7 potravin, které zrychlují metabolismus: Vyzkoušejte je právě teď!

  • Okořeňte své hubnutí!
    17. ledna  2017 
     06:00

    Zima je zrádná, co se týče hubnutí i naší snahy dosáhnout lepší postavy. Farmářské trhy, kde se na nás smějí čerstvé a zdravé potraviny, zejí prázdnotou a místo toho musíme odolávat lákadlům, jako jsou tučné hutné sýry, horká čokoláda a čerstvě upečené koláče a bábovky. Tak to ne. Jíst tak, aby šla váha dolů, nikoliv nahoru, jde i v zimě. Jen musíte zvolit ty správné potraviny. Které to jsou? 

  • Máta

    ...
    Byt provoněný čerstvou mátou, vůně se line z horkého čaje... No znáte něco krásnějšího, když se vrátíte zmrzlí z procházky? Ačkoliv v tomto ročním období si těžko odskočíte na zahrádku, kde byste si čerstvou mátu utrhli, sehnat ji není problém. Stačí si zajít do obchodu, kde lze koupit tu v květináči, kterou pak můžete pěstovat doma, nebo tu už sesbíranou, kterou pak stačí jen zalít horkou vodou. Proč vůbec vynakládat takové úsilí na její sehnání? Protože máta snižuje chuť k jídlu. V jedné studii vyšlo, že lidé, kteří každé dvě hodiny pili mátový čaj, pak za týden snědli v průměru o 7500 kJ méně než ostatní.

  • Grapefruit

    Dejte si před Vánoci detox a zhubněte ještě před Štědrým dnem.
    Kdy jindy než v zimě podlehnout kouzlu těchto citrusů? U nás jsou mnohem dostupnější než v létě a na výběr máte z mnoha odrůd. Grep pomáhá při urychlování metabolismu cukrů, tedy vede k rychlejšímu spalování. Hořké látky, které grepu dodávají jeho tolik specifickou chuť, navíc pomáhají držet na uzdě mlsné jazýčky, které by si místo ovoce zakously raději kus čokolády. Navíc je to zdravá svačina, kterou když smícháte se zdroji bílkovin, jako jsou třeba bílý jogurt nebo tvaroh, tak vám skvěle zapadne do správného jídelníčku, se kterým půjdou kila dolů rychleji. 

  • Ovesná kaše

    Posnídejte ovesnou kaši s ovocem, ideálně borůvkami.
    Jestli jste jí ještě nepřišli na chuť, zkuste to znovu. Co jiného si dát v tomto počasí ke snídani než teplou ovesnou kaši? Zbavte se předsudku, že jde o jídlo, které vás zaplácne jako kámen a ze kterého vám bude celé dopoledne těžko. Připravte si ji z ovesných vloček, mléka, přidejte pár kousků oříšků, navrch dejte lžičku jogurtu a zakápněte medem a máte královskou snídani, která rozhodně není bez chuti a která vám hlavně dodá všechno, co při hubnutí potřebujete. Dávku bílkovin z mléka a jogurtu, zdravých tuků z oříšků a vlákninu a komplexní sacharidy z ovesných vloček. Celé dopoledne pak na jídlo nebudete mít ani pomyšlení. A to ne kvůli tomu, že by vám bylo těžko, ale kvůli tomu, že tato kombinace prostě vede k pomalému uvolňování cukrů v krvi, takže vás nebude honit mlsná.

  • Kroupy

    Nezatracujte kroupy, jsou lepší, než si myslíte.
    Hrách a kroupy už rozhodně "nejsou hloupý", a už vůbec je nejíme každý den, jak se o tom zpívá v písničce. Kroupy jsou, podobně jako ovesné vločky, skvělým zdrojem vlákniny a zdravých sacharidů, které naše tělo potřebuje. Jeden šálek uvařených krup má 6 gramů vlákniny. Jde o konkrétní druh beta-glukanů, které pomáhají udržovat konstantní hladinu krevního cukru bez výkyvů. Jestli se tedy potýkáte s neustálými chutěmi na sladké, tohle je nejlepší cesta, jak se jich zbavit. Ječné kroupy můžete vařit nejen naslano, ale také nasladko s mlékem a ovocem, podobně jako ovesné vločky. 

  • Kajenský pepř

    Kajenský pepř se vyrábí z chilli papriček.
    Pokud máte rádi kořeněná jídla, potom byste se měli seznámit s kajenským pepřem a přizvat ho do své kuchyně. Pálivé koření totiž obsahuje kapsaicin (to je důvod, proč nás po něm pálí pusa), který dokáže napumpovat náš metabolismus tak, aby podal větší výkony a pořádně se zrychlil. Navíc kapsaicin aktivuje receptory, které stimulují hnědý tuk, tedy ten nezdravý, kterého bychom se měli zbavit. Takže pomáhá k jeho odbourávání. Ale nemyslete si, že teď už bude stačit pouze pořádně opepřit jídlo. Je to pouze malý pomocníček na dlouhé cestě.

  • Hrách

    Hrách obsahuje vysoký podíl vlákniny.
    Taková studená hrášková polévka v létě je labůžo, stejně jako vyloupávání hrášku z lusků. Ale na tuto luštěninu bychom neměli zapomínat ani v zimě. I on je totiž bohatým zdrojem vlákniny, která pomáhá naše chutě držet na uzdě, a navíc je také určena k lepšímu trávení. Což ještě teď, ani ne měsíc po Vánocích, někteří z nás rozhodně ocení. Jeden šálek vařeného hrachu má totiž 16 gramů vlákniny, což se zdá téměř neuvěřitelné. 

  • Granátové jablko

    Abyste si nemysleli, že všechno jídlo je jenom o vláknině, bílkovinách, a to všechno je skryté jen v luštěninách... Mezi zimní jídla, která byste si v tomto období měli občas dopřát, patří také granátové jablko. Právě nyní totiž přichází jeho sezona – dozrává mezi podzimem a zimou. Semínka v něm obsažená jsou nízkokalorická, přesto jsou chutná a slaďoučká. Skvěle se hodí jak do ovesné kaše ke snídani, tak třeba do zeleninového teplého salátu. A pozor, překvapivě i granátové jablko obsahuje vysoký podíl vlákniny. Tak s chutí do toho! 
    720p 480p 360p 240p
    Jak snadno a rychle připravit granátové jablko. • VIDEO: 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji