V prvopočátku se stal nositelem sloganu „moje rouška chrání tebe, tvoje rouška chrání mě“, jenž zazníval z osvětového videa, které sdílela doslova celá Země. Jako první, na konci března 2020, s ním totiž přišel Petr Ludwig, byl prvním z hlavních propagátorů nošení roušek na veřejnosti, ale také autorem hashtagu #rouskyvsem na sociální síti Instagram. Ten má mimo jiné v současné době přibližně 37 500 příspěvků.
Rouška tak měla primární ochrannou funkci a bylo nám jedno, jak v ní vypadáme. Byla totiž nedostatkovým zbožím, ale společnými silami, lidskou sounáležitostí a ochotou jsme si jich zanedlouho vytvořili přijatelný „dostatek“. S postupem času a se stále nepředvídatelným koncem pandemie jsme k nim získali lehký odpor, který jsme cítili a neustále cítíme i kvůli celé dlouhé a nešťastné situaci. A tak přišli módní návrháři i obchodní značky se stylovými rouškami, abychom se při jejich nošení cítili dobře, a rouška se stala i regulérním a právoplatným módním doplňkem.
Pokud již patří pod hlavičku módy, podléhají – stejně tak jako ostatní oblečení a doplňky – aktuálním trendům. V září jsme se halili do celočerné obličejové ochrany, která odrážela pocity hněvu a skepse v reakci na propuknutí druhé vlny pandemie. V současné třetí vlně, vzhledem k novému roku jako začátku další kapitoly a také díky spuštěnému očkování, jsme zase plni naděje na lepší zítřky. A právě lepší zítřky, energii a odhodlání přinášejí módní trendy v podobě pastelových barev, roztomilých i divokých vzorů, detailů a textur. Minimalismus totiž pomalu vystřídají excentričnost a maximální zaujetí. Jedno se však nezměnilo: ochrana je stále na prvním místě, a to nejen lidského zdraví, ale i celé planety.
Podívejte se do naší fotogalerie na půvabné roušky!
Aby byl život sladší
Tato kritéria splňuje několik českých značek. V našem hledáčku jsou roušky z kolekce Le Bon-bon od návrhářky Lucie Markové, které zaujmou svým originálním designem, funkčností i příběhem. Připomínají totiž oblíbenou cukrovinku, kterou chce autorka ženám osladit život. Navíc jsou vyrobeny ze 100% bavlny a mají speciální příměs stříbrných částic, které prokazatelně fungují proti virům. Podle nejnovějších poznatků se jedná o nejbezpečnější ochranu po respirátoru.
„Nápad vyrobit roušku se zrodil naprosto spontánně. Vloni jsem byla těhotná a upřímně mě děsilo, že budu muset rodit v klasické roušce. Přijdou mi takové smutné a depresivní. Jednou mě napadlo, že když se rouška po stranách trochu prodlouží, bude vypadat jako bonbon. Pohled na ně může aspoň trochu zlepšit náladu. Proto se snažím domluvit jejich distribuci také na dětská oddělení v nemocnicích a do porodnic nejen pro děti a budoucí maminky, ale i pro personál,” vysvětluje designérka a autorka roušek Lucie Marková. A tak při koupi jedné poputuje druhá zdarma do nemocnic.
Móda jako osobní záležitost
Další zlaté české ručičky šijí pod značkou Anamé. Značka, pro kterou jsou hlavními rysy kvalita přírodních materiálů a personifikace. Protože módu vnímá jako velmi osobní záležitost, tak vám budou dělat radost na dotek příjemná rouška i možnost umístit osobní iniciály na tento designový kousek.
Pro zdraví nás všech
Životní prostředí není lhostejné zakladatelce značky Rekua. Do své tvorby implementovala svou lásku k módě a fotografii, aby se ti, kdo ji nosí, cítili pohodlně a šik, a to zejména díky pečlivě vybraným materiálům z místních zdrojů. Udržitelnost, upcyklace či re-design historických pokladů jsou totiž pro Annu Rekua hlavní doménou. Její hedvábné roušky vás pohladí nejen na obličeji, ale i na duši.
Inspirujte se ve videu dalšími módními trendy!