5 překážek, které vám stojí v cestě za vysněnou postavou. Máme řešení!

  • 5 překážek, které vám stojí v cestě za vysněnou postavou. Máme řešení!
    15. září  2021 
     06:00

    Ještě jste s dietou pořádně nezačala a už vás napadá hned několik důvodů, proč to nepůjde? Možná si tu překážkovou dráhu stavíte sama. Zdravý životní styl by vám měl přinášet radost. S cílem pevnějšího zdraví zredukujete podkožní tuk a změna ve stravování se odrazí i na vaší náladě a energii. Zahoďte veškeré výmluvy a začněte ještě dnes! 

    Jaké překážky vám brání v hubnutí? Máme pro ně řešení.

  • 1. Nevím, jak na to

    Pokud jste příliš líná vyhledat si jakékoli informace o zdravé stravě, svěřte se do rukou výživového odborníka. Ten vás provede základy a pomůže vám nastavit správný redukční jídelníček. Pokud je ale pro vás služba příliš nákladná, nezbyde vám nic jiného, než se pustit do samostudia. Zaměřte se na odborné články nebo sáhněte po knize. Počítá se s tím, že na začátku budete dělat chyby, ale už malá úprava stravy k lepšímu se projeví na vašem zdraví a na tom, jak se budete cítit. Nesnažte se být stoprocentně dokonalí. Právě to by vás mohlo od celého procesu odradit. Už zařazením ovoce a zeleniny do jídelníčku, vyřazením fast foodu a zvýšením denního výdeje se posouváte správným směrem.

  • 2. Mám tloušťku v genech

    Věříte-li tomu, že je vaše postava geneticky daná a že už se nadváhy nikdy nezbavíte, pak bude vaše cesta v hubnutí opravdu trnitá. Vizualizujte si sebe v té nejlepší podobě a za tou si jděte. Přestože genetika hraje v hubnutí určitou roli, je to velice zanedbatelná část. Svými stravovacími návyky, aktivitou, ale především přístupem můžete od základů změnit nejen to, jak vypadáte, ale především to, jak se cítíte. Musíte ale celému procesu věřit a starat se o sebe s nejlepším vědomím a svědomím. V případě, že si nastavíte kruté podmínky, kterými budete tělu jen ubližovat, nemůžete očekávat dlouhodobě uspokojivé výsledky. Začněte tak první u svých myšlenek a až poté nastavujte dietní režim.

  • 3. Cvičení mě nebaví

    Autor: istock.com

    Stavíte celé hubnutí na myšlence, že bez cvičení to nepůjde? Sabotujete se zcela zbytečně. Přestože pohyb hraje důležitou roli ve zdravém životním stylu, není nikde psáno, že musíte cvičit pětkrát týdně, abyste zhubla. Zvyšte svůj denní počet kroků a obyčejnou chůzí posílíte srdce, zpevníte nohy a spálíte i poměrně hodně kalorií. Máte-li odpor ke cvičení v posilovně, nenuťte se do něj. Existuje spoustu aktivit, při kterých zformujete tělo, a nezahrnují činky. Zkuste nejlépe kolektivní sport, který vás zároveň motivuje k setkání s přáteli. Může to být volejbal, badminton, ale i bowling nebo šlapadlo! Vyjeďte z města na výlet, poznávejte nová prostředí a nevysedávejte jen v kavárnách na dortících.

  • 4. Rodina by to nejedla

    Autor: istock.com

    Máte doma přítele nebo manžela, který vaše rozhodnutí jíst zdravě nekvituje? Ukažte mu, že zdravé jídlo nemusí nutně obsahovat quinou a klíčky. Začněte s obměnou jídelníčku postupně a uvidíte, že si pochutná i celá rodina. Nahraďte plnotučnou smetanu za dvanáctiprocentní, bílé pečivo vyměňte za kváskový chléb, naložte maso a místo hranolek upečte v troubě brambory. Buďte kreativní a využívejte pestré škály chutí nejrůznějších potravin. Uvidíte, že i vaření a pečení dostane nový rozměr. Už dávno neplatí, že zdravé jídlo není chutné.

  • 5. Spoléháte na motivaci

    Autor: istock.com

    Pondělí, nový měsíc, září, Nový rok,... Neustálé začátky nemají dlouhodobého trvání. Proč tomu tak je? Možná příliš spoléháte na motivaci. Ta nemůže být pilířem úspěšného hubnutí. Ze začátku budete mít v dietě pevnou vůli, tak toho využijte a nastavte si režim, který budete schopni, díky disciplíně, dodržovat. Přijde den, kdy to půjde samo, a jindy se budete muset do cvičení a vaření nutit. Ale jakmile si vizualizujete cíl, vaše odhodlání jen tak nezmizí. Motivací vám navíc budou výsledky. V průběhu cesty v hubnutí se pak můžete motivovat i hmotnými odměnami v podobě nových o číslo menších kalhot nebo legín na cvičení.

     

     Právě teď v prodeji Podzimní speciál vaření a pečení, kde najdete spoustu inspirace:

    Nový Blesk pro ženy podzimní speciál • VIDEO: ABL

     

     

     

/
Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji