Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Polojasno 14°C

Vyzkoušely jsme nakupování v obchodu budoucnosti! Takhle to možná bude brzy vypadat všude

5. srpna 2021 | 06:00

V obchodním centru Nový Smíchov se otevřel zcela nový koncept kamenného obchodu. Při vstupu dovnitř vám na první pohled nemusí být vůbec jasné, že jste se ocitla v obchodu s obuví a módou, protože tu chybí jakékoli zboží. Jak tedy tohle nakupování funguje?

Pokud jste žena, která dává přednost nakupování v obchodech, protože si zboží vždy ráda osaháte a vybíráte ho důkladněji očima, tohle je trochu o něčem jiném. V obchodě se posadíte na pohodlnou sedačku k displeji, na něm si vyberete zboží, které potřebujete. Dáte ho do imaginárního košíku, a pokud jste s výběrem hotova, pošlete objednávku a do tří minut je vaše zboží připraveno v šatně. Při zkušebním provozu to fungovalo, tak snad to tak bude i při tom plném nasazení.

Šatna je opravdu skvělá. Má zadní otvírací skříň, do které je vloženo vaše zboží, následně se před vámi v kabince otevře a vy si můžete začít zkoušet. Největší výhodou je to, že pokud vám některý z kousků není a potřebujete jinou velikost, můžete rovnou z kabinky přes displej počítače objednat jinou velikost a ta vám bude doručena, aniž byste musela opustit prostor kabinky. To je geniální, protože to mě osobně vždy odradilo – obléknout se, dojít pro větší číslo a zase se svlékat.

Video se připravuje ...
Jaké šaty nosí Katie Holmes? • VIDEO: Profimedia

Možná ovšem tohle pobývání ve zkušebních kabinkách při plném provozu bude problém, protože se v jedné kabince může na docela dlouho zaseknout jeden člověk. Tento způsob nakupování spojuje výhody on-line nakupování s tím v kamenných obchodech. Každý den se totiž zboží doplňuje o nové kousky, nakupovat můžete i doma a druhý den máte zboží připraveno k vyzkoušení a platíte, až když opravdu chcete zboží koupit.

V prodejně se nachází i dva speciální skenery, které během několika sekund vytvoří váš trojrozměrný model chodidel a poté jej porovnají se skenem všech bot v nabídce obchodu. Výsledkem je, že obdržíte doporučení správné velikosti obuvi.

Pokud máte jasnou představu o barvě, typu, velikosti či materiálu, můžete si filtrem výběr zboží specifikovat, což může urychlit a pro mnohé usnadnit nakupování. Rozhodně je to zcela nový koncept, který mě osobně přijde zajímavý, a myslím si, že by se mohl ujmout.