Potraviny, které spalují kalorie! Můžete jíst a zároveň hubnout?

  • Příprava zdravého jídla
    25. dubna  2017 
     06:00

    Že byste si přáli jíst a zároveň hubnout? Různé potraviny mají různý vliv na úbytek tělesného tuku. Žádné jídlo bohužel nemá tak zázračnou vlastnost, že čím více byste ho jedli, tím hubenější budete. Naštěstí existují potraviny, které spalují kalorie a zrychlují metabolismus.

  • Grapefruit

    Grapefruite

    Grapefruit obsahuje aminy, které podporují spalování tuků a zvyšují přeměnu energie. Grapefruit zároveň zlepšuje prokrvení těla, což nás přirozeně nutí vydat více energie. Díky specifické hořké chuti grapefruit také zahání chuť na sladké a lehce zasytí.

    720p 480p 360p 240p
    Zadržujete v těle vodu, nebo jsou to tuky? Víme, jak to poznat! • VIDEO: 

  • Zázvor

    Zázvor

    Čerstvý zázvor obsahuje chuťově velmi výrazné oleje. Nejvýznamnější je pro náš metabolismus oleoresin, který zahřívá tělo, což pomáhá spalovat kalorie. Zázvor zároveň podporuje činnost střev. 

    720p 480p 360p 240p
    Zlozvyky, kterých se zbavte, pokud chcete trvale zhubnout • VIDEO: 

  • Skořice

    Skořice

    Skořice obsahuje chalkový polymer, díky kterému se zrychluje metabolismus. Skořice přirozeně reguluje hladinu cukru v těle. Díky tomu je skořice jednou z nezbytných potravin pro diabetiky. Skořice současně napomáhá regulovat hladinu cholesterolu a cukru v krvi. Které potraviny ještě pomáhají snižovat cukr v krvi čtěte na mojezdravi.cz.

  • Ananas

    Ananas

    Zásadní látkou, kterou obsahuje ananas, je bromelin. Tato látka napomáhá účinnému spalování tuku uloženého v podkoží. Bromelin je možné užívat také jako doplněk stravy. Což je dobrá zpráva pro ty, kteří jsou na ananas alergičtí.



  • Citron

    Citron


    Citronová šťáva je téměř multifunkčním lektvarem pro naše zdraví. Nejenže napomáhá zrychlovat metabolismus a spalovat kalorie, ale také působí detoxikačně a posiluje imunitu. 


  • Hovězí maso

    Hovězí maso

    Hovězí maso je při dietě ideální potravinou. Pokud si k obědu dáte jídlo postavené na libovém hovězím, budete zasyceni na zbytek dne. Zároveň získáte mnoho zdraví prospěšných látek. Hovězí maso obsahuje bílkoviny, železo a další minerály. Podstatnou látkou je také L-karnitin, který dokáže spalovat tuky a budovat svalovou hmotu. Nejčastěji ho coby potravinový doplněk užívají kulturisté.

  • Zelený čaj

    Zelený čaj


    Kvalitní zelený čaj má mnoho zdraví prospěšných látek. Zpomaluje proces ukládání tuků v těle a zároveň zvyšuje spalování kalorií. Mimo jiné je silným antioxidantem. Aby naše tělo mohlo využít jeho správný potenciál, měli bychom denně vypít alespoň dva šálky zeleného čaje.



  • Cibule

    Cibule


    Syrová cibule silně prokrvuje orgány v těle. Díky tomu dokáže urychlit trávení, zvýšit spalování a zrychlit odbourávání tuků. Vedle klasické bílé a červené cibule má podobné účinky i cibulka jarní.



  • Řasy

    Mořské řasy


    Mořské řasy obsahují širokou škálu vitaminů a minerálů. Zásadní je také jod, ten umožňuje rychlejší spalování kalorií, stimuluje látkovou výměnu, urychluje metabolismus. Mořské řasy jsou také výborným antioxidantem.



  • Jablka

    Jablka


    Jablka jsou bohatá na vitamin C, draslík a lehce stravitelné sacharidy. Zásadní složkou je také pektin, který podporuje trávení a snižuje hladinu cholesterolu v krvi.



  • Káva

    káva


    Jste zvyklí si po jídle dát dobrou kávu? Není to náhoda! Černá káva totiž pomáhá lepšímu trávení. Kofein zvyšuje spalování tuků. Zároveň také zvyšuje krevní tlak, a tím stimuluje látkovou výměnu.



  • Voda

    Voda


    Pokud pijete studenou vodu, skutečně hubnete. Voda totiž neobsahuje žádné kalorie. Naopak tělo musí vydat energii na její ohřátí na tělesnou teplotu. Mimo jiné se díky množství vody v žaludku budete cítit sytější. Během celého dne byste měli vypít minimálně 1,5 litru studené vody.



  • Celer

    celer

    Celer neobsahuje skoro žádné kalorie, převážně je tvořen pouze z vody. Celer pomáhá v těle spálit více kalorií, než sníte. Vedle toho je plný vitaminů a minerálů a pomáhá zrychlit váš metabolismus. Více o celeru si přečtěte na mojezdravi.cz.

  • Chia semínka

    Chia semínka

    Chia semínka jsou bohatá na vlákninu, protein a omega-3 mastné kyseliny. Jejich specifikem je schopnost navázat na sebe vodu a zvětšit svou velikost až desetinásobně. Díky tomu se budete cítit déle nasyceni. Chia semínka zároveň zrychlují metabolismus a potlačují chuť k jídlu.

  • Chilli

    Chilli

    Látky obsažené v chilli papričkách zrychlují trávení a zvyšují tvorbu prospěšných žaludečních šťáv. Díky pálení a horkosti těla, které způsobuje kapsaicin, jsou uvolněny endorfiny, je podporován krevní oběh a urychlován metabolismus. Tělo tak doslova použije tuk jako palivo pro vytvořené teplo.

/
Autor: Rebeka Stoklasová

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji