Super tělo s Bleskem pro ženy: Jak správně dělat plank?

Super tělo s Bleskem pro ženy: Jak správně dělat plank?

29. října  2020 
 06:00

Začínáte cvičit, ale nevíte přesně, jak na to? Do fitka se teď jen tak nedostanete, ale to ještě neznamená, že své tělo nemůžete formovat v pohodlí domova! Aby bylo cvičení co nejefektivnější, je potřeba znát techniku. Tentokrát se zaměříme na plank, který posiluje střed těla. Pokud toužíte po pevném bříšku, rozhodně byste na tento cvik neměli zapomínat. 

Pokud toužíte po břišácích, je potřeba vybudovat základnu, a tou je právě střed těla. Nejvhodnějším cvikem je plank, který můžete znát také pod názvem prkno či vzpor. Ten patří mezi základní cviky posilující core neboli střed těla. Zpočátku pro vás může být trochu náročnější, ale nenechte se odradit. Pokud ho budete do svého tréninku zahrnovat pravidelně, výsledky se brzy dostaví. 

 

Plank neboli prkno: Nejdůležitější je technika

A jak je to s výdrží? "Spousta lidí si myslí, že musí napoprvé v planku vydržet co nejdéle. Důležitá je především technika, proto si na ní dejte opravdu záležet a intervaly postupně prodlužujte," radí výživová poradkyně a osobní trenérka Veronika Duží. Přesný návod, jak plank dělat technicky správně, najdete ve videu.

 

Jakmile plank natrénujete k dokonalosti, můžete si ho rovnou vyzkoušet v kruhovém tréninku, který jsme si pro vás připravily. Vymyslely jsme pro vás pět cviků, u kterých zapojíte celé tělo. Každý cvik provádějte po dobu čtyřiceti vteřin a dvacet vteřin odpočívejte. Celý kruháč si odjeďte alespoň dvakrát, nejlépe třikrát. Je jen na vás, zda zvolíte variantu pro začátečníky nebo tu s gymnastickým míčem pro pokročilé. Všechny cviky najdete ve videu.

 

Autor: Aneta Valešová

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji