Zhubla o 10 kilo a vzkazuje všem matkám: To, že myslíte na sebe, neznamená, že jste sobecké! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Zhubla o 10 kilo a vzkazuje všem matkám: To, že myslíte na sebe, neznamená, že jste sobecké!

Carina radí ženám, aby věnovaly čas i sobě!
Foto: Instagram
28. července  2018 
 06:00

Carinin Instagram vyzařuje upřímnost. Třiatřicetiletá máma se otevřeně baví se svými fanoušky o váze, která jí během několika let v souvislosti s těhotenstvím kolísala. Spousta matek se s jejím příběhem ztotožňuje. "Je v pořádku upřednostnit své zdraví a psychickou pohodu. A to i v případě, že jste máma na plný úvazek," tvrdí Carina.

Carina napsala na Instagram příspěvek, kterým chtěla podpořit všechny mámy, které mají výčitky, když upřednostňují občas sebe. "Nejste sobecké a neberete tímto čas ani energii své rodině či dětem," říká Carina.

Právě tento přístup pomohl Carině zhubnout a cítit se lépe, být zdravější a šťastnější mámou. "Před pěti lety jsem v těhotenství přibrala pětadvacet kilogramů," přiznává Carina. "Podařilo se mi shodit úplně vše," dodává s úsměvem.

V roce 2015 začala Carina pravidelně cvičit a vážila jednasedmdesát kilogramů. Jak roky plynuly, její váha nadále klesala a dnes je na čísle čtyřiašedesát. Ale jak sama říká, číslo na váze jen ztěžka popisuje celý příběh.

"Tvar mé postavy se výrazně změnil," vysvětluje Carina. Na začátku měla na těle okolo třiceti procent tuku, zatímco nyní se pyšní číslem devatenáct. Váha tak zdaleka není objektivním měřítkem hubnutí.

Rozdíl na váze byl pouhých sedm kilo, ale tuku ubylo o celých jedenáct procent! Změna jídelníčku a pravidelné cvičení jsou jediným klíčem k úspěchu. Carina začala cvičit podle konkrétního fitness programu, který následovala po dobu sedmnácti měsíců.

V roce 2016 se ale rozhodla pro změnu a cvičení doma vyměnila za posilovnu, kde se nebála zvedat pořádné váhy. O čtyři měsíce později oslovila trenéra, ten jí dodnes radí nejen se cvičením, ale i se stravou.

Fitness program na doma zaměřený na kondiční cvičení byl velice účinný při spalování tuků. Dnes už je ale jejím cílem navyšování fyzické síly a nabírání svalové hmoty. "Kardio aktivita je skvělá pro hubnutí, ale pokud chcete dát svému tělu tvar, pak musíte posilovat," tvrdí Carina.

Ačkoli se stravou jí radí trenér, jídelníček si Carina pomocí počítání makroživin řídí sama. Do každého jídla se snaží zahrnout zdroje bílkovin a nebojí se ani větších porcí. Její denní jídelníček vypadá takto:

Snídaně: proteinovo-banánové smoothie s vločkami (před cvičením)

Svačina: kuře s rýží a zeleninou (po cvičení)

Oběd: maso se zeleninou

Svačina: jogurt, proteinová tyčinka, vařená vejce, zelenina, avokádo, oříšky

Večeře: losos nebo hovězí či vepřové maso se zeleninou.

"Nebojte se jíst dostatečně. Nízkokalorické diety ničí zdraví a nedodají vám potřebnou energii ke cvičení," tvrdí Carina. Najděte si dietu, která vyhovuje vašemu životnímu stylu a zároveň obsahuje dostatek vitaminů a minerálů k posílení vašeho zdraví. 

"Zdravá strava je důležitá, ale i já si občas do jídelníčku zařadím nějaký koblížek, sušenku, nebo dokonce hamburger," přiznává Carina. Na závěr radí, abyste vsadili na trpělivost a na nic nespěchali.

Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji