Zeleninové saláty? Tohle do nich nedávejte, jinak nezhubnete | Jak zhubnout | Blesk.cz

Zeleninové saláty? Tohle do nich nedávejte, jinak nezhubnete

  • 14. května  2018 
     06:00

    Myslíte si, že když si dáte zeleninový salát, je to pro vaše hubnutí ideální? Určitě ano, ovšem záleží, co do nich kromě zeleniny ještě přidáváte. Co by v nich rozhodně být nemělo, pokud chcete shodit?

  • Saláty jsou dobré, ale pozor na to, co v nich je

    Saláty jsou bezesporu při hubnutí velmi populární, zelenina je plná vlákniny a vitaminů, takže skvělá volba. Nicméně už nejsou taková výhra, pokud do nich přidáváte potraviny, po nichž spíše přiberete nebo se pokles váhy zastaví. „I saláty mají svoje pravidla, zvláště v případě, pokud představují hlavní jídlo, zejména oběd. Je tedy zapotřebí, aby to bylo jídlo plnohodnotné a komplexní,“ radí nutriční terapeutka Lada Nosková, autorka knihy Štěstí na talíři.

     

  • Sacharidy ano, ale vybírejte ty správné

    Autor: iStock

     

    Podle nutriční terapeutky Lady Noskové z Diet Planu by zeleninové saláty sacharidy obsahovat měly, protože jinak by nám chyběla energie. „Můžete je získat přidáním zeleniny s vysokým obsahem sacharidů, například kukuřice, hrášku nebo vařené rýže.“ Pokud jde o těstoviny, ani ty Lada Nosková nevidí tak černě.

    Jiní odborníci je však nedoporučují. Maggie Moon, výživová poradkyně, tvrdí, že těstoviny bychom do salátu přidávat neměli, protože jsou obvykle plné bílé mouky, která je kalorická bomba. Podle ní je lepší například quinoa nebo divoká rýže.

  • Dresinky a zálivky

    Autor: iStock

     

    Salát se zálivkou nebo dresinkem z majonézy sice chutná dobře, ale vaší figuře moc neprospěje. Například jedna lžíce Caesar dresinku obsahuje skoro 500 kJ a do salátu dáte minimálně čtyři lžíce, což je ve finále víc kalorií než celý salát. Takže, na zálivky a dresinky velký pozor!

    „Když se snažíte snížit hmotnost, energie ukrytá v dresinku může zcela zničit vaši snahu. V restauraci si objednávejte dresink zvlášť, namočíte si jen pár kousků masa a zeleninu si raději zakápněte olivovým olejem, posolte a popepřete. Dobrá volba je balzamikový ocet, jogurt nebo dijonská hořčice,“ radí Lada Nosková. Skvělou službu udělá i ajvar, čalamáda z červených paprik s lilkem, česnekem a chilli.

     

  • Smažené maso a tučné potraviny

    Autor: iStock

     

    Bílkoviny jsou důležité, ovšem dávat do salátu smažené kousky kuřete či jiného masa nebo tučné sýry není vhodné kvůli vysokému obsahu tuku. „Je směšné dávat si salát a dát do něj smažená kuřecí prsíčka, nivu nebo jiný smažený sýr a k tomu přikusovat bílou bagetu,“ říká nutriční terapeutka.

    Do salátu si raději přidejte luštěniny, jako jsou třeba fazole, tvaroh, Cottage sýr nebo sýr do 30 % tuku. Pokud jde o maso, ideální je tuňák (maximálně 150 g), losos (100 g), krůtí či kuřecí maso (do 120 g). „Pokud nejíte maso, můžete do salátu přidat tofu nebo tempeh,“ radí Lada Nosková.

     

  • Kandované ořechy nebo ovoce

    Autor: iStock

     

    Možná vypadají na pohled zdravě, ale nejsou. Kandované znamená v překladu obalené cukrem. A cukr je zabiják vaší diety. Ve skutečnosti tyhle dobroty přidávají kalorie a zničí vaši hubnoucí snahu. Pokud přece jen toužíte po něčem nasládlém ve vašem salátu, přidejte do něj čerstvé ovoce, to je přirozeně sladké, obsahuje antioxidanty, vlákninu a další živiny. Můžete přidat třeba hroznové víno, borůvky nebo jahody.

     

    Na co si dát při hubnutí pozor, pokud jde o těstoviny? Odpovědi najdete v našem VIDEU:

    720p 480p 360p 240p
    Ani při hubnutí nemusíte jíst celozrnné těstoviny! Na co si dát pozor • VIDEO: 

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji