Chcete omládnout o deset let? Nepotřebujete plastiku, ale tyhle denní rituály! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Chcete omládnout o deset let? Nepotřebujete plastiku, ale tyhle denní rituály!

  • (istock.com)
    6. února  2019 
     06:00

    Zatímco v pubertě větu "vypadáš mladší!" považujete za urážku, překročením určitého věku se pro vás stane nevýslovnou lichotkou. Zejména ženy pak začnou investovat do omlazujících procedur nemalé částky a nebojí se ani chirurgických zákroků. Vypadat svěže, zdravě, a dokonce i mladší však můžete už pomocí pár zcela jednoduchých triků.

    Nepodceňte základní lidské potřeby, dodržujte následující doporučení a změny na svém vzhledu a vitalitě zpozorujete téměř okamžitě!

  • Naspěte alespoň 7 hodin denně!

    Na dennodenní kruhy pod očima vám nepomůže ani ten nejdražší krém, pokud denně nenaspíte alespoň sedm hodin. Podle studie světoznámé kosmetické značky Estée Lauder kvalita spánku ovlivňuje funkci kůže a stárnutí. U lidí s enormním nedostatkem spánku se zhoršily známky stárnutí pleti a zpomalilo se hojení kůže, která je zatěžována nejrůznějšími environmentálními vlivy.

  • Pijte čistou vodu

    Lidské tělo je převážně tvořeno z vody, ta představuje až pětasedmdesát procent tělesné hmotnosti. K přežití je tak nepostradatelná a její nedostatek okamžitě zpozorujete na pokožce i kvalitě vlasů.

    Vaše tělo reaguje na vodu podobně jako hrozny. Dehydratované bobule jsou suché, scvrklé a připomínají spíše rozinky. Stejně dopadne vaše pokožka, pokud podceníte základní hydrataci skrze pitný režim. Její povrch se stáhne, bude napjatá, šupinatá a méně odolná vůči škodlivým látkám.

    Denně byste měla dodat tělu okolo 35 ml vody na kilogram vaší váhy.

  • Zařazujte denně nějaký pohyb

    Existuje mnoho způsobů, jak můžete pomocí pohybu omládnout, a výsledek nemusí hned souviset s objemem vašeho pasu. Pravidelné cvičení pomáhá se správným držením těla, kvalitou spánku, ovlivňuje i vaši náladu, a dokonce bylo prokázáno, že zpomaluje buněčné stárnutí.

    Pot produkovaný při vysokointenzivním cvičení účinně tělo detoxikuje a zároveň hraje klíčovou roli v péči o kvalitu vaší pleti. Ta se pak stává na dotek jemnou a pružnou.

  • Jezte zeleninu bohatou na betakaroten a vitamin C

    Rady ohledně dostatečné konzumace zeleniny možná slýcháváte už od dětství. Zelenina je plná živin a antioxidantů. Ty bojují proti škodlivým toxinům, které mohou na pokožce a vlasech napáchat pořádnou škodu.

    Spousta druhů zeleniny, jako jsou sladké brambory, mrkev a dýně, má vysoký obsah betakarotenu, který chrání pokožku před slunečním zářením a volnými radikály.

    Klíčovým prvkem je také vitamin C, který pomáhá produkovat kolagen a působí i jako antioxidant. Jedna americká pozorovací studie potvrdila viditelné zpomalení stárnutí u žen středního věku, které dodržovaly nutričně bohatou stravu, a to právě ohledně obsahu vitaminu C. Nezapomínejte proto do svého jídelníčku zařazovat zeleninu, jako jsou brokolice, listová zelenina nebo červená paprika.

  • Nezapomínejte na čerstvé ovoce

    Stejně jako zelenina, tak i ovoce obsahuje antioxidanty, vitamin C a vodu. Všechny tyto složky pomáhají zlepšovat kvalitu kůže a vlasů. Okolí tak může rázem zpozorovat, že vypadáte mladší.

    Kouzlo se však neskrývá v ničem jiném než v konzumaci např. granátových jablek, melounů, rajčat, borůvek či pomerančů, které mají na vzhled zázračný vliv.

  • Vyzrajte nad stresem pravidelným meditováním

    Stres patří mezi nejvlivnější faktory, které ovlivňují váš vzhled. V mnoha studiích bylo zaznamenáno poškození kůže nebo šedivění vlasů právě vlivem stresu.

    V takovém případě vám může pomoct meditace. V daném okamžiku budete přemýšlet jen nad situacemi, které můžete ovládat, a tím odvedete pozornost od zbytečného stresu.

    Meditovat můžete mnoha způsoby, a to jak nalezením klidného místa, tak i děláním něčeho, co máte opravdu ráda a u čeho umíte mysl tzv. vypnout.

  • Relaxujte četbou

    I čtení patří mezi účinné způsoby, jak se přenést do tzv. úplně jiného světa. Plné soustředění na příběh vás natolik pohltí, že ztratíte pojem o realitě a zrelaxujete svou mysl. Četba bude mít pozitivní vliv na váš duševní stav, a tím pádem i vzhled.

    Studie Univerzity Yale zjistila, že lidé starší padesáti let, kteří četli až tři a půl hodiny týdně, měli během dvanáctiletého pozorování o sedmnáct procent nižší pravděpodobnost úmrtí. Ti, kteří četli ještě více, dokonce zvýšili výslednou hodnotu na dvacet tři procent.

/
Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji