7 znamení, že pijete příliš mnoho kávy a měli byste ubrat

  • Bez šálku kávy nepřežijete? Zkuste s tím bojovat!
    26. listopadu 2016 | 06:00

    Tak v prvé řadě: rozhodně tu nejsem kvůli tomu, abych kofein hanila. Sama mám při psaní tohoto článku vedle sebe hrnek s kávou. Navíc pití kávy může být i zdraví prospěšné, například jako prevence proti demenci. Na druhou stranu – všeho moc škodí, a pokud to s kofeinem budete přehánět, pravděpodobně se budete potýkat s těmito zdravotními potížemi. 

  • Cítíte úzkosti

    Ve stresu je náš organismus oslaben.
    Strach z blížící se události nebo neúprosný deadline prostě vyloženě svádějí k tomu, sáhnout po šálku kávy. Nervozita, pocity zmaru, případně stále se rozrůstající úzkost. Přitom ale kofein na vás může mít právě opačný efekt, než je povzbuzení. Ačkoliv povzbuzuje centrální nervový systém, tak zároveň blokuje určité receptory, což vede k tomu, že člověk může pociťovat ještě větší nervozitu, úzkost, dokonce i stavy podrážděnosti nebo hněvu.
  • Bolí vás ráno žaludek

    Nevolnost  může být způsobena i přemírou kávy.
    Můžete sice pocit nevolnosti připsat na dluh vašemu PMS nebo špatnému sendviči, ale stejně tak v tom může mít prsty vaše ranní káva. Látky v ní obsažené totiž stimulují sekreci žaludečních šťáv tím, že žaludek v podstatě podráždí. Můžete to sice na chvíli vyřešit prášky proti nevolnosti, ale z dlouhodobého hlediska se raději zamyslete nad svými stravovacími návyky.

  • Jste méně produktivní

    Příčina vaší únavy může být naprosto banální.
    I když jedním z hlavních důvodů, proč lidé pijí kávu, je její povzbuzující účinek, neměli by se na to příliš spoléhat. Kofein sice na chvíli může povzbudit a probrat člověka z toho nejhoršího, jenže po chvíli jeho účinek upadá. Energie, o které si myslíme, že jsme ji z něj získali, je falešná. A u lidí, kteří se na to příliš spoléhají, to pak zhoršuje produktivitu jejich práce. Takže kávu si dejte, ale nespoléhejte na ni jako na poslední záchranu. 
  • Chodíte často na záchod

    Poznejte podle svých exkrementů, jaká nemoc vám hrozí.
    Káva je diuretikum. To znamená, že působí močopudně. Není tedy divu, že lítáte co půl hodiny na toaletu. Není to tedy káva sama o sobě, co dehydratuje, ale ty věčné cesty na záchod. Někteří odborníci tvrdí, že si tělo na kofein může zvyknout a poté na něj takto močopudně nefunguje, nicméně příliš na to nespoléhejte. Abyste zpomalili průchod tekutiny ze žaludku do trávicího traktu a dále, dejte si ke kávě něco malého k snědku. Potraviny totiž tento proces zpomalují.

  • Máte tiky v oku

    Specialisté, kteří se zabývají čtením z vašich očí, se nazývají iridologové.
    Tiky v oku nebo kdekoliv jinde mohou být způsobeny stresem stejně jako nadměrným pitím kávy. Příliš mnoho kofeinu totiž uvolňuje serotonin, noradrenalin a neurotransmitery, které mohou zvýšit aktivitu svalů, i když jsou v klidovém režimu. Takže až vám začne cukat oko, zkuste si vzpomenout, kolikátou kávu ten den už máte...

  • Musíte častěji na velkou

    Za častými záněty močových cest může být nošení nevhodného spodního prádla, nebo i špatný posed na záchodě.
    Není to jen močení, co nás nutí chodit častěji na záchod. Vědci nedokážou stoprocentně říct, co stojí za tím, že káva tak rychle zaměstnává naše střeva. S největší pravděpodobností to je ale kyselinami, které se v kávě vyskytují a které mají stimulační účinek na střeva. 

  • Cítíte se unavenější

    ...
    Káva narušuje náš spánek, ale ne kvůli tomu, že by nás tolik nabudila, že bychom pak leželi v posteli s očima dokořán. Kofein ovlivňuje biologické hodiny některých našich buněk, a způsobuje tak vlastně falešný jetlag – je to, jako kdybyste rychle cestovali do jiného časového pásma. To je ale v případě, když vypijete kávu tři a méně hodin před spaním. V jedné studii vyšlo, že kofein zpomaluje vyplavování melatoninu, hormonu, který nám umožňuje zahájit spánek. 

     Chřipka a nachlazení se hlásí ke slovu, jak stoná váš muž? Otestujte si ho a zasoutěžte si o wellness pobyty! Více inforamcí ZDE.

Diskuse ke článku
.
1080p 720p 360p
DesktopMobile