Zaručené hubnutí? Začněte chodit, shodíte až čtyři kila měsíčně

  • 13. října  2017 
     06:00

    Chůze je nejpřirozenější lidský pohyb, při němž tělo spaluje poměrně vysoké množství kalorií. Nemusíte se bát, že si při ní ublížíte nebo vás bude píchat v bocích. Chůze je nenáročná na klouby, nezatěžuje páteř, je bezpečná, všude snadno dostupná a je zadarmo.

  • Kolik zhubnete chůzí?

    Na začátek něco pravdy: i když si někdy připadá utahaní jako kůň, protože jste celý den měli nějaké pochůzky, stejně díky tomu nezhubnete nejspíše nic. Stačí hodina denně, ale musí být v ostrém tempu a v kuse. Pak můžete shodit až čtyři kila měsíčně, za předpokladu, že se zároveň nebudete přejídat.

  • Držení těla

    ...

    Přestože se zdá chůze snadným a zcela přirozeným pohybem, i u ní mnoho lidí chybuje. U chůze je důležité stabilní držení těla. Myslete na držení těla po celou dobu procházky. Hlavu držte vzpřímenou a dívejte se přímo před sebe. Pohled do země ani záklon hlavy není vhodný pro držení páteře. Snažte se vnímat také břišní svaly. Břicho vtáhněte oproti bedrům vždy, když si uvědomíte, že jsou svaly uvolněné. Paže by měly být v pravém úhlu a podporovat rytmus chůze. K tomu vám pomohou trekingové hole. Ruce v kapsách zpomalují rytmus pohybu.

  • Pořiďte si krokoměr

    ...

    Jak zjistíte, že se chůzi věnujete natolik efektivně, že vaše tělo skutečně hubne? Nejjednodušší variantou je pořídit si krokoměr. Dnes ho běžně mají sportovní aplikace chytrých telefonů. Každý den byste měli ujít alespoň šest až deset tisíc kroků, což je přibližně sedm kilometrů. Přičemž v aktivním zaměstnání běžně ujdete pouhých pět tisíc kroků. Pokud tedy pracujete v kanceláři a přes den toho příliš nenaběháte, pak máte co dohánět! Pokud se na procházku chystáte už dnes a krokoměr nemáte, jednoduchý trik, jak rozpoznat, že jdete správným tempem, je dechové cvičení. Pokud mluvíte bez zadýchávání, ale už si nezazpíváte, pak jdete správně.

  • Investujte do obuvi

    Pokud chůzi myslíte skutečně vážně, pak se vyplatí investovat do kvalitní obuvi. Vyzkoušejte si vícero párů bot od nejrůznějších značek. Pokud vyrazíte do městských parků, pak si pořiďte klasické tenisky. Bydlíte-li na vesnici a máte možnost vyrazit do nerovných lesních cestiček, pak raději zvolte pohorky. Nebojte se také investovat do kvalitních sportovních podprsenek, určitě to oceníte.

  • Rozcvička

    ...

    Důkladné protažení před i po jakékoliv náročné aktivitě je určitě potřeba. Stačí se rozcvičce věnovat alespoň deset minut a tělo už pozná rozdíl. Nezapomínejte také na dodržování pitného režimu. Lahev s vodou si s sebou vezměte pokaždé, jdete-li na delší než pětačtyřiceti minutovou procházku. Pokud máte zdravotní problémy nebo se necítíte dobře, raději pro dnešek sport vynechte. Jestli trpíte závratěmi a pocity na omdlení, vždy s sebou noste kus ovoce, jablko nebo banán, vaše tělo pravděpodobně potřebuje dobít baterky.

    Jak se důkladně protáhnout i venku?

    Jak se protáhnout po cvičení v parku

  • Hledejte kešky

    ...

    Pokud máte problém se k chůzi motivovat, najděte si zálibu, která se místo z vaší oblíbené kavárny jednoduše přesune do přírody. Najděte kamarádku, která bude chodit s vámi, a společně zvládnete jak probrat všechny důležité životní novinky, tak udělat i něco pro svou postavu. Namíchejte si do sluchátek váš oblíbený hudební mix, který vás udrží v tempu a dobré náladě. Nebo propadněte lovení kešek, což je celosvětová hra Geocaching, které už propadlo šest milionů hráčů.

/
Autor: Rebeka Stoklasová

Diskuse ke článku

.