10 triků, jak se zbavit tuku kolem pasu: Co zabírá a co vůbec?

  • Zformujte si postavu
    14. listopadu  2017 
     00:00

    Tuk kolem břicha trápí nejen ty, kdo mají nějaká kila navíc, ale často i lidi celkem štíhlé. Mají ho lidé se sedavým zaměstnáním, ženy po porodu, ty, kterým se přehoupla čtyřicítka a jejichž postava se začíná měnit i vlivem hormonů. Co s tím a jak problémy s tukem kolem pasu alespoň zmírnit pomocí jídla a cvičení?

  • Už žádné sladké pití s bublinkami

    Slazené nápoje působí skutečně nebezpečně na naše tělo. Přečtěte si, co s námi dělá konzumace limonád během první hodiny.

    Proč vlastně řešit tuk kolem břicha? Nejde jen o vzhled, tuk kolem pasu a mezi vnitřními orgány – což spolu často souvisí – je nejrizikovější, pokud jde o nemoci srdce a cév či cukrovku. Často přitom zabere, když začneme měnit i maličkosti, tedy třeba to, že si odpustíme tu a tam sladkou limonádu, a to i variantu s umělým sladidlem. Studie zveřejněná v časopise Diabetes Pro ukázala, že lidé, kteří denně vypijí více než dvě sklenky takového nápoje, mají v pase více než ti, kdo tak nečiní. Umělé sladidlo paradoxně zvyšuje chuť na sladké. Lidé kromě toho mají také pocit, že když si dali dietní colu, mohou si pak jinde dovolit o to více. 

  • Jezte jen třikrát denně

    1080p 720p 480p 360p 240p
    Chcete zhubnout rychleji? Zvyšte příjem tekutin! • VIDEO: 

    Odborníci na dietu už roky doporučují, abyste jedli velká jídla a mezi nimi svačiny, tedy pět až šest porcí denně. Teď otáčejí a doporučují zůstat jen u tří porcí, protože jak ukazuje například studie, kterou přinesl časopis Hepatology, malé svačinky přispívají ke zvýšenému ukládání tuku v břiše. Zdá se také, že lidé dopřávající si dopolední svačiny toho pak během dne snědí více než ti, kteří si dají svačinu jen odpoledne. 

  • Jezte ořechy

    Pistácie si kupujte neloupané, nesolené.

    Nemá smysl se vyhýbat všem tukům, některé přímo potřebujete. A to i kvůli tomu, abyste se zbavili nevhodných tukových zásob. Zatímco tabu by měly být nasycené tuky, potřebujete tuky nenasycené. Studie, která vyšla v časopise Diabetes, tvrdí, že vhodné tuky aktivují geny, které snižují ukládání tuků a zlepšují metabolismus inzulinu. Skvělé jsou například obyčejné vlašské ořechy, stačí jich hrstku přidat do ranních vloček...

  • Nedřete se jako koně

    Ploché břicho, sexy pozadí! Jak tyto části těla posilovat! • VIDEO: 

    Cvičte, choďte ven, hýbejte se. Ale nemá smysl pokoušet se o trénink v příliš vysokém nasazení, po kterém se sotva hnete. Vysoká intenzita intervalového tréninku (HIIT) nemá na vaše břicho zrovna velký efekt. Časopis Journal of Obesity popisuje případy, kdy lidé cvičící právě takto dokonce tuk v této oblasti přibrali. Lepší je běžné aerobní cvičení jako chůze nebo cyklistika. 

  • Přírodní pilulky, které fungují!

    ...

    Existují pilulky na hubnutí, které skutečně fungují. Jsou to... fazole. Jsou totiž mimořádně bohaté na rozpustnou vlákninu a i díky tomu pomáhají omezit množství tuku v břiše a kolem pasu. Výzkumníci z Wake Forest Baptist Medical Center zjistili, že zvýšení příjmu této vlákniny o deset gramů denně vede k úbytku až čtyř procent viscerálního tuku. Stačí půl šálku fazolí denně.

  • Zelený čaj jako spojenec

    Zelený čaj

    Zelený čaj a hubnutí k sobě skvěle jdou. Když si dáte ráno zelený čaj, prospějete svému pasu, což třeba káva nedokáže, a nadbytek kávy dokonce působí přesně opačně. Zelený čaj obsahuje katechiny, které pomáhají spalovat tuky. Smysl má pít čtyři až pět šálků denně. 

  • Celozrnné výrobky ano!

    Hubnutí

    Lidé se bojí sacharidů jako druhu, ale ne všechny jsou takovou hrozbou. Protože celozrnné výrobky bychom vynechávat neměli, potřebujeme je. Studie Tufts University zjistila, že sledovaní jedinci, kteří jedli tři nebo více porcí celozrnných výrobků denně (oves, quinoa, hnědá rýže, pšenice), měli o deset procent méně břišního tuku než lidé, kteří jedli stejné množství kalorií z rafinovaných sacharidů (bílý chléb, rýže, těstoviny). 

  • Nečekaný pomocník černý pepř

    Černý pepř

    Černý pepř? Ano! Obsahuje účinné sloučeniny, které se například ve východní medicíně používají už celá staletí. Nedávná studie na zvířatech ukázala, že skutečně snižují záněty, mírní vznik zánětlivých procesů a tlumí tvorbu nových tukových buněk. 

  • Kokosový nebo řepkový?

    x

    Přemýšlejte nejen o tom, kolik tuků používáte, ale také o tom, jaké mají složení. Zahraniční weby často doporučují kokosový olej coby zdravější variantu živočišných tuků, ale úplně stejnou službu udělá olej řepkový, který má lepší složení než třeba olivový. 

  • Čokoláda může prospět

    Ve Velkých Losinách se koná festival čokolády.

    Tohle zní jako sen každého čokoholika. Ukazuje se totiž, že malé množství hořké čokolády není žádným hříchem, protože může přímo přispět ke snížení celkového množství tělesného tuku a zmenšit objem pasu. Výzkumníci říkají, že to má co do činění s flavonoidy – zdravými sloučeninami, které mají antioxidační a protizánětlivé vlastnosti.

/
Autor: wall

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji