8 nejlepších fitness rad z internetu, které skutečně fungují | Jak zhubnout | Blesk.cz

8 nejlepších fitness rad z internetu, které skutečně fungují

  • (Shutterstock)
    7. prosince  2016 
     06:00

    Pokud začínáte hubnout, možná si myslíte, že už nikdy v životě nevezmete do úst čokoládu nebo že nikdy neuběhnete pět kilometrů – a spoustu dalších věcí. Někdy ale stačí impulz odjinud, který vám pomůže překonat i ty nejchmurnější myšlenky. Třeba těchto osm postřehů by vás mohlo nakopnout.

  • Nemusíte být dokonalá

    ...

    No a co, že nebudete běhat tak rychle jako profesionální běžkyně? No a co, že vaše kondička bude odpovídat vašemu věku a že holt zvládnete jen to, na co máte? Můj ty světe, důležitý je cíl a vaše snaha něco udělat pro to, abyste se cítila líp. Dělejte to, co vás baví, nesnažte se o dokonalost, zvyšujte své tréninkové cíle a sebevědomí, ale nestresujte se tím, že váš čas není takový, jaký jste si naplánovala.

  • Nikdy se nesrovnávejte s ostatními

    ...
    ...
    Autor: Shutterstock

    Srovnávání může být skvělým zlodějem radosti, ovšem je velmi těžké tomu odolat. Všichni velmi rádi srovnáváme a porovnáváme, takže tuhle radu byste si měli vzít opravdu k srdci. Jakmile začnete s tréninkem a hubnutím, hlavně se nedívejte na časy těch druhých. No a co, že vaše kamarádka uběhne o tři kilometry víc a že zhubla za měsíc o dva kilogramy víc než vy? Je to její tělo a vy máte to své. Závodíte sama se sebou, ne s kamarádkou.

    Cvičení pro lenochy: Toto posilování zvládnete vleže na gauči! • VIDEO: Adam Balažovič

  • Dělejte to, co máte ráda

    ...

    Nutí vás dietoložka, abyste jedla k odpolední svačině tvaroh, který ze srdce nesnášíte? Nebo vám radí chytré časopisy nebo lékař, abyste začala běhat, jezdit na kole, chodila na aerobik nebo HEAT? Pokud to nemáte ráda a nebaví vás, věřte, že to dlouho nevydržíte. Máme-li u něčeho setrvat, pak si musíme vybrat to, co nás bude bavit. Takže jestli ráda tancujete, choďte na salsu, jestli ráda jezdíte na kole, šlápněte do pedálů. Vaše tělo bude rádo spalovat kalorie, když to zkrátka bude dělat rádo. Jakmile najdete formu cvičení, která vás naplňuje štěstím, pak je pravděpodobné, že u toho vydržíte.

  • Nezakazujte si dezerty

    ...

    Cože? Co vám to radíme? Ne, pravdou je, že ani při hubnutí nemusíte odstranit všechny své oblíbené potraviny, včetně čokolády. Někdy, když máte nadváhu a urputně se snažíte jíst zdravě a správně, může to být pro vás stresující a těžké. Tahle moudrost, kterou jsme našli na internetových stránkách triatlonistky Kristy Henderson, byla právě tahle: klidně si vezměte kousek koláče, ale ne celý. Jakmile totiž uvalíte tabu na některé „zakázané“ potraviny, budete je chtít o to víc. A podle výzkumu, který se uskutečnil na University of British Columbia, lidé, kteří si zakážou některé věci (včetně potravin), jsou jimi nakonec víc posedlí, než když si jich dopřejí v malé míře. Dejte tedy vašemu mozku to, co chce, včetně dezertu – ale s mírou.

    Prkno je pouze základ. Tento cvik můžete provádět v mnoha provedeních. • VIDEO: Adam Balažovič

  • Jedna dieta nemusí fungovat na každého

    ...

    Paleo dieta nebo Atkinsonova? Nebo raw strava či dieta podle krevních skupin? Jedna může fungovat na vaši kamarádku, ale váš bratranec možná shodil díky paleo dietě dvacet kilogramů... Klíč k hubnutí je pro každého jiný. Jsme individuality, tudíž to, co platí pro jednoho, nemusí platit pro druhého. Nejlepší rada? Ignorujte ten humbuk kolem vás, vykašlete se na rady, které vám v dobré víře říká vaše kolegyně, a poslouchejte své tělo. Jak se cítíte, když sníte mléčné výrobky? Jak vám je, když si dáte maso? Řiďte se tím, že vaše strava by měla být sice vyvážená, ale chytrá, abyste byla ve finále úspěšná.

     

  • Nemusí to bolet, abyste zhubla

    ...

    Máte pocit, že když cvičíte, musíte cítit pořádnou bolest, jinak to nebude fungovat? Nesmysl. Je na čase, abyste věděla, že cvičení NEMUSÍ bolet a že potřebujete taky odpočinek. Vaše svaly je potřebují. Jakmile vás bolí celé tělo, pak děláte něco špatně. Jeanette DePatie, certifikovaná fitness trenérka, radí, abyste cvičila tak, aby vám to bylo příjemné a necítila jste dlouhodobě bolest.

  • Nejen cvičením zhubnete

    ...

    Pokud si myslíte, že k hubnutí vede jedna jediná cesta, a to fyzická aktivita, jste odsouzena k neúspěchu. Chcete-li vidět nějaké výsledky na své váze, měla byste vědět, že hubnutí je proces, do kterého spadá i úprava jídelníčku a celkového životního stylu. A hubnutí není přesným měřítkem štěstí a úspěchu. Jak to, že vaše kolegyně, která má nadváhu, pravidelně cvičí a cítí se šťastnější než vy? „Zhubnout ještě neznamená, že budete šťastnější,“ říká Michael Hayes, cvičitel jógy.

  • Větší aktivita nemusí nutně znamenat hubnutí

    ...

    Faktem je, že můžete hubnout a cvičit na úrovni, která je vhodná pro vaše tělo. Například triatlonistka Hendersonová běžela stejný závod během dvou let. Jednou v roce 2004 a pak v roce 2006. V roce 2006 měla horší čas než v roce 2004, i když vážila úplně stejně. To je důkaz, že stále lepší kondice nemusí nutně znamenat, že budete hubnout. Podle průzkumu zveřejněného v Cell Press se naše těla přizpůsobují vyšší úrovni aktivity a nemusí nutně spalovat více kalorií, i když mají více fyzické aktivity.

     

     

     

     

     

     

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji