Chcete shodit 3 kilogramy za měsíc? Vyzkoušejte dietní triky našich maminek! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Chcete shodit 3 kilogramy za měsíc? Vyzkoušejte dietní triky našich maminek!

  • (Shutterstock)
    5. prosince  2016 
     06:00

    Když si prohlížím staré fotky, na kterých je má matka ve věku, ve kterém jsem já teď, nestačím se divit. Je mnohem štíhlejší, a to ani nechodila do žádného fitka, natož aby si platila svého osobního trenéra! Jak to dělala? A jak to dělaly její kamarádky? Celkem jednoduše – takhle. Co kdybychom to aspoň na jeden měsíc zkusily jako ony?

  • 1. Jedly více zdravých sacharidů a méně tuků

    ...

    Naše maminky v šedesátých letech přijímaly zhruba 7635 kJ, dnes je to kolem 9000 kJ. Rozdíl je v potravinách samotných i jejich nutričních hodnotách. Na začátku 60. let strava obsahovala kolem 55 % sacharidů, zeleninu, obiloviny a pečivo, tedy potraviny, které jsou pomalu stravitelné a udržují stabilní hladinu cukru v krvi. Dnes tvoří sacharidy jen 45 % našeho jídelníčku, zatímco 40 % tvoří monstrózní tuky – na konci padesátých let to bylo jen 32 %! Takže to zkuste změnit. Váš talíř by měl obsahovat z poloviny zeleninu, z jedné čtvrtiny bílkoviny (maso nebo ryby) a z další čtvrtiny sacharidy (rýže nebo brambory).

     

  • 2. Byly kreativní v kuchyni

    ...

    Moje máma neznala žádné supermarkety ani Rohlík.cz, takže jediné, na co se mohla spolehnout, byly malé obchůdky v malém městě. Ty samozřejmě nabízely jen to, co se tam vešlo, a taky v mnohem užším sortimentu. Výběr byl tedy poněkud okleštěný, což znamenalo, že ženy musely více přemýšlet, když chtěly něco zajímavého v kuchyni vykouzlit. Nemohly jen tak odskočit od plotny a zaběhnout do tržnice nebo do fast foodu, aby jídlo pak jen ohřály v mikrovlnce. Musely prostě vařit z toho, co jim jejich lednička nabízela, a to tak, aby nemusely nic vyhodit. Vařily tedy úsporně, využily všechno, co měly k dispozici.

  • 3. Byly aktivnější

    ...

    Moje maminka vstávala v pět ráno a do práce chodila dvacet minut pěšky. Zpátky zase dvacet minut, celkem ušla asi pět kilometrů. Jenže to nebylo všechno. Aby nakoupila, musela ujít další dva kilometry pěšky do obchodu a vracela se se dvěma plnými taškami. Neměla myčku na nádobí, prádlo sice vyprala tatramatka, ale pak ho musela ručně vymáchat. Statistika říká, že tehdejší ženy denně spálily více než 1000 kalorií domácími pracemi a strávily u nich asi tři hodiny! Zametání, vytírání, luxování, to všechno byly skvělé spalovače tuků. To samozřejmě neznamená, že byste se měly vzdát všech moderních vymožeností, ale stačí zapojit do každodenní rutiny třeba chůzi do práce, místo výtahu zvolit schody atd.

     

  • 4. Pěstovaly si svou zeleninu

    ...

    Vyrůstala jsem v domě se zahradou, což byla velká výhoda. Především v tom, že se na ní dala spousta věcí vypěstovat. Měli jsme tedy svou mrkev, okurky, salát, ředkvičky, cibuli, brambory atd. Moje máma na zahradě pěstovala taky bylinky, takže vždy měla po ruce čerstvou bazalku, oregano, petrželku nebo pažitku. Kromě toho, že jsme měli dostatek zeleniny u každého jídla, měla moje máma taky hodně pohybu. Na zahradě ryla, kopala, a i to byl dobrý způsob, jak se udržovat v kondici.

     

    Cvičení pro lenochy: Toto posilování zvládnete vleže na gauči! • VIDEO: Adam Balažovič

  • 5. Nepily tolik alkoholu

    ...

    Alkohol je plný kalorií, v jedné velké sklence vína je až 300 kJ. Naše mámy rozhodně tolik nepily, pokud si daly skleničku, tak třeba jednou za měsíc. My popíjíme skoro každý večer – abychom zahnaly stres, abychom si vytvořily příjemnou atmosféru. To je jedno, ale pijeme. Tenkrát byl alkohol vzácnější, taky byl dražší, popíjení nemělo tak silný sociální rozměr. Tak co, zkusíte to taky? Nebo dáte přednost raději posilovně, krabičkovým dietám a osobním trenérům?

     

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji