestalo, ať dá ruku do ohně. Někdy prostě není čas a ani chuť jíst jako podle učebnice výživové poradkyně. Snažíte se, ale přece to někdy ujede a vy se v noci vzbudíte hladová. „Sníst můžete všechno s minimem kalorií, vysokým obsahem vody, minimálním obsahem cukrů a tuků, vyšším obsahem bílkovin,” radí expertka na hubnutí Lada Nosková z Diet Plan.cz. Cože to je?

  • Zelenina

    Rajčata jsou pro redukční dietu velmi vhodná. Z více než 90 % je tvoří voda, cca 5 % sacharidů a 2,5 % bílkovin. Mají vysoký podíl vláknin, naopak tuk neobsahují téměř žádný.

    „Tu můžete neomezeně,“ říká odbornice. Jen si sama na sobě vyzkoušejte, která vám sedí: třeba já moc večer nemůžu čerstvou papriku či salátovou okurku. Teď v zimě spíš sahejte po teplejší variantě, nejlépe kořenové zelenině: celer, petržel, mrkev, řepa... Udělejte si z nich hranolky.

  • Polévky

    Citronová polévka.

    Když přijde období, kdy zpřísňuju jídelníček a nemám ještě tolik vychytané, kolik čeho přesně během dne sníst, abych neměla hlad, připravuji si hrnec vývaru. Stačí jen zeleninový. Kdykoli pak po něm sáhnu, v noci pak stačí zalít deci horké vody a máte po hladu i zahřáto v žaludku.

  • Omelety

    Na přípravu omelety použijte jen jedno celé vajíčko, z dalších dvou oddělte pouze bílky

    Bohužel zapomeňte na sladké palačinky, ale připravte si jen omeletu z bílků. Má minimum tuku, hodně bílkovin a lehce se tráví. Překvapí vás, jak umí zasytit.

  • Tvaroh

    ...

    Pokud máte ráda mléčné výrobky, sáhněte po něm – pochopitelně stačí pár lžiček. Případně sáhněte po řeckém jogurtu s 0 % tuku, po přírodním či po tom se skořicí či vanilkou. Vanilka i skořice navíc uklidňují, bude se vám pak i dobře spát.

    Co by měly jíst ženy po třicítce, aby zhubly nebo nepřibraly • VIDEO: Vím, co jím

  • Tvarůžky

    Olomoucké tvarůžky jsou sice s nízkou energetickou hodnotou, ale zase obsahují vysoký podíl soli.

    Za mě výborný tip, protože ty pravé olomoucké mají nízký obsah tuku, ale zároveň chutnají výrazně po sýru. Takže vám zaženou nejen hlad, ale i případné chutě. Sahám po nich, když mě honí u lednice večer mlsná. S řepou nebo dýní na pánvi pak mohou být svačinkou kdykoli během dne.

  • Ovoce

    Maliny

    „Když mám krizi já, vytáhnu z mrazáku maliny (samá voda, minimum cukrů), zahřeju je v mikrovlnce nebo v rendlíku, přidám stévii, skořici. Naleju na tvaroh. Taková dietní verze horkých malin,“ uvádí Lada Nosková. Dobrý tip, viďte?

    Ovoce a dieta: Kolik a jaké druhy si můžeme dovolit, a které nikoliv? • VIDEO: Vím, co jím a piju

     

     

/
Autor: Blanka Kubíčková

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji