Tipy na sportovní aktivity, které vás budou bavit i na podzim a v zimě!

  • 9. listopadu  2018 
     06:00

    Dny se zkracují a je čím dál těžší se přemluvit ke cvičení nebo nějakému sportu. Vánoce jsou ale za dveřmi,  a tak je třeba ještě využít pár zbývajících dní ke zdokonalení postavy. Chcete si přece nadělit pod stromeček hezkou postavu, a dopřát si tak cukroví a bramborový salát bez výčitek, no ne? Které aktivity se tedy hodí právě pro pochmurné zimní období?

    Přinášíme vám několik tipů na venkovní sporty, ale i cvičení v teple. Pro nejlepší výsledky zkombinujte alespoň tři zmíněné aktivity.

  • Svižná procházka

    Nenechte se odradit počasím a vyrazte do přírody. I když listí už opadává a krajina se zbarvuje do odstínů šedi, možná právě oceníte klid a ticho, které podzim a zima nabízejí. Většina lidí je schovaná v teple domova, a tak vás nikdo nebude rušit od vašich myšlenek.

    Power walk, neboli svižná procházka, je tím nejlepším způsobem, jak se zrelaxovat a zároveň tělo rozpohybovat. Při dostatečném tempu můžete za hodinu spálit přes tři sta kalorií. Aby vám čas lépe utíkal, pusťte si do sluchátek příjemnou hudbu, podcast nebo audio knihu.

  • Indiánský běh

    Máte-li dostatek energie, pak procházku přetvořte v indiánský běh. Jakmile se na to budete cítit, nastavte si rychlejší tempo a uběhněte alespoň několik set metrů. Pravidelně střídejte běh s chůzí a snažte se neustále udržovat vyšší tepovou frekvenci. 

    Indiánský běh je účinnou alternativou klasického běhu, a to zejména pro osoby s nadváhou či obezitou. Prodlužováním intervalů dochází postupně ke zlepšení kondice a zároveň vás bude běh mnohem více bavit!

    Jste-li na tom s kondicí naopak velice dobře, vyzkoušejte běh formou intervalového tréninku 2:1. V praxi to pak vypadá tak, že dvacet sekund vyklusáváte a deset sekund sprintujete naplno. Při maximálním nasazení vám stačí, aby aktivita trvala nanejvýš patnáct až dvacet minut.

  • Plavání v krytém bazénu

    Konec léta neznamená, že se plavání musíte vzdát. Stačí vyměnit letní koupaliště za krytý bazén, kde je voda o teplotě přibližně 26 °C. Už samotným pláváním se však dostatečně zahřejete. 

    Snažte se plavat v tempu a soustředit se na správnou techniku. Zapojíte tak svaly, o kterých jste ani nevěděli, že je máte. Plaváním posílíte zejména ramena a zádové svaly. Plavání je také vhodné pro osoby s onemocněním kloubů.

    Směřujte tento druh aktivity na ranní hodinu. Uvidíte, že vás plavání nabije energií na celý den. Pokud vám čas dovolí, zajděte si po plavání na pár minut do sauny. Prokrvíte svaly a příjemně se zrelaxujete.

  • Lyžování a běžky

    Typickými sporty pro zimní období jsou lyžování, běžky a jízda na snowboardu. Na horách navíc strávíte čas s rodinou či přáteli, a tak spojíte příjemné s užitečným. Věřte, že několik hodin na svahu vám namožené svaly budou ještě několik dní připomínat.

    Zatímco při lyžování nebo jízdě na snowboardu zapojíte hlavně svaly stehenní a hýžďové, na běžkách zapojíte mnohem více i paže. Pokud máte tu možnost, vyrazte za zasněženou krajinou hned několikrát za zimu!

  • Hot jóga

    Nemáte zimu příliš v lásce, a vyhledáváte naopak teplo? Pak bude pro vás tou pravou aktivitou hot jóga. Od klasické jógy se liší pouze tím, že se cvičí v místnosti, kde teplota dosahuje až 40 °C.

    Svaly se mnohem rychleji zahřejí, a mnohem snáz se tak dostanete do konkrétních pozic. Jóga může trvat hodinu, hodinu a půl, ale i dvě. Nejenže u ní účinně spalujete a posilujete, ale také je jistou formou meditace.

  • Pilates

    O něco dynamičtější formou jógy je pilates, u kterého dochází k cílenému zatížení svalových partií. Chcete-li tak primárně zformovat postavu, pilates splní vaše očekávání.

    Existuje hned několik druhů pilates, proto se před výběrem konkrétní lekce informujte a zjistěte, který bude pro vás tím nejideálnějším. O případných zdravotních omezeních informujte svého lektora!

  • Kickbox a kondiční box

    Jsou na vás jóga nebo pilates příliš pomalé? Máte raději dynamičtější sporty? Pak vyzkoušejte lekci kickboxu nebo kondičního boxu! V obou případech nebude o spalování tuků nouze a zapojíte celé tělo.

    Zejména lekce kondičního boxu jsou často zpestřeny i o cviky, které spadají pod běžný kondiční trénink. O pestrost ve cvičení a zatížení různých svalových skupin tak nebude nouze. Nejvíce ale posílíte ramena.

/
Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji