Ukázkový jídelníček při nízkosacharidové dietě | Jak zhubnout | Blesk.cz

Ukázkový jídelníček při nízkosacharidové dietě

  • 23. července  2018 
     06:00

    S nízkosacharidovou dietou, neboli keto dietou, se roztrhl pytel. Pokud máte rádi disciplínu, ve stravování upřednostňujete tuky a nebojíte se být ve vaření kreativní, pak je tato dieta vhodná i pro vás! Připravili jsme pro vás vzorový jídelníček, kterým vás inspirujeme k přípravě nízkosacharidových jídel.

  • Snídaně: Vaječná omeleta se slaninou a sýrem

    Nízkosacharidová dieta je založena na vyšším příjmu bílkovin a tuků. Jako ideální snídaně se nabízejí vajíčka na všechny možné způsoby. Jelikož k nim nemůžete servírovat pečivo, nebojte se vajec ani sýru, šunky nebo kvalitní slaniny. K vejcím můžete servírovat také avokádo nebo hrst oříšků.

    Ke každému jídlu si dejte alespoň hrst zeleniny. Vybírejte zelené druhy, jako jsou okurky, fazolky, zelená paprika, cuketa, kedlubna nebo listová zelenina. Rajčata zařazujte pouze v omezeném množství.

  • Svačina: Řecký jogurt s borůvkami a vlašskými ořechy

    Chybí vám sladká snídaně? Pak si ji vykompenzujte dopolední svačinou.

    Sacharidové zdroje typu pečivo, přílohy a ovoce jsou zakázány. Ale v malé míře můžete konzumovat lesní ovoce, které má nízký podíl cukrů. Ideální jsou tak např. borůvky.

  • Oběd: Hovězí steak s grilovaným chřestem

    Zatímco u běžného jídelníčku jste možná byli zvyklí pouze na tenký plátek masa, u nízkosacharidové diety porce nemusíte řešit. Dopřejte si pořádnou flákotu a nebojte se ani oleje při její přípravě. 

    Na oběd se nabízí kvalitní hovězí steak. A k němu opečte na olivovém oleji zelený chřest, popř. fazolové lusky.

  • Svačina: Řecký salát

    Na svačinu si udělejte velký salát, abyste doplnili potřebnou vlákninu. Ideální je kombinovat zeleninu se sýrem, masem, rybou (např. tuňákem) a zdrojem tuku v podobě oříšků, semínek, avokáda nebo oleje.

    U řeckého salátu tvoří základ listová zelenina, dále přidejte okurku, pár rajčat, sýr feta a nešetřete ani olivovým olejem.

  • Večeře: Tataráček z lososa a avokáda

    Večeři můžete vyřešit stejně jako oběd a naservírovat si maso se zeleninou. Jednou denně by se ale do nízkosacharidové diety hodilo zařadit rybu. Mezi studené varianty můžete zařadit tuňáka v konzervě, uzeného nebo čerstvého lososa.

    Lososa naškrábejte nebo nakrájejte na malé kousky a ochuťte solí, pepřem, limetkou a lžičkou dijonské hořčice. Avokádo stačí ochutit pouze citronovou šťávou a pepřem.

/
Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji