Koření, které spaluje tuky. Máte ho v kuchyni také? | Jak zhubnout | Blesk.cz

Koření, které spaluje tuky. Máte ho v kuchyni také?

  • Mezi koření, které pomáhá spalovat tuky, patří třeba kajenský pepř, skořice nebo kurkuma.
    Mezi koření, které pomáhá spalovat tuky, patří třeba kajenský pepř, skořice nebo kurkuma. (Shutterstock.com)
    13. října  2015 
     06:00

    Zatímco na sůl byste měli rychle zapomenout, u koření a některých bylinek si můžete být téměř jisti, že vám je ani výživový poradce nezakáže. Alespoň většinu z nich. Naopak některé druhy vám mohou pomoct při hubnutí, protože zvyšují účinnost spalování tuků. Jsou to hlavně druhy, které obsahují kapsaicin. 

  • Kajenský pepř

    Kajenský pepř se vyrábí z chilli papriček.
    To, co kajenskému pepři dodává jeho ostrou chuť, je právě látka kapsaicin. Ta pomáhá urychlovat spalování tuků, a navíc dodává tělu pocit sytosti. Podle studie, která vyšla v časopise American Journey of Clinical Nutrition, lidé, kteří si dali ostrý předkrm, pak zkonzumovali zhruba o sedm set kilojoulů méně než ti, kteří si dali nekořeněné kousky. Kromě toho je kajenský pepř, který se vyrábí z velmi ostrých chilli papriček, výborným antioxidantem a také pomáhá posilovat imunitní systém, což se – právě teď na podzim – skvěle hodí.
  • Hořčičné semínko

    Hořčičná semínka pomůžou spálit přebytečné kalorie.
    Ačkoliv mnozí znají hořčičné semínko spíše v podobě kremžské nebo plnotučné hořčice, správná kuchařka se bez něj při vaření neobejde. Má výborné ostré a výrazné aroma a například v řecké kuchyni bez něj nedají ani ránu. Kromě toho, že svou chutí dokáže obohatit nejedno jídlo, pomáhá urychlovat metabolismus až o pětadvacet procent, a to po dobu až celé hodiny po jídle. Kromě toho hořčičná semínka v jídle pomáhají snižovat hladinu nezdravého cholesterolu v krvi. Ale úplně to nebude platit, když si semínkem okořeníte třeba opečenou klobásu... 
  • Skořice

    Skořice pomáhá k rychlejšímu spalování tuků.
    Skořice obsahuje účinné antioxidanty zvané polyfenoly, které prokazatelně zlepšují citlivost na inzulin, což je skvělé nejen pro diabetiky. V důsledku toho tak buňky  spalují glukózu místo toho, aby se z ní vytvářely zásoby tuku. Navíc při pravidelném cvičení skořice pomáhá lepšímu spalování tuků. Také pomáhá lepšímu pročištění střev, takže pak tělo dokáže lépe vstřebat a strávit jídlo. Pokud skořici budete používat pravidelněji při přípravě jídla, může mít vliv i na špatný cholesterol, jehož hladinu pomáhá snižovat.
  • Zázvor

    Zázvor je téměř zázračný všelék.
    Teď na podzim je zázvor přímo vítaným kouskem, který by se měl co nejčastěji objevovat v našem jídelníčku. Má protizánětlivé účinky a pomáhá udržet naši imunitu nakopnutou po celou dobu sychravého podzimu, a navíc může být vítaným pomocníkem i při spalování tuků. Díky své schopnosti zvýšit termoregulaci našeho těla umí trochu popohnat metabolismus, čímž může i lehce urychlit hubnutí. 
  • Kurkuma

    ...
    Pokud jste fanouškem kari, pak máte v lásce určitě i kurkumu, protože to právě ona dává všem pokrmům s indickým kořením onu žlutou barvu. Kurkuma je přitom ale považována za "indické zlato", protože obsahuje spousty antioxidantů, které pomáhají pročistit organismus, má antivirové i antibakteriální účinky a údajně prý funguje i jako prevence proti rakovinovým onemocněním. A aby toho nebylo málo, lidé na ni spoléhají jako na svého osobního kouče při hubnutí. Zabraňuje totiž znovuobnovení spálených tukových buněk. Kromě toho pomáhá ovládat nezkrotné chutě, což zajisté nejeden jedlík ocení. 
  • Černý pepř

    Černý pepř
    Snad vůbec nejlepší koření je pepř. Pokud jej máte v kuchyni, pak nepotřebujete k ochucení jídla téměř nic jiného. Černý pepř obsahuje látku zvanou piperin, která mu dává nejen jeho štiplavou chuť, ale i zabraňuje tvorbě nových tukových buněk. Společně s kapsaicinem a dalšími účinnými látkami pak dělá z pepře superkoření, které za vás sice nezhubne, ale pomůže vám trochu si proklestit tu trnitou cestu. Navíc jeho skutečně výrazná chuť vám dokáže vynahradit všechny marinády a zálivky, které se při redukci váhy příliš nehodí.
  • Česnek

    Vypěstujte si vlastní a kvalitní česnek.
    Ano, česnek není úplně koření, ale své místo by tu měl mít. Dle všech duchařských filmů a hororů je to skvělý odpuzovač upírů, v reálném světě ale dokáže odpuzovat i tuky. Tedy ne tak doslovně – pomáhá v těle s termoregulací, tedy vytváří teplo, při němž se spalují přebytečné tuky. Navíc také pomáhá snižovat hladinu krevního cukru, neměli by nad ním tedy ohrnovat nos diabetici.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji